Gå til innhold

Varmepumpe

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Vi har lyst til å skaffe oss luft til luft varmepumpe. Hva bør vi tenke på ved valg av varmepumpe? Noen som har spesielle merker å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toshiba er den beste på markede. Vi har en Toshiba ras 13. Den gir 6000w og bruker ca.1800w på max. Den koster ca. 18-20000 ferdig montert.

Virkelig bra invenstering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Det jeg ikke vil anbefale er å gå til de typiske elkjedene, for der får du virkelig ikke så mye for pengene. De pumpene jeg mener jeg har hørt mye pent om er Fujitsu sine og Panasonic sine.

Har du stort hus du vil varme opp så må du nok i de merkene opp i en str. 12. Men du kan jo sjekke ut denne siden. Hvis du velger å ringe dem så treffer du på menn som har veldig god peiling på varmepumper.

For alt jeg vet, så kan det være de har en montør på østlandet, om det er der du bor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg bor på østlandet ja. Huset er 172 m2 i grunnflate, så det er en del å varme opp. Lurer litt på hvor vi bør henge den for å få mest effekt. Den er vel ikke så pen at den bør henge midt på stueveggen :-? ??Blir glad for flere tips altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...