Champagne Skrevet 20. november 2004 #1 Skrevet 20. november 2004 Hvorfor er det sånn at den eksen som ikke er bra for meg, han alle advarer meg mot, han jeg har tatt utallige ganger i løgn og som klyper alle venninnene mine i rumpa, han kommer jeg "aldri" over og vil fortsatt ha?? Mens han som elsket meg over alt på denne jord, var trofast, stabil og bare snill, han vil jeg ikke ha? Klarer ikke å finne helt fornuften i dette, noen som vet hvorfor..
Gjest Sindig Skrevet 20. november 2004 #2 Skrevet 20. november 2004 Kanskje du er bifil men ikke har innrømmet det overfor deg selv? Og stabile typer, hvor har du det fra, siden du aldri har prøvd ut forholdet?
Gjest Ethereal Skrevet 20. november 2004 #3 Skrevet 20. november 2004 Kanskje du er bifil men ikke har innrømmet det overfor deg selv? Og stabile typer, hvor har du det fra, siden du aldri har prøvd ut forholdet? Du er i det saklige hjørnet i kveld, ser jeg? Gå og spam et annet sted, i stedet for å forsøple seriøse tråder :evil: @Champagne: I wish I knew...Jeg har akkurat kommet over en slik fyr selv, og det tok meg lang tid. Han lurte meg, manipulerte, spilte dobbeltspill, og jeg så det. Allikevel var jeg der for ham når han måtte ønske. Det som skulle til, var avstand, både geografisk og mentalt. Forsøk å fokusere på de mindre heldige sidene ved ham, og unngå all kontakt. Ting tar tid... :-?
Champagne Skrevet 20. november 2004 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2004 Kanskje du er bifil men ikke har innrømmet det overfor deg selv? Og stabile typer, hvor har du det fra, siden du aldri har prøvd ut forholdet? Jeg kan jo si at jeg var sammen med han stabile i tre år, og vi bodde sammen ett av dem, så jeg har vel pøvd ut forholdet. Ethereal, godt å høre at du kom deg "unna". Men det er ikke så lett for meg å holde avstand, vi studerer sammen og går i samme klasse, og har samme vennegjeng. Men nå er det bare et halvt år igjen, så er vi ferdig utdannede, og da skal avstanden bli litt større. Jeg har iallfall flytta unna han, vi bodde i samme hybelhus før, men et par måneder etter jeg flyttet kom han etter og nå bor han i samme nabolag. Men det er såpass langt unna at jeg ikke møter han tilfeldig da, heldigvis.
Gjest Ethereal Skrevet 20. november 2004 #5 Skrevet 20. november 2004 Du må på ett eller annet vis prøve å defokusere, hvis du skjønner. I mitt tilfelle var det eksen som gikk, og jeg var dum nok til å tro han da han sa han ville tilbake til meg (enda han hadde ny dame) osv. Men ute av øye, ute av sinn. Prøv om du kan unngå situasjoner der du vil møte han face til face alene, om du kan. Ta heller ikke kontakten selv, og unngå å svare på sms osv. Du klarer det!!!
Champagne Skrevet 20. november 2004 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2004 Joda jeg klarer det (sier jenta som sitter og prater med han på msn i dette øyeblikk). Men jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke ta kontakt men han. Har prøvd på det en stund nå, og unngår alle fester der han befinner seg (da blir det bare kluss i følelsene mine, enten fordi han flørter med andre og jeg blir gal av sjalusi, eller fordi vi ender opp i samme seng, helst en kombinasjon av sjalusi som får meg til å ta han med meg hjem, sånn at han iallfall ikke skal ligge med noen andre den kvelden. Patetisk ikke sant?? Er ganske flau over akkurat det..)
Gjest kaos Skrevet 21. november 2004 #7 Skrevet 21. november 2004 Aldri før har ordet hatt en slik dobbeltydig betydning som nå. Har alltid forbunnet dette orden som negativt, og vært det motsatte, nå tror jeg jaggu jeg har lyst til å bli en slik drittsekk selv. Jeg skal være utro, lyge, gjøre alt for å være størst mulig drikksekk. Det verste av alt..dere damer oppfordrer til det selv. Jeg har ingen sympati for dere som blir sammen med denne "fæle" karen dere har hørt så mye om, og så bli dere dumpet som dritt. Bare tenker på hvor mange frierbrev innsatte får også. Det er noe galt da...ikke sant. Kanskje hvis jeg banker alle damene jeg ser...jeg ville da sikkert blitt den Typen selv om jeg soner i fengsel. Faen..dere damer skal være så fordømt vansklige.
