AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Kom over denne saken, og stusset litt. http://www.dagbladet.no/nyheter/den-eldre-mannen-provde-flere-ganger-a-betale-for-seg-da-det-ikke-gikk-steppet-ivan-19-inn/63954436 Sympatisk, absolutt. Men nyhetsverdig? "Fantastisk historie"? Etter min oppfatning er 'normal folkeskikk' ting som å holde opp døren, reise seg for eldre på offentlig transport, være behjelpelig og vennlig. Man tar med en vertinnegave i selskap, man gjengjelder tjenester, man lar ikke hyggelige gester gå upåaktet hen, Så har du de som strekker seg litt lenger. Jeg har også opplevd å mangle penger i butikken, og personen bak meg har tilbudt seg. På samme måte har jeg tilbudt andre når anledningen byr seg. Det er mer enn minimum folkeskikk, men det er ikke noe ekstraordinært. Jeg ser noen har kommentert dette i Facebook-tråden, og de blir da skutt ned som 'negative sytere' som ikke kan sette pris på gladnyheter. Jeg skulle gjerne sett mer positivitet i nyhetsbildet generelt, men der er det jo også mer sensasjonelle ting å ta av. Jeg bekymrer meg litt for at forvetningene for empati har nådd en ny bunn, og at høflighet har falt ut av normal oppdragelse. I såpass grad at vi arrangerer en parade for et ungt menneske som evner å se utenfor seg selv. Er det flere som tenkte det samme? Anonymkode: 22f08...d94
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg tror ikke at forventningene til empati har nådd en ny bunn på grunn av at historier som dette kommer i avisen. Det er nok fortsatt normen med vanlig folkeskikk, høflighet og empati for andre. Dette er jo ikke nyheter. Det er nok bare noe dagbladet skriver om for å få en liten pause fra all elendigheten og for noen ekstra klikk. Vi arrangerer ikke en parade. Dagbladet, som får penger for å skrive om det gjør det. Anonymkode: 9703a...74c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke at forventningene til empati har nådd en ny bunn på grunn av at historier som dette kommer i avisen. Det er nok fortsatt normen med vanlig folkeskikk, høflighet og empati for andre. Dette er jo ikke nyheter. Det er nok bare noe dagbladet skriver om for å få en liten pause fra all elendigheten og for noen ekstra klikk. Vi arrangerer ikke en parade. Dagbladet, som får penger for å skrive om det gjør det. Anonymkode: 9703a...74c Det er nå så, jeg regner ikke lenger "Dagbladet" som en avis. Men jeg reagerte også på kommentarene, som i stor grad vitner om at folk er overveldet over denne godgjerningen. Anonymkode: 22f08...d94
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nå så, jeg regner ikke lenger "Dagbladet" som en avis. Men jeg reagerte også på kommentarene, som i stor grad vitner om at folk er overveldet over denne godgjerningen. Anonymkode: 22f08...d94 Det er vel slik noen bruker facebook. For å liksom heve seg selv litt ved å vise støtte til noen som er hyggelig. Anonymkode: 9703a...74c
fuglekvitter__ Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Mulig jeg tar feil, men det virker som at du er en gjenganger her inne. Måten du skriver på avslører deg litt, og du har den samme røde tråden i diskusjonene dine. Det kan hende at flere her inne har samme problem i livet altså, men det virker litt rart. Så å svare på alt dette blir å gjenta seg selv til det uendelige. Har du noen venner eller noen voksne du kan snakke med om alt det du lurer på (en liten avsporing)?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 Synes det er en tullete nyhet, for å være ærlig. Enig med deg ts, men folk er vel mer kyniske i byene. Anonymkode: 6959e...762
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 10 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Mulig jeg tar feil, men det virker som at du er en gjenganger her inne. Måten du skriver på avslører deg litt, og du har den samme røde tråden i diskusjonene dine. Det kan hende at flere her inne har samme problem i livet altså, men det virker litt rart. Nei, dette er første gang jeg har tatt opp noe i denne kategorien... Anonymkode: 22f08...d94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå