Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #181 Del Skrevet 9. september 2002 Du Mohikaner - hellig krig har menn drevet mot kvinner lenge, og mest intenst for noen hundre år siden. Det virka ikke..... Og om du vil holde deg vekk fra kvinner, er jo det ditt valg, ikke sant..... Kan ikke se at det gjør deg spesielt overlegen, da men....... Kvinner har også sjikanert menn i årtusener Bettie (men det klarer du ikke forstå)! JEG har også blitt sjikanert/undertrykket av nettopp slike som deg Bettie, så lenge jeg har levd. Synes du det rart at jeg ikke vil ha noe med kvinner å gjøre da (det gjør du vel sikkert)? Vi menn skal en dag bli FRIII!!! :kgsmil: JIHAD for FRIHETEN!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #182 Del Skrevet 9. september 2002 JIHAD!! Ingen rasling med våpen og heksebrenning denne gang. Med kløkt, intelligens og klokskap skal vi menn erobre friheten, som vi så lenge har fortjent. JIHAD!! Mohikaner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. september 2002 #183 Del Skrevet 9. september 2002 Vel - intelligens og klokskap er avgjort egenskaper som har bltt undervurdert........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #184 Del Skrevet 9. september 2002 Vel - intelligens og klokskap er avgjort egenskaper som har bltt undervurdert........... Kvinner undervurderer menn i alle fall. Kanskje det er det JIHAD går ut på Bettie. Få kvinner til å respektere menn som levende og likeverdige vesener? Ikke BARE en kjøttklump med "halvt fungerende hjerne" som dere så ofte påstår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. september 2002 #185 Del Skrevet 9. september 2002 Har sagt det før - det er mennesker jeg respekterer. Respekt er ikke noe man har automatisk, det er noe man må gjøre seg fortjent til...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #186 Del Skrevet 9. september 2002 Bare som en illustrasjon på hva jeg mener. Her forleden hørte jeg en uttalelse fra en kvinne, den var som følgende: "Kvinner og barn bør komme fremst i helsekøene" Barna er det greit med, men er det riktig at kvinner skal komme lenger frem i køene enn menn (jeg antar at du synes det)? Ville bare illustrere vilke opphøyde tanker dere har om deres eget kjønn. og disse tankene har dere hatt i tusenvis av år og er helt vanlig blandt kvinner i dag også!! JIHAD!! Mohikaner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #187 Del Skrevet 9. september 2002 Har sagt det før - det er mennesker jeg respekterer. Respekt er ikke noe man har automatisk, det er noe man må gjøre seg fortjent til...... Jeg vet du ikke respekterer MEG. Og jeg vet hvorfor også. Du skjelver litt i buksene dine nå tenker jeg. Du tenker vel: "Hjelp, her har vi en rebell av en mann, som ikke tenker og gjør akkurat som vi kvinner vil at menn skal gjøre" JIHAD!! Mohikaner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. september 2002 #188 Del Skrevet 9. september 2002 Sukk - dette blir for dumt..... Hvis du ikke liker kvinner, er det mange steder der du treffer kun menn - et kloster f.eks. Og ellers antar du saker om meg, uten å vite noe om meg, og det er sabla godt gjort.... kan ikke fordra å bli tillagt meninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #189 Del Skrevet 9. september 2002 Sukk - dette blir for dumt..... Ja, jeg skjønner jo hvorfor du mener det også. Hvis du ikke liker kvinner, er det mange steder der du treffer kun menn - et kloster f.eks. Du vil sikkert gjøre menn til byttinger, når de ikke er enige med deg - forståelig det, altså Og ellers antar du saker om meg, uten å vite noe om meg, og det er sabla godt gjort.... kan ikke fordra å bli tillagt meninger! Jeg bare leser det du har skrevet her før og trekker en konklusjon ut i fra DET. Mohikaner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ravna Skrevet 9. september 2002 #190 Del Skrevet 9. september 2002 *sukk* -den siste mohikaner-bøkerne er noe av det som gjorde barndommen verdt å leve. tror jeg sluttet å være indianer på deltid i 13-årsalderen. flere som har et nært forhold til disse bøkerne? ellers er kanskje denne debatten litt vel 70-tall til å helt fenge... ser heller ikke noen konkrete eksempler på dette "kvinneåket" noen ser ut til å leve under..det blir liksom bare såkalte uuttalte og ulne meninger, og endel høyst personlig synsing. kan ikke menn overraske lengre? (er alle visjonære og kreativt tenkende menn blitt historiske?) hva forventes å komme ut av dette "opprøret", f.eks (helt konkret - hvis det er mulig?)? en ting kan man vel slå fast; dagens menn er flinke til å sitte på kvinneorienterete nettsteder og syte og klage over hvor fælt de har det... *dette var det sprut i gutter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 10. september 2002 #191 Del Skrevet 10. september 2002 Og hvem har fortjenesten for at det nettopp finnes så mange menn i disse yrkene? Hvem er det som oppdrar, oppmuntrer, lærer, viser, gir opplevelser, får barna innteressert i, som styrker læretrangen og hele sullamitten til disse såkalte enestående guttene? Det er vel mødrene det, for fedrene har det så travelt med å jobbe og er heller frekke nok til å vente til lille gutt har blitt 30 år og mann og da stepper inn og tror det er deres fortjeneste. Fryktelig mange av egenskapene disse mennene har kommer nemlig fra mor. BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 10. september 2002 #192 Del Skrevet 10. september 2002 Men...kan dere gjøre noe med det faktum at mannens gener er svakere enn kvinnen...Dere er en utryddningstruet art må dere huske. Det er tilog med vitenskaplig dokumentert (artikkel i ill.vitenskap...) Føles det bra da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2002 #193 Del Skrevet 11. september 2002 En kurder gikk i dag ut i avisen og sa at sterke kvinner som hevder sin rett til å gifte seg med den hun vil kan virke skremmende. ( utspill i forbindelse med en drapstrussel)Kvinner som vil bestemme over egen skjebne er skremmende og vanskelige. Og du lurer på hvorfor vi ikke har funet opp ditten&datten? Vær kvinne i verden en dag, og du kommer til å se hvorfor. Jeg nekter å kompromisse på mitt kvinneverd... dvs menneskeverd. Gjør meg ikke svakere, går med hodet hevet, og vil som mine søstre før kjempe for likeverd, retten som voksen kvinne kunne kritisere menn uten å bli møtt med maktmidler for å avvepne/ufarliggjøre meg med å kalle meg "småpike." - Nå hadde jeg først tenkt å unnskylde meg med å si at jeg ikke er noen mannehater, er feminin... men pokker heller. Dette er et kvinne fora, og unnskylde meg mine selvfølgelige rettigheter som MENNESKE kommer ikke på tale!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2002 #194 Del Skrevet 11. september 2002 Interessant den oversikten over Nobelprisvinnere. Hadde vært artig å få vite: Hvorfor er nobelprisvinnerne (i de kategoriene som er tatt med i innlegget) alltid stort sett vestlige menn? Ikke særlig mange muslimer, eller hva? Er vestlige menn overlegne f.eks. muslimske menn(selvfølgelig helt tilfeldig valgt....) ????? I don't think so. Det ser jo sånn ut dersom en ikke ønsker å reflektere over årsaken. Er det mange pakistanske universitetsmiljøer som har fått Nobelpris? Norge har noen. Norge har 4,5 mill innbyggere, Pakistan noen hundre mill. Er nordmenn overlegne pakistanere på alle områder? Dette er en naturlig videreføring av Jespers logikk. Men så korttenkte kan vi ikke være! Vi er ferdig med dette her i Norge. Norske kvinner kan ikke temmes lenger, beklager! Diskuter videre i den kulturen dere hører hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binn@ Skrevet 11. september 2002 #195 Del Skrevet 11. september 2002 JIHAD!! Ingen rasling med våpen og heksebrenning denne gang. Med kløkt, intelligens og klokskap skal vi menn erobre friheten, som vi så lenge har fortjent. JIHAD!! Mohikaner Ja,ja.. Slik kan det også gå. Vet ikke hvilken kamp du kjemper lille venn. (merk bruken av hersketeknikk :blunke: )men så langt Mohiknærne har du ikke gitt meg det minste fnugg av klokskap