Gjest jesper Skrevet 23. juli 2002 #1 Del Skrevet 23. juli 2002 De er nesten i sin helhet menn som har bygd vårt samfunn. :o Menn dominerer nesten totalt innen vitenskapen. Felter som fysikk, matematikk, biologi, kjemi, medisin, psykologi, juss, filosofi, statsvitenskap, sosiologi, økonomi, teknikk, historie, arkitektur, bygg og konstruksjoner, forvaltning, energi, energiøkonomisering, ingeniør, våpen, data, kultur, mat & vin, mote, musikk, sport, film- og tv-produksjon domineres av menn. De viktigste skjønnlitterære verkene er skrevet av menn. Også Kunst og musikk er dominert av menn. T.o.m. typiske kvinnedomener som mote og mat er det menn som produserer ny innsikt, trend og viten. Så og si alle våre oppfinnelser er funnet opp av menn. Nesten alt nytt som skapes og tilføres samfunnet kommer fra menn, -ikke kvinner. Nesten alt tenkelig og utenkelig på vår planet som er til nytte for menneskeheten er skapt av menn. Kvinner er et lysår unna. Prøv å svelg dette dere kvinner som tar dere til rette i samfunnet og krever likestilling på alle områder. Kvinner er simpelthen ikke like flinke og skapende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 23. juli 2002 #2 Del Skrevet 23. juli 2002 Det er menn som starter kriger også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 23. juli 2002 #3 Del Skrevet 23. juli 2002 Alt dette er debatert her allerede... Waco har stått for alle arg før... Neste?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 23. juli 2002 #4 Del Skrevet 23. juli 2002 Dette var jo et Waco innlegg uten like, og tar jeg ikke helt feil er det vel samma hånda som har skrevet dette også tenker jeg Har så mye annet å tenke på for tiden jeg så akkurat denne "problem" stillinga her hopper jeg glatt over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kåre Skrevet 23. juli 2002 #5 Del Skrevet 23. juli 2002 er så enig med deg jesper. Kvinner flest tror at de har bidratt like mye til vår sivilisasjon som men, men der tar de skadelig feil. Skjønner at kvinner har store problemer med å ta innover seg dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 23. juli 2002 #6 Del Skrevet 23. juli 2002 Skal vi seeee hmmm hehe Jo, her er noe...: Både waco , Jesper oh Kåre avslutter innlegg med en liten tese....en avsluttende bemerkning/påstand hehehe Men temaet har jo vært oppe det... Kanskjenoen nye har gode motargumenter uten å gå på person hehe. Men for å utdype videre den der.... hehe.... Så er verden først og fremst utviklet og bygd opp av hvite, mørkårete menn...... Resten av verdens befolkning har vært så undertrykket og diskriminert at de ikke har hatt anledning til å bidra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 23. juli 2002 #7 Del Skrevet 23. juli 2002 Greit det waco,Jesper og Kåre :D Er glad jeg er kvinne jeg som slipper alt det stresset med å finne opp alt,har det bra jeg når jeg får lønningsposen til gubben i hånda hver 14 dag. Kan være hjemme og holde orden på hus og hjem Ps Vi kvinnfolk var glupe nok til å ta de lettere jobbene og lot der stresse på dere hjerteinnfark. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 23. juli 2002 #8 Del Skrevet 23. juli 2002 Noen menn med mindreverdskomplekser her? Det var da voldsomt til selvhevdelsestrang, da! Så nå kan Jesper, Kåre og alle andre hvile trygt på laurbærene, ettersom mannerasen allerede har funnet opp så mye nyttig, og gjort verden til et så ufattelig trygt og godt sted å være? Thanks, guys! Ler masse!!! Innser at kvinner flest har en sunnere selvtillit enn enkelte menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 23. juli 2002 #9 Del Skrevet 23. juli 2002 Waco is busted. Når du skal utgi deg for å være en annen enn den du er, så vær litt mer nøye med å ikke skrive de "anonyme" innleggene dine akkurat på samme måte som du har skrevet Waco sine 1180 innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. juli 2002 #10 Del Skrevet 23. juli 2002 Stakkar Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jesper Skrevet 23. juli 2002 #11 Del Skrevet 23. juli 2002 Noen menn med mindreverdskomplekser her? Det var da voldsomt til selvhevdelsestrang, da! Så nå kan Jesper, Kåre og alle andre hvile trygt på laurbærene, ettersom mannerasen allerede har funnet opp så mye nyttig, og gjort verden til et så ufattelig trygt og godt sted å være? Det er et ubestridelig faktum at menn har skapt alle sivilisasjoner. Vi har blant annet gjort husmortilværelsen utrolig mye lettere for dere - tenker bla. på det moderne kjøkken som ble introdusert på 50-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 23. juli 2002 #12 Del Skrevet 23. juli 2002 Selv om jeg ikke er husmor, vil jeg bare få si: Hjertelig takk! Nå har vi heldigvis et noe nyere kjøkken enn 50 tallskjøkken, noe både jeg og mannen min har stor glede av når vi hiver oss rundt med grytene og lager noe godt - sammen! Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 23. juli 2002 #13 Del Skrevet 23. juli 2002 Dit jeg flytter nå var visst kjøkkenet litt nedslitt og gammelt, hvorfor forskjellsbehandler du folk da???? Væren gir du et splitter nytt kjøkken mens jeg må være husmor blandt hvite skyveskapdører? Dere mannfolka kan tydeligvis ikke skryte på dere at dere ikke driver med forskjells behandling da........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 23. juli 2002 #14 Del Skrevet 23. juli 2002 Det eneste dere ikke klarer, er å føde barn.....tror det er likegreit jeg....spørs om dere har høy nok smerteterskel, selv om dere jo er o' så fantastiske på alle andre områder Iallefall du, Waco, du er helt unik sånn verden er heldig som har en Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 24. juli 2002 #15 Del Skrevet 24. juli 2002 Marie Curie (fransk kvinne) oppfant røngten bilder da......... Og dessuten så syns jeg ikke det samfunnet den enestående store sterke mannen har bygd opp er så fantastisk godt å leve i heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena Skrevet 24. juli 2002 #16 Del Skrevet 24. juli 2002 ..... og så har du Idi Amin, Hitler, bin Laden, Pol Pot pluss alle disse "slemme og onde" keiserne, kongene, vikingene og tyrannene i en lang og blodig historie..... Menn alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2002 #17 Del Skrevet 24. juli 2002 Det er et ubestridelig faktum at menn har skapt alle sivilisasjoner. Vi har blant annet gjort husmortilværelsen utrolig mye lettere for dere - tenker bla. på det moderne kjøkken som ble introdusert på 50-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 24. juli 2002 #18 Del Skrevet 24. juli 2002 Vil bare påpeke at alle disse geniale mennene er født av en KVINNE... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 24. juli 2002 #19 Del Skrevet 24. juli 2002 ............og at dette er et typisk "guttelus og jentelus" tema. Phhhhhhhhh :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2002 #20 Del Skrevet 24. juli 2002 Mann eller mus? Av Olaf I. Andenæs Seigmann. Gummimann. Slangemann. Machomann. Brannmann. Myk mann. Supermann. Jo, jo. Det er ihvertfall endel å velge imellom for oss som er blitt velsignet med utovertiss. Å være mann idag er helt sikkert enklere enn det var for femti år siden. Den gang måtte jo mannen ta ansvar for familie-økonomien, jobbe og betale regninger og sånt. Det slipper vi jo idag! Dagens kvinner synes nemlig slike ting er morsomme, og stuper ut i arbeidslivet med krum hals. De elsker å leke økonomer, og i disse tider sitter vel kvinner i de tusen hjem og sliter med utfylling av selvangivelsen. Den moderne kvinne søker utfordringer og stiller krav, både tilk kolleger og hårshampo. Og, undre over alle undre, i tillegg til å jobbe, løse selvangivelse og føde unger, den nye kvinne er seg sitt ansvar som elskerinne bevisst! Så, da må det vel være helt alræit å være mann? Vi kan jo f.eks. drikke kaffe med vennene våre på kafe mens vi snakker om nye bilmoter eller lønningene i FotballNorge (FN) . Eller diskutere bleieskift (min favoritt er forøvrig Libero, de er enkle å få til å sitte), påkledning av unger (jeg for min del sverger til bomull helt innerst og gjerne hjemmestrikkede ullbukser/genser før verket kompletteres med en enkel parkdress uten for, det letter vaskingen. Lue og votter tilføyes etter smak og behag) eller andre mer eller mindre mannlige tema. Vi kan jo gå turer sammen med hverandre mens jentene er på jobb, og snakke om hvor misforståtte vi er, tror ikke jentene at det er jobb nok å drive med det man driver med? Inn og utstabling av oppvaskmaskin, sette på vaskemaskiner, og er det ikke typisk at ikke kona ikke har fiksa det sluket som hun sa hun skulle gjøre i forrige uke? Og er det ikke typisk at hun bruker store deler av husholdningsbudsjettet for å gå ut å drikke Cappuchino og Chianti med "jentegjengen" (kaffe og Polets Røde er selvfølgelig ikke bra nok). Og vinsmakerkveldene som ble en tradisjon mens hun studerte på Handelshøyskolen, de fortsetter hun også med enda hun aldri har hatt noe godt svar på min logiske protest, det er bedre med godt øl enn med dyr vin! Da pleier hun bare å sukke... Forøvrig så er ikke dette en påstand fra min side, det er et faktum, og lar seg lett etterprøve: Bare ta en slurk godt øl. Det smaker veldig godt. Ta så en slurk vin, det smaker ikke fullt så godt. (Jfr. tidligere spalter) Eller så kan vi menna dra på pub til pub runde med supporterskjerf, og reparere på lørdagen til tippekamp mens kona lager middag, vasker huset, skifter bleier, knytter skjerf og kjører eldstemann på hopptrening. Eller du kan dra på tur med Arne Hjeltnes og andre skikkelige mannfolk. Eller du kan kjøpe din egen engelske fotballklubb for å realisere gamle, barnlige viking-drømmer om å bli konge. Eller du kan bli bjørnejeger i Alaska og oppdage gamle norrøne bosetninger der! Det er jo et enkelt valg som det er opp til vårs mannfolka å ta stilling til. Du må bare bestemme deg. Mann eller mus… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå