Gå til innhold

Hva har du i sovestedet til valpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg henter valpen min i morgen. Gjør i stand sovestedet hans (om han vil ligge der) Det er en bløt madrass/seng ved min side av sengen, på gulvet. Bør vi ha slike "tissekladder" inni der? Tepper?

Hva hadde du liggende på sovestedet til valpen din når du fikk han?

Anonymkode: 94290...7ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eg la tissekladder på gulvet på soverommet på stedet det var mest sannsynlig at frøkna ville gjøre fra seg, men du kan legge det under madrassen/senga til valpen i tilfelle den tisser i senga si. Men om du legger det slik at det er lett for valpen å få tak i mens den ligger i senga, så kan det hende den river det i fillebiter, det gjorde nemlig min. Tepper trengs ikkje dersom den allerede har ei myk seng, men du gjør det om du vil selvfølgelig. Eg prøvde det med min siden vi fikk pledd med som hadde lukt etter foreldre og søsken når eg hentet valpen, men det ble bare dratt ut på gulvet og tisset på, haha.

Eg hadde forresten frøkna mi liggende i senga med meg, selv om ho også hadde si egen seng, og det lå noen enkle og lydløse leker i senga, samt noe å gnage på som var for stort til at ho ville klare å svelge det og sette det i halsen. Funka fint, og gjorde at eg fikk sove litt lenger uten å bli vekt av ein valp som kjedet seg.

Endret av NordTroll
Skrevet

Har kompostbinge ved siden av senga mi. Der har hun bur med teppe fra oppdretter, en seng og avispapir på gulvet som hun tisser på :)  har ikke leker der osv, for hun skal lære seg at når det er natt så skal vi sove, ikke leke. Har gått kjempefint. Hun sov hele natta gjennom 2 dager etter vi henta henne. Ikke hatt problemer med at hun våkner pp natta og kjeder seg heldigvis

• Liker 1
Skrevet

Når vi har hatt valp har den sovet i buret sitt (naturligvis med åpen dør) i stua fra første natt. I buret er det da et pledd med lukt av oss, og vi legger pleddet vi pleier å få med fra oppdretter i buret. Så kan den bli kjent med våre lukter, samtidig som den har alle de kjente luktene. De første nettene ligger en av oss på flatseng helt inntil åpningen i buret. Valper er forskjellige, men erfaringsmessig blir det ikke mye søvn de første nettene, da valpen gjerne er utrygg på sine nye omgivelser, og har stort behov for trøst og fysisk kontakt. Så valp piper, den som har valpevakt plukker den opp fra buret, koser en stund og legger valp tilbake i buret. Stort sett blir hunder ganske raskt husvarme. Etter noen netter flytter valpevakta seg over på gjesteseng, som gradvis flyttes vekk fra buråpningen. 

Anonymkode: 16365...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...