Gå til innhold

Menn er kvinner overlegne på alle områder

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Cassandra, ikke innlogget

Jeg er enig med deg jeg, Waco. Vi ER forskjellige. Det er derfor menn ikke forstår kvinner og omvendt. Det MÅ jo være grunner for alle samlivsbruddene som er.

Men forskjellene er jo også store kvinner i mellom. Noen interesserer seg for vitenskap, jus, økonomi... mens andre ønsker seg mer såkallte kvinne yrker. Mange kvinner ønsker å få mange barn, mens andre ikke ønsker seg noen. Noen kvinner ønsker å hevde seg i toppsjiktet, og klarer det, mens andre trives best på et lavere nivå. Ikke sant? Kvinner er forskjellige fra menn, men kvinner er ikke EN gruppe. Menn er ikke EN gruppe. Vi er ALLE forskjellige. Og poenget er jo at ALLE har samme retten til å jobbe seg til sitt personlige mål... enten det er kvinne eller mann.

For meg personlig så spiller det ingen rolle om det er MANNEN som fant opp ditt eller datt. Det spiller ingen rolle om det er kvinner som fant opp noe annet. Det som er viktig er jo at individene trives. I dag trives ikke norske kvinner utelukkende på kjøkkenet eller med å vaske gulver. Kvinner vil MER. Og jeg tror det er plass til alle.

Som så ofte poengtert: kvinner trenger mannen, og mannen trenger kvinnen. Det er den eneste måten til å få samfunnet til å gå rundt. Og det bør ikke true mannen så mye at kvinnen ønsker å hevde seg på andre områder enn i hjemmet, for det betyr at mannen kan delta mer i det HAN ønsker i disse dager: nemlig å være sammen med barna sine, få foreldre retten ved skilsmisse osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK... Jeg overlater herved all dritten som finnes her i verden til kvinner. Nå er det kvinner tur til å føre krig, det er kvinners tur til å pelle opp lik etter katastrofer, det er kvinners tur til å ta ansvar for verdensøkonomien, det er kvinner tur til å krype i kloakkrørene når de er tette, det er kvinners tur til å hjelpe MENN når de har fått motorstopp på motorveien......(listen kunne ha vært uendelig lang)

Dere påstår jo at dere gjør ALLT bedre enn menn, at dere er psykisk sterkere osv. Men hvorfor tar dere ikke bare over denne kula hvis dere er så mye bedre enn menn da?

Det er bare det jenter, at vi menn skjønner hvor dere vi og hva dere egentlig mener med "likestilling"!! Og det er å gjøre mannen til en så ynkelig skapning, at det er like greit å luke ut de "beste" eksemplarene og kaste resten på fyllinga. (det har skjedd før i historien, så det kan skje igjen).

Kvinner har egentlig INGEN respekt for menn når det kommer til stykket! Derfor tror jeg heller ikke på det "pjattet" dere kommer med, når dere preiker om "likestilling" osv. Dere har rett og slett Ikke begrep på hva det egentlig er for noe!! Den likestillinga dere pjatter om i dag er ingen likestilling. Likestilling blir LIKESTILLING den dagen menn får lov til å være med å definere likestilling!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Opp med hånda alle de som tror at Jesper sin tiss er utrolig liten.

Skal vedde på at dåsa de er allt for vid. Sikkert som å stikke tissen inn i en gymsal!!

Der fikk du igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nullet!

Jeg respekterer en hel masse menn jeg. I grunn respekterer jeg alle mennESKER inntil de har bevist at de ikke er respekten verdig.

Enig med deg i at likestilling må defineres av BÅDE menn og kvinner før vi kan oppnå ønsket likestilling, og dermed avskaffe hele begrepet fordi vi ikke lenger blir vurdert ut fra kjønn, men ut fra individ. Men kvinnene måtte starte kampen. Det er nok på tide vi tar neste skritt snart.

Forøvrig var det ingen menn ELLER kvinner som stoppet og hjalp meg da bilen min stod på E6 i en time med meg inni. Så at menn hjelper kvinner med motorstopp er ikke en generell sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

ja menn er kommet lengre yrkes messig i sammfunnet og når vi ser på de fleste u-land er kvinnen enda undertrykt og har en lenke mellom kjøkkenet og sengen.....

Ja det var menn som fikset det slik at vi jenter får studere og stemme ,men det var men som tok det i fra oss fra begynnelsen av....

Det er kvinnen som går gravide og føder barn,det er også kvinnen som oppdar barna men menn er ute og krik fører ol.....

En ting er sikkert og det er at kvinner er ikke langt unna mannen lenger,og vi gjør heletiden fremsteg....

Det er skille mellom menn og kvinner,hvist det ikke hadde vært det hadde mennesker eventuelt vært tve skjønnet,hadde det vært noe artig....

Hvorfor denne diskusjonen til stadighet....vi er alle forskjellig....og vi bidrar alle med vårt.....

Hadde det ikke vært for kvinnen så haddet det ikke vært men...og hadde det ikke vært men haddet det ikke vært kvinner....

Vi er avhengig av hverandre for at menneskeheten skal leve videre er det ikke flott ?!

Tror ikk vi er bedre enn hverandre når vi ser på hele bildet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er bare det jenter, at vi menn skjønner hvor dere vi og hva dere egentlig mener med "likestilling"!! Og det er å gjøre mannen til en så ynkelig skapning, at det er like greit å luke ut de "beste" eksemplarene og kaste resten på fyllinga. " sitat

Tror ikke helt du har skjønt poenget med likestilling. Likestilling er ikke at vi alle skal være like, at vi skal grave gøfter og tømme kloakk. Likestilling er å bli behandlet med likeverd. Få lik lønn, lik rett til å kunne utdøve våre intelektuelle kapasitet, lik rett til å kunne vokse opp. Kjønnskamp er like mye en rett til et liv. Alt for mange jentebarn blir drept i denne verden i dag fordi de ikke er like mye verd som menn. Dette vil igjen kunne føre til alvorlige konsekvenser for en hel verden. Ikke nok kvinner å kunne opprettholde et normal fødselstall, ikke nok kvinner til alle menn. (Resultat: masse sinte unge menn som ikke får utløp for seksuell energi... farlig!!!!)Ikke nok kvinner til å kunne balansere ut, å tilføre regjeringer input i barne og familie spørsmål m.m. Mennene passer ekstra godt på æren til de kvinnene som er igjen. etc.etc.

Tenk i et litt større bilde når du tenker likestilling. Vi kjemper ikke bare for retten til å kunne går i bukse og kjøre dumper. Vi kjemper for alle kvinners rett til å kunne bestemme om/når de skal gifte seg, om/når de vil ha barn, om, når og hva når det kommer til utdannelse.

Menn er redde for at vi skal ta over verden, men slapp av. Vi setter pris på dere akkurat slik dere er. Vi vil bare ha de samme valgmulighetene som dere - sett ut i fra vårt ståsted som kvinner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ikke lest gjennom alt her:

Jesper: Det er jo bare så genialt sagt fra en som henger inne på KVINNEGUIDEN da........overlegne my ass ja.

Uten en kvinne hadde ikke gutter kommet særlig langt her i verden.

Sorry, but that is a fact. Heldigvis kjenner jeg ikke noen som har dine ufattelig teite synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke helt du har skjønt poenget med likestilling. Likestilling er ikke at vi alle skal være like, at vi skal grave gøfter og tømme kloakk. Likestilling er å bli behandlet med likeverd. Få lik lønn, lik rett til å kunne utdøve våre intelektuelle kapasitet, lik rett til å kunne vokse opp. Kjønnskamp er like mye en rett til et liv. Alt for mange jentebarn blir drept i denne verden i dag fordi de ikke er like mye verd som menn. Dette vil igjen kunne føre til alvorlige konsekvenser for en hel verden. Ikke nok kvinner å kunne opprettholde et normal fødselstall, ikke nok kvinner til alle menn. (Resultat: masse sinte unge menn som ikke får utløp for seksuell energi... farlig!!!!)Ikke nok kvinner til å kunne balansere ut, å tilføre regjeringer input i barne og familie spørsmål m.m. Mennene passer ekstra godt på æren til de kvinnene som er igjen. etc.etc.

Dere er veldig ivrige når det gjelder stillinger der dere administrerer menn, men på "gulvet" er flesteparten av dere for "fine" til å være. Resten av det du skrev er bare vrøvl. Det finnes til enhver tid fler kvinner enn menn, på denne jord! Dette er pga av at menn lever et farligere liv - noen må jo ta de farlige drittjobbene for dere. Disse drittjobbene inkluderer også krig for å forsvare bl.a. KVINNERS "rettigheter" TIL FRIHET

Tenk i et litt større bilde når du tenker likestilling. Vi kjemper ikke bare for retten til å kunne går i bukse og kjøre dumper. Vi kjemper for alle kvinners rett til å kunne bestemme om/når de skal gifte seg, om/når de vil ha barn, om, når og hva når det kommer til utdannelse.

Men samtidig er dere opptatt av å innskrenke menns frihet. Skal ikke være mulighet for menn å ta "abort" nei!

Vi vil bare ha de samme valgmulighetene som dere - sett ut i fra vårt ståsted som kvinner....

Dere FORLANGER fler valgmuligheter enn det dere mener menn skal ha!!

Nei ærlig talt!!

Nå er det kvinners tur til å ta all dritten her i verden, så kan vi menn sitte på rævva (slik som kvinner har gjort i generasjoner), også kan vi jo klage og syte litt når vi ikke får ting akkurat slik som vi vil ha det.

Værsågod!! Verden er deres, for min del. Dere er jo liksom så mye bedre i allt så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig er dere opptatt av å innskrenke menns frihet. Skal ikke være mulighet for menn å ta "abort" nei!

Kom tilbake den dagen da menn kan bli gravide, så skal vi ta debatten om det er greit å tvinge noen til å operere vekk fostre.

Inntil det skjer, er dette bare et usaklig, barnslig innlegg, fra en med et utrolig passende brukernavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuu.... Nå ble jeg provosert du... Du grep åte, slukte det.

Du har det sikkert grusomt der du er på din farlige jobb å forsvarer meg og andre kvinner. Så fint.. først skrenker dere inn på rettighetene våre, så kriger dere for å gi oss rettigheter, og så klager dere på at vi har rettigheter... Bestem dere. Enten lenk oss fast mellom komfyr og seng, eller gi slipp på "vi er mye større, sterkere og lurere enn dere" greia.

Og apropo syting, synes du gjør en bra jobb allerede.. rock on. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he :ler:

Der gikk dere rett i fella mi :wink:

Alene:

Jeg synes jeg er ganske modig jeg, som har det nicket jeg har. Ikke mange som hadde turt det?!? :kgsmil:

Stakkars jenter, som føder barn!! :ler:

Dessuten så prater jeg imot meg selv (NOE logikk i det jeg skriver). Uansett så gjør dere det selv også.

Binn@: Du preika så fint om likestilling og likeverd og slikt, men nå gjelder plutselig ikke det lenger, nå som jeg (mann) har beklaget meg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nullet (her er jeg igjen :sjarmor: )

Hvorfor tar du alle menns sorger på dine skuldre?

Hvor mange kriger har DU kjempet?

Hvor mye drittjobb sliter DU med, som ingen kvinner deler med deg?

Dersom det er så ille som dere menn i denne tråden skal ha det til... Hvorfor forsøker dere å sende oss "hjem igjen" da? Hvis dere misliker alle de tradisjonelle "manneoppgavene", hvorfor kjemper dere så (på KG) for at kvinner ikke skal kunne hjelpe dere med det?

Jeg lever i et likestilt hjem, der ingen arbeidsoppgaver tilhører den ene eller den andre fordi vi er jente eller gutt (JA, jeg skifter hjul på bilen selv! Måker snø også.). Det er fryktelig behagelig. Hvis mannen min begynte å klage over at FAREN hans alltid måtte klippe plenen, ville jeg blitt forundret. Så lenge han slipper, hvorfor klage?

Sytepeiser er dere, som må blåse opp egoet deres på fordums fedres bedrifter. Vissvass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :ler:

Der gikk dere rett i fella mi :wink:

Aha! Du er her bare for å kødde. Dermed trenger ingen ta noe du sier alvorlig.

Greit å vite, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det gjelder. Men like for like. Kaster du ut usakligheter får du noe tilbake. Spissformuleringer er ikke bare ille. Likeverd går begge veier. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Du er her bare for å kødde. Dermed trenger ingen ta noe du sier alvorlig.

Greit å vite, det.

Må jo tulle litt med dere vettu. :briller:

Jeg tar ikke deg så veldig alvorlig heller, Alene. Det slutta jeg med etter det du skrev om tissemannen til Jesper.

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen min begynte å klage over at FAREN hans alltid måtte klippe plenen, ville jeg blitt forundret.

Tenk hvis JEG skrev det slik:

"Hvis konen min begynte å klage over at MOREN hennes alltid måtte ta oppvasken, ville jeg blitt forundret."

Hallo, hva er det kvinner gjør i dag?

Sytepeiser er dere, som må blåse opp egoet deres på fordums fedres bedrifter. Vissvass!!

Tenk hvis JEG skrev det slik:

"Sytepeiser er dere, som må blåse opp egoet deres på fordums mødres bedrifter. Vissvass!!"

Hva om jeg skulle bli gretten, fordi mange kvinner er stolte av hvordan deres "formødre" har forsøkt å oppnå likestilling?

Ser du hva du egentlig skriver for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hva jeg skriver, men skjønner ikke hva du mener.

Dagens kvinner klager ikke fordi mødrene våre stod på kjøkkenet. Ikke er vi vel kjempestolte over mødrenes bedrifter heller. Skryter ikke av dem i særlig stor grad, så vidt jeg ser.

Så hvis du hadde sagt det, ville jeg bare lurt på hva du mente, slik jeg gjør nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...