AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg tenkte å kjøpe en ulldress til å ha på babyen når han er nyfødt. Hvordan er disse i størrelsen? Tror dere 56 er passe? Tipper jeg får en litt stor baby, så 50 er vel bare dumt? Og 62 blir vel litt vel stort igjen? Anonymkode: 18c02...f65
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 De er ganske små i størrelsen. Anbefaler å vaske den minst mulig, de tåler vask sinnsykt dårlig. Hvis du har tid og ork så bør den håndvaskes. Anonymkode: 7e0c9...aa0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg ville gått for str 56, da er det bare å brette opp om den er for stor. De lillelam dressene jeg har har er allerede brettet opp, så de kan tas ut om babyen din vokser fort. Jeg synes lillelam holder seg fint. Vi lufter tøyet mest, men vasker en gang i blant. Anonymkode: f341d...c81
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: De er ganske små i størrelsen. Anbefaler å vaske den minst mulig, de tåler vask sinnsykt dårlig. Hvis du har tid og ork så bør den håndvaskes. Anonymkode: 7e0c9...aa0 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville gått for str 56, da er det bare å brette opp om den er for stor. De lillelam dressene jeg har har er allerede brettet opp, så de kan tas ut om babyen din vokser fort. Jeg synes lillelam holder seg fint. Vi lufter tøyet mest, men vasker en gang i blant. Anonymkode: f341d...c81 Takk for hjelpen! Tenker dere at det kanskje finnes bedre alternativer? Erfaring med Nøstebarn for eksempel? Anonymkode: 18c02...f65
mjauritz Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 Nå vet jeg ikke hvor stor baby er estimert til å bli, men ville nok uansett ikke kjøpt 50 De dressene er ganske dyre og kjipt å bruke mange 100-lapper på noe som kun varer en uke når du kunne gått for en strl større som plutselig varer i 2 mnder Jeg tror jeg ville kjøpt 62 Prøver du den og den er for stor så kan du heller bare kjøpe en ekstra i 50/56, for innen kulden er omme så er nok babyen inne i 62 og får godt bruk for den uansett
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 46 minutter siden, mjauritz skrev: Nå vet jeg ikke hvor stor baby er estimert til å bli, men ville nok uansett ikke kjøpt 50 De dressene er ganske dyre og kjipt å bruke mange 100-lapper på noe som kun varer en uke når du kunne gått for en strl større som plutselig varer i 2 mnder Jeg tror jeg ville kjøpt 62 Prøver du den og den er for stor så kan du heller bare kjøpe en ekstra i 50/56, for innen kulden er omme så er nok babyen inne i 62 og får godt bruk for den uansett Litt usikker angående estimering, har ikke helt forstått det. Men litt over i alle fall. Blir nok 4 kg. Tenker bare at babyen må ha noe første tiden og når vi skal hjem fra føden, så da er det dumt om det er for stort. Anonymkode: 18c02...f65
Minlillelykke Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg synes lillelam er romslige i størrelsen, vår brukte 80 i den lenge etter 80 var for for lite i annet tøy. Kan heller ikke si jeg synes de tåler vask dårlig? Vår er iallfall like fin etter godt med vask, og bruk. VI har ny nå for sesolngen i 92, den er diger!
mjauritz Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt usikker angående estimering, har ikke helt forstått det. Men litt over i alle fall. Blir nok 4 kg. Tenker bare at babyen må ha noe første tiden og når vi skal hjem fra føden, så da er det dumt om det er for stort. Anonymkode: 18c02...f65 Ja, det skjønner jeg men da er det jo faktisk bare å kjøpe en mindre størrelse også Mest sannsynlig blir du på barsel i over 24 timer, så da kan sikkert far (eller du kan sikkert få noen andre i familien/venner til å kjøpe på veien og betale tilbake) kjøpe den før dere reiser hjem Endret 10. oktober 2016 av mjauritz Skrev føden der hvor det nå står barsel. Er ikke mest sannsynlig å bli på føden i 24 timer
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #9 Skrevet 10. oktober 2016 Vi hadde Lillelam dressen str 56 til vårt barn da vi reiste fra føden, babyen var da 51 cm lang og vi brettet bare opp litt, gikk fint ! Han brukte den masse (født i oktober ) og fikk ny i str 74 da den første ble trang. Igjen - lett å brette opp og fungerer fint fortsatt (er oppe i str 80 ellers). Anonymkode: 01f96...81f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #10 Skrevet 10. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde Lillelam dressen str 56 til vårt barn da vi reiste fra føden, babyen var da 51 cm lang og vi brettet bare opp litt, gikk fint ! Han brukte den masse (født i oktober ) og fikk ny i str 74 da den første ble trang. Igjen - lett å brette opp og fungerer fint fortsatt (er oppe i str 80 ellers). Anonymkode: 01f96...81f Takk for svar! Hvor mye veide han? Anonymkode: 18c02...f65
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #11 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg fikk et barn på 2700 og 46 cm, bodyen fra lillelam hun hadde i størrelse 56 passet akkurat. Har en dress i str 62 nå og den svømmer baby i og er nå over 4 kg. Tror det varierer litt om det er bodyer eller hele dresser Anonymkode: cc55e...719
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #12 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg ville ikke kjøpt 50. Lillelam er små i størrelsen og det er dyre klær så bedre å brette opp. Husker ikke helt om vi kjøpte 56 eller 62 i den første Lillelam dressen, mulig det var 62 også brettet vi den opp (men tror ikke vi brukte den de første ukene) Anonymkode: d3e40...300
yabbadoo Skrevet 11. oktober 2016 #13 Skrevet 11. oktober 2016 Fikk en baby på 2 kg og 44 cm som brukte str 44. De tynne dressene passet godt mens den tykke var alt for stor. Nå er han 6,6 kg og 65 cm og har brukt str 68 både i tynn og i tykk dress en stund. Så jeg syns størrelsene varierer litt.. har ikke prøvd body.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå