AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Ja, sånn aldri utenom etter at hun har lagt seg om kvelden.. snakker hun ikke så synger hun, tramper i gulvet, lager lyder, sukker, synger, nynner, snakker.. når hun synger kan det gå bare i tull.. sånn anna panna danna (om jeg hadde hett anna for eks.) jeg eer så lei! Når fireåringen eendelig blir tatt me ut for eksempel, så setter hun seg ved siden av meg og lyyder i vei.. jeg har prøvd å si at hun kan snakke skikkelig til meg/synge pent, men uten hell.. jeg holder seriøst på å bli gal.. forslag? Munnbind, hørselsvern ol??? Måtte bare få det ut!!! hilsen hodepine Anonymkode: 47b5d...843
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Barn er barn. Å du liker tydeligvis ikke ditt stebarn. Hva med å vise interesse for jenta og gjøre noe sammen. Anonymkode: c2c39...580 18
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Sånn er jenta mi og. Nå som hun er fire er det noen ganger mulig å veilede i at man får synge roligere eller gå på rommet og tøysesynge feks. Men hun er bare slik, masse energi. Var slik selv og følte meg dårlig når jeg ble korrigert, følte meg irriterende og i veien når jeg egentlig bare var en glad og fornøyd unge som ville synge og ha det gøy. Så jeg prøver å passr på at dattra mi ikke skal få samme følelse, men kjenne seg akseptert med sitt energinivå og sin entusiasme. Blir ofte overrasket når jeg er rundt andre bar, de kan jo faktisk være stille.... Jeg bruker også litt lydbøker for å motivere henne til å være på rommet å leke, da kan hun være litt stillere en gang i blandt. Anonymkode: e20ae...475 4
Gjest chisandra Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Huff, ts - må dette barnet være mye sammen med stemoren sin?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 Sånn det er å ha barn. Må så jeg tar stedatteren min sin tullesynging over skrikene (kolikk) fra sønnen min anyday😅 Føler jeg bere lever med babygråt når frøkna er hos moren sin og gleder meg til å høre alt det tullet som kommer ut av henne. Når man finner seg mann med barn bør man vite hva man går til. Barn bråker, roter og sliter deg helt ut, men jeg ville aldri vært foruten verken frøkna eller lillegutt. Anonymkode: a47f9...70e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 Skjønner godt at det der er et problem. En blanding av dårlig oppdragelse og oppmerksomhet behov. Barn skal høres, men ikke konstant med tramping, synging, snakking... Får melde henne på sportsaktiviteter så det sliter henne litt ut. Se om det blir litt mer ro i kroppen.Har hun en eller annen grad ADHD? Er hun slik til sin biologisk mor å? eller er det kun til deg? Anonymkode: b10d3...547 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 Hvor gammel er hun? Dette høres helt normalt ut. Mine barn kan og få slike raptuser, ett tegn på at vi må ut! Og gjøre noe aktivt. Anonymkode: 9849d...4ad 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 Hun er tolv.. og hun går på fritidsaktiviteter hver dag.. det er mulig hun har en form for adhd som foreldrene ikke har utredet, men selv teor jeg muligens hun er stresset på en måte.. at hun aldri landet.... jeg skjønner godt at barn ikke alltid er stille, 'men en en tolvåring bør kunne skjønne at det ikke passer med konstant lydlaging heele tiden? Hun er slik alltid.. ikke bare sammen med meg.. Anonymkode: 47b5d...843
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #9 Skrevet 10. oktober 2016 Min 11åring er helt lik. Synger og lager tullelyder hele tiden, tenker nok ikke over det. Det er jo glade lyder, nynning og synging. Er jeg veldig sliten så kan jeg si fra om hun ikke kan være stille nå fordi jeg feks. har vondt i hodet. Men jeg er nøye på å ikke virke irritert eller streng. Mange som nynner og synger når de driver med noe de koser seg med, baking etc. Så hvorfor kan ikke barn også det? (Min datter er forresten rolig som bare det, ikke et snev av ADHD. Synes det er virkelig ille når folk her nevner en så alvorlig diagnose bare på noen som er litt gledesspreder!) Anonymkode: c8b6c...fe4 5
