Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

WOW!

slæpp off!

hvem tror du du er? :fy:

hadde det ikke vært for han Platon-kisen så ville kvinner også ha skapt ting.

du er født minst to hundretall for sent, du!

Jeg vil ikke finne meg i at menn omtaler oss på denne måten! :sinna::kjempesinna::frustrert:

en temmelig latterlig påstand fra en som tydeligvis er så provosert at hun ikke klarer å tenke klart.

Tror ikke akkurat Platon hadde så mye å gjøre med at kvinner ikke har produsert noe av betydning i verdenshistorien av vitenskap, oppfinnelser, ideologier og samfunssystemer osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Første som slo meg at det måtte være Waco som sto bak.

Mulig du har rett i noe av det du skriver, men det står alltid en kvinne bak.

Mennene hadde ikke klart å realisert alt dette uten en kvinne bak.

Enten det dreier seg om mor eller kone.

Skrevet

Å diskutere hva som er best, menn eller kvinner, eller om at det står ei kvinne bak en vær man er bare tull. Rett og slett en avangsert form av hva vi hold på med på barneskolen ("B'n i b klassen står for bavian som spiser bannan" "A er for ape og b er for BEST") (men da som en klasse og kvinnene i den andre)

Heldigvis klarer voksne mennesker å holde seg for gode.

....ikke sant?! :fy:

Gjest Anonymous
Skrevet
Å diskutere hva som er best, menn eller kvinner,

:

det er det aldeles ikke når det spesifiseres hva de er best i.

Skrevet

Waco, Jesper, Nullet eller hvem det nå er som lager oppstyr på en ellers så fredelig og harmonisk web-site drevet for og av kvinner... (Lurer på hvorfor det vanligvis er svært så behagelig stemning her inne..) Du/dere kan si akkurat hva du/dere mener, men innse og godta at vi sier det vi mener. Uavhengig om du/dere er enig eller ikke. Dere kan likesågodt bli vant til det. Det slutter ikke og vi vil bare fortsette å si det vi mener og søke det vi vil oppnå med livet. Takk og lov, så er samfunnet (i Norge) på rett vei, og jenter kan stort sett ta den utdannelsen de ønsker og jobbe med det de brenner for. Om du/dere ikke liker det - synd for deg/dere. Den utviklingen kommer heller ikke til å stoppe, til fordel for samfunnet, kvinner og ja tro det eller ei - menn...

-viXen-

Skrevet

Nå er det jo egentlig litt opplagt at de som poster motargumentene ikke mener hva de sier/skriver, men gjør det for å lagt litt leven. De skriver jo med mål for å provosere sånn at de kan lene seg tilbake å se på reaksjonene.

Handler vel om oppmerksomhet eller noe.

Skrevet
menn har nektet kvinner å ta utdannelse helt fram til vår tid' date=' fordi de har vært livredde for å miste grepet om oss. kvinner kan utrette like mye som menn hvis de får samme utdannelse!!! men det har vi jo ikke fått fordi de med makta (menn) ikke har hatt lyst å gi makta fra seg. kunnskap er makt vet dere, så nå som vi har kunnskapen mister dere grepet..de fleste menn takler dette fint fordi de ønsker seg en likeverdig kvinne ved sin side, men så har vi disse desperate mannfolka med mindreverdighetskomplekser som bare MÅ undertrykke kvinner og andre de anser som "mindreverdige" (derfor er mange rasister). de luller seg inn i historier og løgner om at de er smartere fordi de har utovertiss. da føler de seg litt bedre. men herregud da! bli voksne![/quote']

SKal vi da gå rundt å være forbanna pga av dette fortsatt? Jeg har faktisk, til dags dato, aldri følt meg undertrykt. Har derimot opplevd menn som respekterer meg, og det tror jeg egentlig er normen. Det er de færreste menn som absolutt skal undertrykke kvinner. Dessuten skjønner jeg ikke helt pointet med å henge seg så voldsomt opp i denne debatten. Alle har vi, uavhengig av kjønn, sterke og svake sider. I dagens samfunn er det ikke lenger kjønn som blir respektert, men individet.

Greit, alle har vi noen negative erfaringer, vi kvinner har opplevd noen menn som offørte seg teit, menn har opplevd noen kvinner som gjorde det samme, men tviler på at de da setter hele kjønnsgruppen i bås. Dersom de gjør det er de noen sabla idioter.

Gjest lekebøll
Skrevet

Menn er best på fullstendig urealistisk høy selvtillit også. :briller:

Skrevet
I dagens samfunn er det ikke lenger kjønn som blir respektert' date=' men individet.[/quote']

Ja, enn om det hadde vært sant du? Tror ikke det nei.

Skrevet
Waco, Jesper, Nullet eller hvem det nå er som lager oppstyr på en ellers så fredelig og harmonisk web-site drevet for og av kvinner...

-viXen-

Hallo!!

Jeg vil ikke ha skylda for å ha stelt i stand "bråk" i denne tråden her! :evil:

De fleste vet vel at jeg er forhenværende "Nullet" antar jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Waco, Jesper, Nullet eller hvem det nå er som lager oppstyr på en ellers så fredelig og harmonisk web-site drevet for og av kvinner... (Lurer på hvorfor det vanligvis er svært så behagelig stemning her inne..) Du/dere kan si akkurat hva du/dere mener, men innse og godta at vi sier det vi mener. Uavhengig om du/dere er enig eller ikke. Dere kan likesågodt bli vant til det. Det slutter ikke og vi vil bare fortsette å si det vi mener og søke det vi vil oppnå med livet. Takk og lov, så er samfunnet (i Norge) på rett vei, og jenter kan stort sett ta den utdannelsen de ønsker og jobbe med det de brenner for. Om du/dere ikke liker det - synd for deg/dere. Den utviklingen kommer heller ikke til å stoppe, til fordel for samfunnet, kvinner og ja tro det eller ei - menn...

-viXen-

det var ikke akkurat det vi debaterte. Vi debaterer det faktum at det nesten utelukkende er menn som har skapt vår moderne sivilisasjon (samt andre sivilisasjoner)

Skrevet
det var ikke akkurat det vi debaterte. Vi debaterer det faktum at det nesten utelukkende er menn som har skapt vår moderne sivilisasjon (samt andre sivilisasjoner)

Et spørsmål... Hvis du mener det er faktum, hvorfor bringe det til debatt i første omgang? Faktum er et faktum - ingen vits å debattere rundt det at mennesket er avhengig av oksygen så lenge det er bevist og gjort til et faktum. Så lenge du tar dette her opp til debatt viser jo det bare hvor troverdig "faktumet" ditt er...

-viXen-

Skrevet

tendensen er i ferd med å snu Jesper, har ikke du som er allvitende fått med deg det?

Det er en grunn til at kvinner ikke har reist seg før nå vet du. De har vært holdt nede av maktsyke menn og religion. Det er ikke mange generasjonene siden jenter ikke fikk skolegang for de skulle jo bare gifte seg å få barn allikevel. Enkelte steder i verden er det jo sånn fremdeles.

Selvfølgelig har menn hatt et forsprang, men du vil se at vi kommer fort nå når vi først har fått sjansen til å bestemme over våre egne liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...