Gjest au fingern Skrevet 21. november 2004 #8 Skrevet 21. november 2004 Da jeg var på den alderen, i studietida, delte vi på de gutta som ikke ville binde seg, og motsatt. Ble par ganger litt sjalusi blant jentene, men ikke langvarig.
Icy Skrevet 21. november 2004 #9 Skrevet 21. november 2004 Er så forbanna dumt ! Dere jenter sier jo her hva som er galt.. drittsekken er manipulerende, lurte deg og spilte dobbeltspill.. Hvis dere VET at dette ikke er bra hvorfor i all verden er dere sammen? Som ble nevnt.. når dere oppfører dere slik og går etter drittsekkene... vel da fortjener dere å ha det jævlig.. hardt og brutalt ja.. men dere bestemmer det selv...
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2004 #10 Skrevet 21. november 2004 Er så forbanna dumt ! Dere jenter sier jo her hva som er galt.. drittsekken er manipulerende, lurte deg og spilte dobbeltspill.. Hvis dere VET at dette ikke er bra hvorfor i all verden er dere sammen? Som ble nevnt.. når dere oppfører dere slik og går etter drittsekkene... vel da fortjener dere å ha det jævlig.. hardt og brutalt ja.. men dere bestemmer det selv... Hvorfor fortjener vi det? Jeg skjønner at du kan skive det du gjør. Men du er en gutt og vet ikke en dritt om hvordan det er. Du har rett og slett ikke peiling. Så ikke komenterer noe du ikke forstår deg på. Jeg har det på samme måte som deg trådstarter og jeg føler at jeg elsker han over alt på denne jord. Likevell er han den største drittsekken. Jeg prøver å komme meg unna, men det er ikke lett.
Gjest *pojken* Skrevet 21. november 2004 #11 Skrevet 21. november 2004 helt enig med Icy. Har ingen sympati for dere. Dere velger det selv. Når han då slår opp/er utro og går fra dere...helt og holdent deres egen feil.
girlfriend Skrevet 21. november 2004 #12 Skrevet 21. november 2004 Det der er et merkelig fenomen. Så mange oppegående jenter som plutselig finner seg selv i en situasjon hvor de aksepterer en oppførsel de ellers aldri ville godtatt. Jeg tror det er slik at noen menn kan ha en slik virkning på en, mens andre aldri ville sluppet unna med det. Så er det vel og en kjensgjerning at mange av oss jenter tenner litt på dette 'badboy' imaget, fremfor de som er altfor snille og forståelsesfulle, kanskje det da blir mangelen på lidenskap og de store følelsene - rett og slett litt kjedelig og forutsigbart? I en av episodene av Sex and the city, stiller Carry seg spørsmålet om hvorfor hun setter seg i den samme sårbare situasjonen med Mr. Big gang på gang. Var hun forelsket i han eller bare blitt avhengig av den søte smerten han ga henne? Før eller siden oppdager vel de fleste at det ikke er verdt det og går videre, men kanskje dette bare må gå opp for en før man klarer det? Lykke til! vet hvordan du har det, å sette seg i en situasjon man vet ikke er bra for en i det hele tatt - men denne ene spesielle mannen gjør det nesten umulig å klare å kutte ut :cry:
Gjest knøtten Skrevet 21. november 2004 #13 Skrevet 21. november 2004 Jenter som blir sammen med slike "badboys" har bare godt av å bli dumpet. Er det virkelig så vanskelig å holde seg unna disse fyrene? Dere får grine så mye dere vil. Dere bli alikevel ikke noe smartere av det. Dere er nok dumme nok til å krype tilbake til han. dere ber om det selv..idioter.
Gjest GreenSky Skrevet 21. november 2004 #14 Skrevet 21. november 2004 Kanskje det er et ønske om å være spesiell. 'Ok, han er en slask, men jeg skal klare å forandre han, bare han blir glad nok i meg, skal jeg nok klare det' Eller kanskje en har fått lite oppmerksomhet i barndommen, og leter etter en bekreftelse. 'Bare jeg er 'snill' nok, så blir han glad i meg.' Kanskje en ser på det som en utfordring? At en ikke vil innse nederlaget ved at en ikke klarer å forandre han. Eller kanskje en er masokistisk av natur. At en ubevisst søker etter offerrollen, fordi en nyter/ønsker sympati fra andre. Eller at en på et ubevisst nivå ønsker seg selv vondt, og vil straffe seg selv. At en har lav selvtillit, og har vært i dårlige forhold før. Det oppleves som 'trygt' med et mennesket med en slik natur. Vi søker trygghet i det kjente. Jeg vet ikke, mulighetene er mange.