og kløkt. Hva er det neste? En fatwa? Påstår ikke med dette innlegget at jeg har eneretten på sannheten, hverken ovenfor kvinner eller menn, ønsker ikke å minske noens rettigheter (les:menn) og jeg går heller ikke inn på "pappa'n min er sterkere enn pappan'n din" diskusjon. Mitt ståsted er å kunnne forbedre rettighetene til kvinner over hele verden. Mitt småplukk vil komme langt ned på prioritetslisten i forhold til omskjæring, tvangsgifte, mangel på utdannelse og fundamentale rettigheter for andre kvinner i verden. Det er for meg hva kjønnskampen dreier seg om. Det vil ikke kunne finnes et svar på prørsmålet om hvem som er overlegen hvem. Vi kommer fra forskjellig ståsted, og har forskjellig historikk og utgangspunkt. Unnskyld meg hvis jeg overså punktet i "Hvordan det er å leve på jorden" manualen hvor det står at livet er en konkuranse mellom kjønnene. Rock on Binn@ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2002 #196 Del Skrevet 11. september 2002 Hallo, noen hjemme?? Jeg har IKKE skrevet noe om at menn skal "herske verden", eller noe i den duren. Det jeg vil, er å få tilbake menneskeverdet mitt som MANN!!! Jeg vil ha FRIHETEN min tilbake!! Det menneskeverdet og den friheten vi mistet pga kvinners manipulering av menn opp i gjennom historien. ellapille (og andre)! Hvilken mann ville du synes jeg var hvis jeg ikke tjente masse penger? Sansynligvis en svært "tafatt" en! Hvilken mann ville du synes jeg var, hvis jeg ikke ikke lot deg komme før meg i butikk-køen? Sansynligvis en svært "frekk" en! Hvilken mann ville du synes jeg var, hvis jeg ikke var enig i allt det du sa? Sannsynligvis "barnslig"! Greier du (og andre kvinner) virkelig og forstå at jeg som mann, vil gjerne få si det jeg mener uten å bli "skjøvet under teppet" av kvinner. Så det var et kvinneske som prøvde seg på å latterligjøre nicket mitt her over. Typisk kvinner å bli totalt usaklige når menn ikke gjør som kvinner sier!! JIHAD!! Mohikaner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. september 2002 #197 Del Skrevet 11. september 2002 Ja, jeg er hjemme (Hvis du absolutt må vite det...) Hvilken mann ville du synes jeg var hvis jeg ikke tjente masse penger? Helt grei til mitt bruk. Jeg ville ha gjort som jeg gjør: Tjent dem selv. Hvilken mann ville du synes jeg var, hvis jeg ikke ikke lot deg komme før meg i butikk-køen?? Normal. Spesielt hvis jeg hadde mange varer og du bare noen få. Hvilken mann ville du synes jeg var, hvis jeg ikke var enig i allt det du sa?? Også helt grei. Kjedelig å diskutere med seg selv... Mvh Leo - som elsket indianerbøker da hun var liten - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 11. september 2002 #198 Del Skrevet 11. september 2002 Enig med Leo jeg tjener mer enn mannen i huset, men jeg giftet meg ikke med ham pgs pengene. Det var andre ting jeg falt for enn pengene. Og det har alsri vært noe problem for noen av oss. Nå handler jeg ikke så ofte, men står jeg i kø, så står jeg i kø, om det er mann eller dame som står før meg i køen. mannen min er slett ikke enig med meg i alt, og heldigvis for det........ ser ut til at du er mer fanget av egne fordommer enn realiteter, så friheten din må du nok lete etter hos deg selv, og ikke legge skylda på kvinner..... Si hva du vil, men hva du vil, men godta at ikke alle ser ditt perspektiv og er enig med deg. Vil du ha min respekt, må du gjøre deg fortjent til den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2002 #199 Del Skrevet 11. september 2002 Du er ikke morsom Leo........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. september 2002 #200 Del Skrevet 11. september 2002 Helt greit at du ikke synes jeg er morsom, men i dette tilfellet forstår jeg ikke helt hva du mener. Jeg synes heller ikke at det er morsomt at jeg tjener mye mer enn mannen min. (Helt greit, men ikke spesielt underholdende). Jeg synes i hvert fall ikke at det er morsomt å stå i kø. Men, jeg synes det er morsomt å diskutere. Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå