Gå til innhold

Menn er kvinner overlegne på alle områder

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kvinnene er blitt orntlig fornærmet over den danske forskerens uttalelser om at mannen er smartere enn kvinnen.

Reaksjonene er langt mindre når kvinner fremheves som bedre enn menn i ett eller annet. Så hvem har problemer med selvtilliten? kvinnen eller mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den siste gjesten: jeg tror ikke det har noe med selvtilliten å gjøre. Men det er like enkelt å skrike om brudd på likestilling som det er å skrike om rasisme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jesper
Det er et ubestridelig faktum at menn har skapt alle sivilisasjoner.

Vi har blant annet gjort husmortilværelsen utrolig mye lettere for dere - tenker bla. på det moderne kjøkken som ble introdusert på 50-tallet.

Det er da også et faktum at mens dere menn var opptatt av å bygge sivilisasjonene, så var det oss kvinner som var hjemme med barn og fødte barn for å befolke de neste generasjonene. Hadde dere "store" menn vært så flinke til å gjøre alt det dere sier, så hadde dere vel klar å ha en skokk med barn hengende i beina mens dere drev å bygget også? Det er også et faktum at kvinner har vært undertrykte i alle år, ergo har vi ikke hatt samme mulighetene som dere fantastiske menn til å få gjort alt dette her. Og i litteratuten, så var det faktisk mange kloke, nyskapende, nyanserte VIKTIGE kvinner som skrev, men feilen var at de ikke kunne publisrere noe i sitt navn, men måtte late som de var menn og da ble det publisert. Det er litt morsomt også. For når det kommer til å ta æren for ting, så er dere menn veldig flinke til å poengtere hvem som har gjort det, men når vi kvinner ber dere om noe, så er det plutselig snakk om likestilling. Dere menn er ikke så uunværlige som dere tror. Hva er det vi trenger dere til? Befolke verden? Da har dere kanskje ikke fått med dere at jenter kan bli gravide ved å få noen celler fra en annen kvinne, og barnet blir alltid en jente. Det hadde vært noe det, fått utrydda alle dere "mannlige menn" oi, men herregud, hvordan skulle det gått med oss da? Vi hadde jo sulta under et grantre, for vi kvinner klarer da ikke å ta vare på oss selv. Ikke hadde vi lært noe, spist noe, hatt noe å lese, hatt noen klær å gå i, ingen nye ting hadde blitt skapt, ikke kunne vi håntert penger, ja, vi kunne ikke gjort noen ting vi, for det er jo tross alt DERE menn som bidrar med alt her i verden! SKJÆRP DEG/DERE UVITENDE MENN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jesper
Kvinnene er blitt orntlig fornærmet over den danske forskerens uttalelser om at mannen er smartere enn kvinnen.

Reaksjonene er langt mindre når kvinner fremheves som bedre enn menn i ett eller annet. Så hvem har problemer med selvtilliten? kvinnen eller mannen?

Meget godt påeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn
[Menn oppfant prevansjon og satte i gang ideen om barnebegrensning. Seksuallivet kunne nytes av begge uten at det ble barn av det.

Mange bøker på området kom utover 1900-tallet.

Det aller meste av det du måtte ha av kunnskap er forsket frem av menn

...og den eneste grunnen til det er jo at kvinner ikke fikk lov til å ta utdannelse og dermed ikke kunne bidra til utviklingen. Se derimot i dag, da er over 50% av studentene på universitetsnivå jenter og de er i ferd med å overta forskerverdenen også.

Og hadde noen värt så lure å lage en p-pille for menn ville den sannsynligvis värt helt bivirkningsfri i dag, siden det er menn som utviklet den!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jesper

...og den eneste grunnen til det er jo at kvinner ikke fikk lov til å ta utdannelse og dermed ikke kunne bidra til utviklingen. Se derimot i dag, da er over 50% av studentene på universitetsnivå jenter og de er i ferd med å overta forskerverdenen også.

Og hadde noen värt så lure å lage en p-pille for menn ville den sannsynligvis värt helt bivirkningsfri i dag, siden det er menn som utviklet den!

Feil, nok et patetisk svar.

Men dominerer nesten totalt når det gjelder å fremskaffe nye viten, innovasjoner og nye oppfinnelser. Selv når vi kun tar de siste 30 år i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jesper

Noen eksempler:

Flyet

Wilbur and Orville Wright invented the airplane, which they patented as a "flying machine". The first engine-powered airplane to fly was the Kitty Hawk on December 17, 1903.

Jet-motoren

Gerhard Neumann

Medisin (Hjerte, nyre)

Willem Kolff invented both the first artificial heart and the first artificial kidney dialysis machine

Asfalterte veier

Modern road asphalt was the work of Belgian immigrant Edward de Smedt at Columbia University in New York City. By 1872, De Smedt had engineered a modern, "well-graded," maximum-density asphalt. The first uses of this road asphalt were in Battery Park and on Fifth Avenue in New York City in 1872 and on Pennsylvania Avenue, Washington D.C., in 1877.

Aspirin

Charles Frederic Gerhardt. In 1853

Opptaksbånd

Marvin Camras invented the method and means of magnetic recording

Bilen

Nicolaus August Otto invented the gas motor engine in 1876

In 1885, Gottlieb Daimler invented a gas engine that allowed for a revolution in car design.

Karl Benz was the German mechanical engineer who designed and in 1885 built the world's first practical automobile to be powered by an internal-combustion engine.

Henry Ford improved the assembly line for automobile manufacturing (Model-T), invented a transmission mechanism, and popularized the gas-powered car

Rudolf Diesel invented the diesel-fueled internal combustion engine

Charles Franklin Kettering invented the first automobile electrical ignition system and the first practical engine-driven generator.

Raketten

Wernher von Braun (V2)

Robert Goddard invented liquid-fueled rockets and a control mechanism for rocket apparatus

Batteri

Alessandro Volta

Sykkelen

1871 by British engineer, James Starley.

Blodbank

Dr. Charles Richard Drew was the first person to develop the blood bank

Dampkoker

Babcock and Wilcox co-invented the water tube steam boiler, a safer and more efficient boiler.

Klokka

In 1577, Jost Burgi invented the minute hand. Burgi's invention was part of a clock made for Tycho Brahe, an astronomer who needed an accurate clock for his stargazing

dette er bare en liten del av en lang liste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Underkjørsler i New York ble konstruert med lav høyde i 1930-årene. Det skulle gjøre det vanskelig for fargede å komme seg til strendene på Long Island. For mens den hvite over- og middelklassen kjørte privatbiler, benyttet de fargede busser som var for høye til å passere hinderet. Dette viser at teknologi aldri kan være nøytral. Den avgrenser seg heller ikke til a løse begrensede problem.

Og her er også noen eksempler:

Hildegard fra Bingen -Medisin, "kok vannet"

Lise Meitner -la grunnlaget for utviklingen av atombombene, men nektet helt å delta i den praktiske utviklingen, hun ønsket utelukkende å medvirke til en fredelig utnytting av kjerneenergien.

Ada Lovelace -verdens første programmerer og har fått programmeringsspråket ADA oppkalt etter seg.

Grace Hopper -verdens første debug'er

Josephine Garis Cochran - Inventor of the Dishwasher

Mary Anderson -invented the windshield wiper.

Gertrude Belle Elion -invented the leukemia-fighting drug 6-mercaptopurine, drugs that facilitated kidney transplants and other drugs for the treatment of cancer and leukemia.

Krisztina Holly -Holly invented telephony software and Visual Voice®.

Erna Schneider Hoover -invented the computerized telephone switching system.

Amanda Theodosia Jones -invented vacuum packed canning.

Stephanie Louise Kwolek -Kwolek invented a material five times stronger than steel called Kevlar.

Mer? Se på

http://inventors.about.com/cs/womeninvento...ors/index_3.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg nesten om "en mannediskusjon" om hvilket fotballag som er best. Liverpool eller Manchester United?

Det er klart at kvinnene i verden har bidratt...... i aller høyeste grad!

:kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at karene er så kloke og så flinke til å finne opp ting. KEEP UP THE GOOD WORK! I mens setter jeg meg på ræva og nyter livet. Men det er litt trist at dere er så bitre gutter, nettopp blitt dumpa, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette minner meg mye om en "pappen min er sterkere enn din så" diskusjon.Temmelig langt nede på 3 års alder nivå med andre ord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jesper
Jeg snakker om i dag!!!! Og i morgen. Stikk ned og ta en titt inn i universitetsverden!!!

kvinner vil aldri være i stand til å ta over samfunnsmaskineriet. Dere innehar ikke den kreativiteten som menn besitter. Dette er biologisk bestemt.

Atall kvinner på universitetet ??

Du glemte høyskoler

Dessuten, hvem dominerer på hovedfag, dr.grads nivå osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje

Husk at det er kvinnene som føder alle disse menn. Det har ingen mann greid etter hva jeg vet! Uten kvinnene stopper verden!

Det er flest mannlige alkoholikere, mishandlere, narkomane, narkosmuglere etc. Og det er alltid menn som starter kriger.

Alle finansskandalene i USA i det siste er også forårsaket av menn.

Det er en kvinne som har startet denne siden og de beste webdesignere er som oftest kvinner.

Siste men ikke minst, så er det kvinnene som gir oss all den gode sexen! :lol:

Jeg skjønner ikke helt hvordan Jesper skulle greid seg uten kvinnene...

(eller kanskje han gjør det ?).

mvh.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke et ganske livsviktig poeng, akkurat det at vi kvinner og menn er så forskjellige? Uten kvinnen stopper verden, men det gjør den da vitterlig uten mannen også, eller har jeg gått glipp av noe....? :o

Jeg mister ikke nattesøvnen selv om jespers påstander er aldri så riktige, det er nok heller han som av sikkert forskjellige grunner sover dårlig, jeg vet ikke.

Likevel, jeg vil også hive meg med i diskusjonen her og gjerne komme med en tanke hva angår verdens fremdrift (hvem som nå måtte inneha all ære for det....): Hvem har, i de fleste tilfeller, et av verdens eldste yrker; Jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kvinner er så flinke jordmødre så burde dem holde seg hjemme. Der kan de bedrive yrket sitt, få seksten til atten unger, tjora fast til senga.

Slik kunne det blitt dersom mannen fant det for godt, kanskje blir det bare en prøveperiode, kanskje blir det permanent, det blir spennende og se og tiden får vise. Mange av dere tror sikkert ikke mannen er i stand til å underkue kvinnen 100% om han ville, men det kan han. Dersom en kvinne våger å trosse mennene med oppvigleri som f eks få fler enn ett barn i Kina, blir det tvangsabort og sterlingsering på stedet. Indere selger døtrene sine til horehus, og muslimene tyller dem inn i slør.

Sånn, nå er det bevist at mannen egentlig er av det gode.

Litt takknemlighet er vel ikke mye forlangt?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, vi men kan vel bare innrømme at kvinner er best i allt, og at de slår oss på alle områder.

Men er dere hvirkelig inneforstått med hva dette innebærer (det tror ikke jeg)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...