Gjest GreenSky Skrevet 21. november 2004 #15 Skrevet 21. november 2004 Jenter som blir sammen med slike "badboys" har bare godt av å bli dumpet. Er det virkelig så vanskelig å holde seg unna disse fyrene? Dere får grine så mye dere vil. Dere bli alikevel ikke noe smartere av det. Dere er nok dumme nok til å krype tilbake til han. dere ber om det selv..idioter. Empati er tydeligvis et fremmedord for deg.
Champagne Skrevet 21. november 2004 Forfatter #16 Skrevet 21. november 2004 Her var det mange interessante svar... men til mitt forsvar kan jeg si at jeg ikke visste hvordan han var før jeg satt i saksa. Ja, jeg visste at han hadde vært utro mot eksen, men jeg har/hadde en teori om at folk kan forandre seg. Jeg vet at jeg har gjort mange dumme ting selv som jeg aldri kommer til å gjøre igjen, så hvis jeg kan forandre meg, hvorfor kan ikke han det også? tenkte jeg..
Gjest GreenSky Skrevet 21. november 2004 #17 Skrevet 21. november 2004 Ja, men en kan ikke forandre andre, men en kan forandre seg selv. Det er min erfaring.
Champagne Skrevet 21. november 2004 Forfatter #18 Skrevet 21. november 2004 Det der er et merkelig fenomen. Så mange oppegående jenter som plutselig finner seg selv i en situasjon hvor de aksepterer en oppførsel de ellers aldri ville godtatt. Jeg tror det er slik at noen menn kan ha en slik virkning på en, mens andre aldri ville sluppet unna med det. Så er det vel og en kjensgjerning at mange av oss jenter tenner litt på dette 'badboy' imaget, fremfor de som er altfor snille og forståelsesfulle, kanskje det da blir mangelen på lidenskap og de store følelsene - rett og slett litt kjedelig og forutsigbart? I en av episodene av Sex and the city, stiller Carry seg spørsmålet om hvorfor hun setter seg i den samme sårbare situasjonen med Mr. Big gang på gang. Var hun forelsket i han eller bare blitt avhengig av den søte smerten han ga henne? Før eller siden oppdager vel de fleste at det ikke er verdt det og går videre, men kanskje dette bare må gå opp for en før man klarer det? Lykke til! vet hvordan du har det, å sette seg i en situasjon man vet ikke er bra for en i det hele tatt - men denne ene spesielle mannen gjør det nesten umulig å klare å kutte ut :cry: Du har rett i det med lidenskap, tror jeg. Manglet litt det med han snille. Det var litt a4 kan man si, mens han andre er i fyr og flammer og drar meg med inn i lidenskapen. Når vi hadde det bra sammen var vi såååå høyt oppe, men nedturene var ekstra fæle. Han snille var altid i det samme humøret, alt var jevnt og behagelig. Det som er litt "morsomt" da, er at Carrie endte opp med MrBig, men han var da ikke så ille han?
Champagne Skrevet 21. november 2004 Forfatter #19 Skrevet 21. november 2004 Ja, men en kan ikke forandre andre, men en kan forandre seg selv. Det er min erfaring. Det er vel det jeg innså, at han kan ikke forandres. Eksen hans sa det til meg like etter vi ble sammen, at ingen jente kan noensinne forandre han, men jeg trodde hun bare var sjalu og ville ødelegge for oss. Til hans forsvar kan jeg si at han ikke var fysisk utro mot meg, men han hadde nok vært det om jeg ikke gjorde det slutt da jeg gjorde det.
girlfriend Skrevet 21. november 2004 #20 Skrevet 21. november 2004 Du har rett i det med lidenskap, tror jeg. Manglet litt det med han snille. Det var litt a4 kan man si, mens han andre er i fyr og flammer og drar meg med inn i lidenskapen. Når vi hadde det bra sammen var vi såååå høyt oppe, men nedturene var ekstra fæle. Han snille var altid i det samme humøret, alt var jevnt og behagelig. Det som er litt "morsomt" da, er at Carrie endte opp med MrBig, men han var da ikke så ille han? Det stemmer godt det du sier at oppturene er så høye, men nedturene er tilsvarende.. :-( ja, Carrie endte opp med Big..det er jo drømmesituasjonen til oss med følelser for den man ikke burde ha det for. Han var vel aldri direkte slem, det gikk mer på at hun ga så mye mer enn han hele tiden og såret seg selv i den prosessen. Det er og noe som ofte er tilfelle med slike menn, at jenta gir og gir av seg selv men får ikke tilsvarende tilbake i det hele tatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå