Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Altså:

Jeg har en mening/påstand......

Noen kommer og sier at jeg er barnslig, siden jeg har den meningen.

Ergo, så er de jo like barslig selv.

Jeg er ikke enig i allt det Jesper har skrevet, men jeg kaller ikke Jesper "barnslig" for det! Jeg forstår at Jesper er kanskje litt frustrert på mange måter og det gir JEG Jesper lov til å være. Jeg gir tilogmed Kvinner lov til å være frustrert over MEG, eller menn generellt, uten å kalle dem "barnslige"!!

Dette er ikke noe som er typisk for MEG, det gjelder mange menn!

Noe vanskeligere enn dette er det ikke Kid-a!

Det handler bare rett og slett om å sette seg ned, og gjøre et forsøk på å forstå andre mennesker, selv om det ikke alltid er av samme kjønn!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Den forrige melding, var skreufet af MIG, Nullet!

Skrevet
Vi leser jo ofte om overlegenhetsfølelsen til kvinner i media

Når man slenger rundt seg med påstander som denne og i tillegg krever at ens motdebbatanter skal forstå og si seg enige i utsagnet, er det nærmest en selvfølge at det følger en link. Man skal ikke til enhver tid se det som en selvfølge at alle debattantene følger naturlig med i ens egen tankegang. Vi mennesker er forskjellige, menn som kvinner, ergo tenker vi også på forskjellige måter.

Rart er det, at man ikke ser det til de grader selvmotsigende i ens egne påstander. Bare les selv, folkens.

Det som forskrekker meg er kvinners manglende evner til å se ting fra fler sider (...) Det nytter ikke ha kvinnelige vesener i styrer, når de ikke engang vil bekjenne seg menns tilstedeværelse (...) Typisk kvinnelig å bare feie ting under teppet (...)

Hvorpå man noen innlegg senere kan lese av samme skribent:

Noe vanskeligere enn dette er det ikke Kid-a!  

Det handler bare rett og slett om å sette seg ned, og gjøre et forsøk på å forstå andre mennesker, selv om det ikke alltid er av samme kjønn!

Så vidt jeg kan se, er det ikke bare jeg som har manglende evne til å se ting fra forskjellige sider, eller som farer med lite forståelse for andre mennesker og det annet kjønn. Det får så være.

Hvorfor er man så opphengt i kjønnsforskjeller og kjønnsproblematikk, når man hverken farer med gode argumenter (eller argumenter i det hele tatt) eller påstander med anstrøk av hold i. Det blir for dumt.

Skrevet

Ja, å tenk at disse velvalgte ord kom fra jenta som til enhver tid hyller og forsvarer Waco`s innlegg i ett og alt. Rart igrunn. :roll:

Gjest sexysadie
Skrevet

Kan ingne av moderatorene stenge denne totalt teite debatten!

Skrevet

sadie, kan ikke du bare la væææære å oppsøke tråder du ikke føler deg fortrolig med?

Skrevet

Nullet, du skriver følgende her tidligere:

"Det har liksom blitt en "sannhet" at kvinner er "bedre" enn menn. Og kommer vi gutta og vil skryte litt av oss selv, da får vi bare kjeft. Vi får ikke bare kjeft, men vi får beskjed om at vi er "barnslige", "umodne", "håpløse" osv"

Hadde dere gutta bare skrytt av dere selv, uten å rakke ned på "motparten" i dette tilfellet kvinnen, så hadde dere kanskje hevet dere selv! Men så lenge den eneste måten dere klarer å skryte av dere selv på, er å rakke ned på kvinnen....

Har du sett forskjell på en god og en dårlig selger?

- En god selger klarer å selge produktet pga produktets verdier og fordeler.

- En dårlig selger prøver å selge sitt produkt ved å fortelle hvor mye bedre produktet hans er i forhold til "det dårlige produktet til konkurrenten".

Selg dere selv som det positive DERE er, når eneste måten dere klarer å selge dere selv på er ved å rakke ned på kvinnen, trykker dere dere bare lenger ned i den patetiske, usikre grøten!

Skrevet

I media, Nullet??

Og du, Viking... hva har det med saken å gjøre? Jeg har vel heller aldri forsvaret Waco i ett og alt? Men han har mye mer å komme med enn visse andre... mye av det som kommer her, er bare fraser uten mål og mening. Samme kan det være. Tro hva du vil.

Kid-a

Gjest harrald
Skrevet

jeg ønsker ikke at kvinner skal sitte i styrer og stell. De bør ikke ha adgang til militærer samt å bli prester.

jeg er forholdsvis ung men ønsker et mer tradisjonellt kjønnsrollemønster

Gjest Anonymous
Skrevet

Leste en liten notis i VG i dag, om 4 menn som satt innesperra på et loft i 27 timer....de trodde døra var låst, men det viste seg at den skulle åpnes "innover"... de hadde kun prøvd å åpne døra "utover"............

Merk deg antall og kjønn; 4 MENN! :hoho:

Skrevet
:hoho: det må jo være noen helt utrolig teite eksemplarer av arten menn da...som vi fleste vet er faktisk menn like smarte som oss kvinner, ellers hadde vi ikke giddet å ha noe med dem å gjøre..selv foretrekker jeg faktisk å snakke med menn framfor kvinner, fordi jeg er mer på bølgelendge med dem. så i stedet for å la fire duster sette alle menn i dårlig lys, gå heller bort til en mann du er glad i, en bror, en venn eller en kjæreste, og gi ham en klem. vi skal leve sammen, ikke i hver vår skyttergrav. vi er ikke SÅ jævla forskjellige..det er så typisk menneske (uansett kjønn) å la de mest idiotiske klisjèstereotypene av Mann og Kvinne bli vårt bilde på hvordan ting er. men hallo, dette er ikke femtitallet..vi er likere enn mange av oss liker å innse! :blunke:
Skrevet
Leste en liten notis i VG i dag, om 4 menn som satt innesperra på et loft i 27 timer....de trodde døra var låst, men det viste seg at den skulle åpnes "innover"... de hadde kun prøvd å åpne døra "utover"............

Merk deg antall og kjønn; 4 MENN! :hoho:

det hjelper ikke å komme med slike latterlige eksempler. Menn er kvinner overlegne på alle områder og det vet dere

Skrevet

noe jeg kom til å tenke på

faktisk så har norske kvinner og invandrere noe felles. De er tapere som må få sydd puter under armene for å klare seg. De må kvoteres inn i ditt og datt for å "være med"

Kvinner må kvoteres inn i enkelte yrker og i enkelte skoler og fag. Latterlig

Gjest Øystein
Skrevet

en annen ting: jenter har ingen moral. Den må så og si bankes inn etter at de har blitt voksne.

Kvinnefrigjøringen blir årsaken til den vestlige verdens forfall.

Skrevet

haraldgeirøystein...det var da fælt...Få deg et fast nick.

For en stupid debatt forresten. Ta en print-out, les den om ett år og gå i rødme-modus.

Maiken

Gjest veruca salt
Skrevet

hehe majken :)

foreslår også å ta en print out og ta dette med hjem til mamma..

hun kan sikkert høre og forstå og trøste litt?

Skrevet

Jepp Tusenfryd en veldig god artikkel, nå forstår dere kanskje hvorfor det er flest mannlige bedriftsledere og hvorfor det er nødvendig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...