Zienna Skrevet 10. oktober 2016 #10 Skrevet 10. oktober 2016 Du skriver at hun er 4 år. Mitt barnebarn på samme alder er der nå. Hun prater i ett sett, og følger etter med lekene sine hvor enn voksne befinner seg i huset. Hun er stille i bare små stunder. Selv når det er noe på barne-tv som hun liker, kommenterer hun. Hun liker å hjelpe meg å vaske hus, men selv da går skravla. Eller hun lager lyder. Når hun legger seg synger hun for full hals! Joda, det er til å bli smårar av. Men siden jeg også har en på 7 år, så vet jeg at det går over innen skolestart. Mitt råd er derfor, hold ut! 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #11 Skrevet 10. oktober 2016 6 minutter siden, Zienna skrev: Du skriver at hun er 4 år. Mitt barnebarn på samme alder er der nå. Hun prater i ett sett, og følger etter med lekene sine hvor enn voksne befinner seg i huset. Hun er stille i bare små stunder. Selv når det er noe på barne-tv som hun liker, kommenterer hun. Hun liker å hjelpe meg å vaske hus, men selv da går skravla. Eller hun lager lyder. Når hun legger seg synger hun for full hals! Joda, det er til å bli smårar av. Men siden jeg også har en på 7 år, så vet jeg at det går over innen skolestart. Mitt råd er derfor, hold ut! Se under. 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er tolv.. og hun går på fritidsaktiviteter hver dag.. det er mulig hun har en form for adhd som foreldrene ikke har utredet, men selv teor jeg muligens hun er stresset på en måte.. at hun aldri landet.... jeg skjønner godt at barn ikke alltid er stille, 'men en en tolvåring bør kunne skjønne at det ikke passer med konstant lydlaging heele tiden? Hun er slik alltid.. ikke bare sammen med meg.. Anonymkode: 47b5d...843 Anonymkode: c8b6c...fe4
Gjest Sugemerke Skrevet 10. oktober 2016 #12 Skrevet 10. oktober 2016 Vi lærer barna at dette er en uting og at nå skal de vær stille. Noen ganger kan de snakke, tulle, synge og bråke og andre ganger er det rom for at vi skal ha det stille. Barn har godt av å lære dette og de har godt av å oppleve at det er stille rundt de. De må lære å stresse ned, det kommer ikke naturlig for alle.
Zienna Skrevet 10. oktober 2016 #13 Skrevet 10. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se under. Anonymkode: c8b6c...fe4 Er det ikke en annen anonym som skriver om sin 12-åring? For TS skriver: Når fireåringen eendelig blir tatt me ut for eksempel, så setter hun seg ved siden av meg og lyyder i vei..
Gjest Sugemerke Skrevet 10. oktober 2016 #14 Skrevet 10. oktober 2016 1 minutt siden, Zienna skrev: Er det ikke en annen anonym som skriver om sin 12-åring? For TS skriver: Når fireåringen eendelig blir tatt me ut for eksempel, så setter hun seg ved siden av meg og lyyder i vei.. Har hun ikke en fireåring som da er ute og leker, mens en tolvåring sitter inne og lager lyder?
Zienna Skrevet 10. oktober 2016 #15 Skrevet 10. oktober 2016 9 minutter siden, Sugemerke skrev: Har hun ikke en fireåring som da er ute og leker, mens en tolvåring sitter inne og lager lyder? A haa, da har jeg misforstått. Høres ikke helt greit ut at en 12åring oppfører seg slik.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 Er dette den samme 12-åringen som skal puffe opp putene og henge opp klesvasken når hun kommer hjem fra skolen? Da kjøres hun jo vekk på trening av sin far hver dag, og du har noen timer der... Ellers hører det jo ut som om hun kan være flink til å underholde fireåringen? Anonymkode: 09c90...403 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #17 Skrevet 10. oktober 2016 Kanskje fritidsaktivitet hver dag er for mye? Kanskje hun må lære seg å slappe av, og kjede seg.. Hvordan roe seg. Anonymkode: 9849d...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #18 Skrevet 16. oktober 2016 På 10. oktober 2016 den 21.45, AnonymBruker skrev: Kanskje fritidsaktivitet hver dag er for mye? Kanskje hun må lære seg å slappe av, og kjede seg.. Hvordan roe seg. Anonymkode: 9849d...4ad Enig.. men akkurat der er det mor, far og tolvåringen som styrer skuta.. Anonymkode: 47b5d...843
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #19 Skrevet 16. oktober 2016 På 10. oktober 2016 den 21.20, AnonymBruker skrev: Er dette den samme 12-åringen som skal puffe opp putene og henge opp klesvasken når hun kommer hjem fra skolen? Da kjøres hun jo vekk på trening av sin far hver dag, og du har noen timer der... Ellers hører det jo ut som om hun kan være flink til å underholde fireåringen? Anonymkode: 09c90...403 Jeg vet ikke hva du snakker om.. ja.. jeg har mange timer fri uten dette.. men jeg mener at det må gå ann å sitte sammen uten at det skal lages irriterende lyder hele tiden.. Og jeg har ingen problemer med at hun synger, bare hun synger skikkelig. Heller ingen problemer med at hun snakker, men da kan hun snakke skikkelig også.. istedenfor masse vas, kun for å lage lyd.. om du skjønner. Anonymkode: 47b5d...843
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #20 Skrevet 16. oktober 2016 Slik er 9 åringen her i huset også. Synger, dikter sanger, lager lyder og snakker med seg selv, snakker ogår synger i lek, på do, når hun spiller nettbrett +++ Spiser hun mat som er veldig god har hun ofte lave "koser meg" lyder. Egentlig helt uskyldig alt sammen, men ja, man kan bli sprø av at det aldri er stiller!! Anonymkode: 747de...809
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå