mulle Skrevet 28. juli 2002 #41 Skrevet 28. juli 2002 Siden jeg oppdaget dette forumet har jeg lurt på en ting. Hva er det som gjør at disse mannfolka klikker seg inn på Kvinneguiden (for jenter på nettet), og faktisk blir medlem i forumet her inne? Kanskje for å få mer peiling på kvinner, kanskje for å starte slike diskusjoner om deres egen suverenitet? Man kunne jo tenke seg at denne overlegne rasen som er mannen, heller ville besøke nettsider av den mer interessante og vitenskapelige typen, for å tilfredsstille sitt intellekt. Mannen kaster da ikke bort tiden på å lese innlegg av underlegne kvinner, når de heller kan bruke all sin tid og kreativitet på å løse verdensproblemene? (Som de jo åpenbart er de mest kapable til å takle) Nei, noen av dem gjør det som er enda bedre: passer på at kvinner er oppmerksomme på hvilke verdensmestere de er. Waco, Jesper og hvem flere det nå var, som representanter av den overlegne rase - jeg kunne tenke meg en liste over hva er dere personlig har gjort for å forbedre samfunnet. Personlig tror jeg ikke på verken kvinnen eller mannens overlegenhet. Jeg tror på individet. Hva de mannlige og kvinnelige genier har gjort for denne verdenen har ingenting med oss andre kvinner og menn å gjøre. Det sier bare noe om deres storhet, ingenting om det av vårt kjønn! ( Vi andre er bare noen nerder som sitter på nettet for å diskutere og løse våre små problemer. Vi har ikke rett til å ta noe ære for det strålende arbeid andre har jobbet hardt for.) Kvinnen er best i alt / mannen er best i alt? Idiotiske påstander! Jeg er bedre enn andre kvinner og menn på enkelte områder, slik en mann er flinkere enn meg og andre kvinner på andre ting! Men la oss nå legge sammen alle geniene og iq-scorene for alle menn i verden, og gjøre det samme for kvinnene, for å finne ut hvilket KJØNN (?!?) som kommer best ut! Hva skal egentlig være poenget med dette? Og sett at mannen kunne komme ut som "vinneren" i en slik sammenlikning.. Kunne man da ha plukket ut en tilfeldig kvinne og mann og påstå at han var mer intelligent, flinkere og verdifull for samfunnet enn henne, fordi flertallet av oppfinnerne i verden var menn? Så lenge dette er et spørsmål får vi aldri "likestilling". Bare dette ordet er absurd! Når vi sier likestilling har vi også lagt til bunn av diskusjonen at kvinner og menn er to forskjellige "raser" med ulike forutsetninger. Sånn er det desverre, at samfunnet vårt er delt på midten. "Likestilling" blir det ikke om vi fortsetter å kjempe på bakgrunn av vårt kjønn, og ikke for oss selv som individ. Ironisk nok blir det jo aldri "likestilling" så lenge ordet er i bruk, for da er det tydelig at kjønn fortsatt er et spørsmål. Målet er jo det stikk motsatte.
waco Skrevet 28. juli 2002 #42 Skrevet 28. juli 2002 Mulle, det du forteller har jeg tenkt på maaange ganger. Feministbegrepet forutsetter adskilte kjønn. Akkurat som at det aldri kan bli likestilling så lenge vi har kjønnskvoteringer. Mulle, hva jeg gjør her? - Prøver å få kvinnene til å være obs på selvmotsigelsen. Waco
Tusenfryd Skrevet 29. juli 2002 #43 Skrevet 29. juli 2002 Tusenfryd frrrryder seg over innlegg som Mulles og skjønner ikke hva det egentlig er å diskutere. Vi har alle våre evner, vi bidrar alle med vårt, noen mer enn andre, og der Tusenfryd ikke bidrar, er det noen andre som trår til og vice versa. Menn eller kvinner? Helt enig med Mulle i at det handler om mennesker. Jeg reagerer også ofte i skikkelig feminist- eller kvinnesaksdiskusjoner - hvor blir det av mennesket? Hvorfor skal vi ligge i hver vår skyttergrav når det er samhandling som får hjulene til å gå rundt i samfunnet? Vi er avhengig av hverandre, alle mennesker. Tusenfryd var som brud var opptatt av fargen på duken og blomstene, men også er soldat i Heimevernet sammen med gutta. Tusenfryd diskuterer gjerne ulike balsamer og julepynt og blonder eller ikke blonder på bh'er, men kan også skifte bordkledning på sommerhuset.
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2002 #44 Skrevet 29. juli 2002 menn har nektet kvinner å ta utdannelse helt fram til vår tid, fordi de har vært livredde for å miste grepet om oss. kvinner kan utrette like mye som menn hvis de får samme utdannelse!!! men det har vi jo ikke fått fordi de med makta (menn) ikke har hatt lyst å gi makta fra seg. kunnskap er makt vet dere, så nå som vi har kunnskapen mister dere grepet..de fleste menn takler dette fint fordi de ønsker seg en likeverdig kvinne ved sin side, men så har vi disse desperate mannfolka med mindreverdighetskomplekser som bare MÅ undertrykke kvinner og andre de anser som "mindreverdige" (derfor er mange rasister). de luller seg inn i historier og løgner om at de er smartere fordi de har utovertiss. da føler de seg litt bedre. men herregud da! bli voksne!
Gjest Diva Skrevet 29. juli 2002 #45 Skrevet 29. juli 2002 Til Jesper, Waco, (eller hvem du nå i allverden er for et null) og alle andre utakknemlige mannsjåvinister : Viser først til gjest (forrige innlegg kl. 1035) som har fabelaktige synspunkter. Denne diskusjonen har pågått i så mange år at de fleste er nok grundig lei og ser bare på disse snørrungene av noen mannfolk som noen rumpetroll som prøver å hevde seg selv til tross for stooor usikkerhet. Dere må virkelig hate kvinner som ikke er 21 år, veier 40 kg, har store silikonpupper, er stokk dumme og går med på alt dere sier. Dere takler ikke at vi er blitt selvstendige og kan klare oss selv og vel så det. Men, det er kvinner som føder (som ble sagt tidligere i forum) og vi som har sittet igjen med alle unga og matlaging og snørr og tårer i nesten alle år fram til i dag. Mennene,- hva har de gjort ? Oooh, dakar, vært på jobb dere, da. For kjærringene har jo ikke leet på ræva. Neida, bare vaska hus og unger og bikkjer og laga middag til gubben og må fremdeles underholde gammern når han kommer hjem. De siste årene har kvinner heldigvis fått "lov" til å komme inn i arbeidslivet, men SAMTIDIG HATT DEN SAMME GAMLE HUSMORROLLEN I TILLEGG!! Menn har sluppet litt billigere unna. Det høres klisjeaktig ut, men dere bør være litt mer takknemlige og vite at vi trenger hverandre for å få en balanse her i verden. De fleste guttene jeg kjenner har ikke utdanning på høgskole eller universitetsnivå. Men mine venninner har faktisk det/ er under utdanning. Dere som kommer med slike bombastiske og provoserende påstander, kan jo prøve å undersøke fakta og bruke de KNALLBRA hjernecellene dere har, før dere sier noe så på trynet!!! Heldigvis er ikke alle mannfolk som nevnte 8) Takk og lov at jeg har fanget mitt fremragende eksemplar av arten Hilsen Kattepus, snart kjemiingeniør :D
jbkaarud Skrevet 29. juli 2002 #46 Skrevet 29. juli 2002 Jeg tenker Jespers poeng var å provosere mange kvinner - Det klarte du. Det er jo tross alt litt morsomt med slike debatter uten mål og mening. :D
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2002 #47 Skrevet 30. juli 2002 Siden kvinner er så flinke jordmødre så burde dem holde seg hjemme. Der kan de bedrive yrket sitt, få seksten til atten unger, tjora fast til senga. Slik kunne det blitt dersom mannen fant det for godt, kanskje blir det bare en prøveperiode, kanskje blir det permanent, det blir spennende og se og tiden får vise. Mange av dere tror sikkert ikke mannen er i stand til å underkue kvinnen 100% om han ville, men det kan han. Dersom en kvinne våger å trosse mennene med oppvigleri som f eks få fler enn ett barn i Kina, blir det tvangsabort og sterlingsering på stedet. Indere selger døtrene sine til horehus, og muslimene tyller dem inn i slør. Sånn, nå er det bevist at mannen egentlig er av det gode. Litt takknemlighet er vel ikke mye forlangt? Waco Jeg håper, for din skyld, at dette var ironi! Ingen mann kan kue en kvinne 100% uten at hun selv går med på det. Kanskje vi er det svakere kjønn, men sååå svake er vi ikke!!!!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2002 #48 Skrevet 30. juli 2002 OK, vi men kan vel bare innrømme at kvinner er best i allt, og at de slår oss på alle områder. Men er dere hvirkelig inneforstått med hva dette innebærer (det tror ikke jeg)? Det er ikke snakk om å slå noen i alt! Å være rasjonell er jo en fordel da! MEN, la det bare være sagt, at ingen sønn av meg skal få lov eller muligheten til å bli som Jesper! Han skal oppdras til å være rettferdig og med en sans som godtar de fleste. Han skal ikke bli noen besdreviter. Han skal også få en bardom som ikke gjør han sjalu på alt og andre, og ikke så han får et behov for å markere seg på en ufin måte.
Gjest waxwork Skrevet 30. juli 2002 #49 Skrevet 30. juli 2002 menn har nektet kvinner å ta utdannelse helt fram til vår tid, fordi de har vært livredde for å miste grepet om oss. kvinner kan utrette like mye som menn hvis de får samme utdannelse!!! men det har vi jo ikke fått fordi de med makta (menn) ikke har hatt lyst å gi makta fra seg. kunnskap er makt vet dere, så nå som vi har kunnskapen mister dere grepet..de fleste menn takler dette fint fordi de ønsker seg en likeverdig kvinne ved sin side, men så har vi disse desperate mannfolka med mindreverdighetskomplekser som bare MÅ undertrykke kvinner og andre de anser som "mindreverdige" (derfor er mange rasister). de luller seg inn i historier og løgner om at de er smartere fordi de har utovertiss. da føler de seg litt bedre. men herregud da! bli voksne! og hvem har gjort det mulig for dere å ta utdanning ? Menn igjen, takket være tidsbsparende maskiner på kjøkkenet og en stadig utbygging av utdanningsinstitusjonene. Div omstruktureringer i samfunnet som familieplanlegging og prevansjon. Mann har lagt ting veldig til rette for dere. Og nei ! kvinner kan ikke utrette like mye som menn fordi kvinner aldri kan bli like skapende og selvstendig som menn er. Det er medfødte faktorer som spiller inn (unntak er det, men kun unntak). Synes du banaliserer dette noe veldig.
jbkaarud Skrevet 30. juli 2002 #50 Skrevet 30. juli 2002 Synes du banaliserer dette noe veldig. Man kan jo si det samme til deg også. :D
Gjest waxwork Skrevet 30. juli 2002 #51 Skrevet 30. juli 2002 tror noen her snur problemstillingen på hodet. Det er jo nettopp kvinnene som har hatt mindreverdighetskomplekser de siste 20 år. Tror også at de som utbasunere at "menn er kvinner overlegne" er litt ironiske. Kvinner har de siste 20-30 år vært veldig opptatt av å holde liv i en myte de har skapt - om at kvinner er like flinke og skapende som menn. I allefall på det rent faglige området så har menn vært kvinner overlegen (dog ikke så mye som før). Det har ikke vært politisk korrekt de siste 20 å mene at vi er "like", men det bør vel slåes fast en gang for alle at slik er det ikke. Jenter/kvinner har en tendens til å falle fra desto mer initiativ og selvstendig som kreves. De virker å være bedre på utenatlæring enn menn, men dette er jo ikke ny kunnskap. Utenattlæring er noe som i større grad preger grunnskole og videregående.
vaffelrøre Skrevet 31. juli 2002 #52 Skrevet 31. juli 2002 det ble stilt spørsmål om hvem som har gitt kvinner muligheten til utdanning? vel først og fremst så har vi TATT muligheten selv gjennom langvarig kamp..mennene har IKKE lekt julenisse og gitt oss muligheten av fri vilje for å være snille (selv om det alltid har eksistert menn som vil ha likeverdige kvinner, også dengang). de første kvinnene i høyere utdannelse har måttet tåle mye dritt fra mannlige medelever. men vi har bevist at vi kan, vi også! og vi er absolutt kreative, som noen påpekte at vi ikke var, det er mange kvinnelige kunstnere, forfattere, skuespillere osv. vi er også selvstendige og tøffe, ellers hadde vi aldri turt å kjempe fram rettighetene våre i det hele tatt!
Gjest 10na Skrevet 31. juli 2002 #53 Skrevet 31. juli 2002 Menn er noen artige enkle dyr......... Kvinner er menn overlegne på mange områder - bl.a er kvinner sterkere psykisk enn menn. 10na :evil:
waco Skrevet 31. juli 2002 #54 Skrevet 31. juli 2002 Tina, er ikke kjønnskvotering selve beviset for at dere ikke evner å klare dere selv?
Gjest 10na Skrevet 31. juli 2002 #55 Skrevet 31. juli 2002 Tina, er ikke kjønnskvotering selve beviset for at dere ikke evner å klare dere selv? hehe..... Waco overhodet ikke. Kjønnskvotering bevitner at menn trenger psykisk overlegne kvinner å støtte seg på i arbeidslivet. 10na
Gjest Diva Skrevet 31. juli 2002 #56 Skrevet 31. juli 2002 Du, waxwork : Du lever definitivt i feil århundre. Enten du liker det eller ikke, kvinner i lederstillinger, og i arbeidslivet generelt, er kommet for å bli. Til tross for dine unnskyldninger og bortforklaringer. Bare aksepter det. Finn et lommetørkle og tørk tårene dine!
Binn@ Skrevet 31. juli 2002 #57 Skrevet 31. juli 2002 En kurder gikk i dag ut i avisen og sa at sterke kvinner som hevder sin rett til å gifte seg med den hun vil kan virke skremmende. ( utspill i forbindelse med en drapstrussel)Kvinner som vil bestemme over egen skjebne er skremmende og vanskelige. Og du lurer på hvorfor vi ikke har funet opp ditten&datten? Vær kvinne i verden en dag, og du kommer til å se hvorfor. Jeg nekter å kompromisse på mitt kvinneverd... dvs menneskeverd. Gjør meg ikke svakere, går med hodet hevet, og vil som mine søstre før kjempe for likeverd, retten som voksen kvinne kunne kritisere menn uten å bli møtt med maktmidler for å avvepne/ufarliggjøre meg med å kalle meg "småpike." - Nå hadde jeg først tenkt å unnskylde meg med å si at jeg ikke er noen mannehater, er feminin... men pokker heller. Dette er et kvinne fora, og unnskylde meg mine selvfølgelige rettigheter som MENNESKE kommer ikke på tale!!!
Gjest Turi Skrevet 31. juli 2002 #58 Skrevet 31. juli 2002 Så fordi en mann fant opp telefonen for lenge siden, er du smartere enn meg? Ser dere ikke det selvmotsigende i påstanden????
Gjest Cassandra, Ikke innlogget Skrevet 31. juli 2002 #59 Skrevet 31. juli 2002 Jeg har bare en ting å si: "Skaper vi menneskeverd, skaper vi fred"
waco Skrevet 31. juli 2002 #60 Skrevet 31. juli 2002 Cassandra... jeg er så enig så enig... men da må kvinnene bekrefte at vi er forskjellig skapt med forskjellige oppgaver vi passer best til. Da blir det likestilling, skjønte du den? Waco
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå