AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Del Skrevet 10. oktober 2016 Hva gjør dere for å få julestemning? Anonymkode: 23991...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Del Skrevet 10. oktober 2016 To ting; jeg planlegger og handler inn julegaver tidlig i november, likedan tar jeg det nødvendige av julevask da. Til første advent pyntes huset og da kommer julestemningen for fullt. Har foresten regel på at feks julesnop, julebrus ol IKKE kjøpes inn før første advent. Anonymkode: 6eb92...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 10. oktober 2016 #3 Del Skrevet 10. oktober 2016 Ingenting, den kommer av seg selv i oktober Nesten i vertfall. Jeg får julestemning av å begynne å planlegge og handle julegaver, se på julepynt, tenke på hvordan jeg skal pynte, baking og nå jeg planlegger juleverksted med ungene. Jeg er med andre ord godt i gang med julestemning allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. oktober 2016 #4 Del Skrevet 10. oktober 2016 Julestemningen kommer forsåvidt av seg selv, men jeg gjør ting som gir meg ekstra julestemning likevel. Jeg begynner omtrent nå med å tenke ut hva jeg skal gi i gaver, kjøpe julekalender til barna og i år også planlegge hva Tøysenissen skal finne på i desember. Det er veldig koselig. Fra midten/slutten av november hører jeg på julemusikk i bilen hver dag, det er veldig koselig og gir meg skikkelig juleglede. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StripeyPanda Skrevet 10. oktober 2016 #5 Del Skrevet 10. oktober 2016 I november, når det er kaldt i lufta, jeg kan tenne lys som lukter kanel, og julepynt kommer opp i gatene og butikkene! Julepynt og julesanger venter jeg med til 1. desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Librarian Skrevet 11. oktober 2016 #6 Del Skrevet 11. oktober 2016 Det kommer mest av seg selv, men har jo en del ting jeg gjør. Det viktigste for meg at jeg begynner å gjøre dette fra første søndag i advent, og ikke fra midten av november, da føler jeg stemninga blir "brukt opp". Synes også det er viktig at man ikke bare har en haug med ting man må gjøre i juletida fordi det forventes av deg, heller gjøre akkurat nok til at det er koselig og ikke går over i stress. - Har adventskalender - ikke noe fancy greier, det viktigste er at den har et koselig motiv. - Adventsstake som tennes hver søndag. - Har av og til julemusikk på. - Begynner å pynte til jul med røde lys, teip og snø i vinduet, tar frem juleduk og julepynt til leiligheten. Her er det viktigste for meg å ikke stresse, da er det jo ikke noe koselig. Har derfor ingen store prosjekter eller tidsfrister, juleforberedelse skal være kos - Spiser annet mat enn jeg gjør ellers i året. De store julemiddagene får vente til julaften og romjula, men sossiser og grøt går det mye av i adventstida. Samt gløgg og julebrus. - Nelikkappelsin for den gode lukta! - Hvis jeg får lyst og har overskudd og tid kan det bakes f.eks. pepperkaker eller lignende. Men har ingen ambisjoner om å lage så og så mange ulike slag bakst innen julaften, det blir bare mas midt i eksamenstida! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvrosen Skrevet 11. oktober 2016 #7 Del Skrevet 11. oktober 2016 Det viktigste er såklart å ikke begynne jula i oktober, men heller nyte høsten for det den er. Høststemning er også viktig. Siden jeg gjør unna de fleste julegavene før desember slipper jeg stresset med det rett før jul. Å haste rundt i butikker gir negativ julestemning, uansett hvor mye julemusikk og nisser de har. I desember tar jeg meg tid til å rusle litt i byen, gjennom de julebelyste gatene. Når jeg har god tid kan jeg rusle gjennom julemarkedet i dagslys, ta en tur innom et par butikker for å kjøpe gaver jeg har glemt eller noe julepynt (gjerne brukt), komme tilbake til julemarkedet i skumringen og nyte lysene, lydene og luktene. Da kommer julestemningen. Jeg er glad i å bake, så jeg fyller leiligheten med duften av nybakte julekaker uten at det blir stress. Gjennom hele desember prøver jeg å se en av NRKs julekalendere. Det er ikke alltid jeg fullfører, men det er ikke så farlig. Det skal være kos, ikke stress. Like før jul, enten lille juleaften eller dagen før vi reiser bort, pynter jeg leiligheten. Da vet jeg at alt av rydding og vasking før jul er ferdig, så da kan jeg bare ta det helt med ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 11. oktober 2016 #8 Del Skrevet 11. oktober 2016 Baker Ikke de 7 slagene, jeg spiser veldig lite kaker i julen, men rett og slett brød og diverse annen gjærbakst. Jeg gjør dette hele året, det skal sies, men når jeg setter på julemusikk og baker samtidig, så føler jeg at jula er her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. oktober 2016 #9 Del Skrevet 11. oktober 2016 Den pleier å komme automatisk rundt advent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #10 Del Skrevet 11. oktober 2016 Drikker til jeg får rød julenese. Anonymkode: 7e3f4...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruPære Skrevet 11. oktober 2016 #11 Del Skrevet 11. oktober 2016 Det aller viktigste for meg er julemusikken:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 11. oktober 2016 #12 Del Skrevet 11. oktober 2016 Pynter rundt Liker veldig godt sånn stjerne som lyser i vinduet! Så har jeg og samboer en ny tradisjon at vi må ha candy canes på juletreet, som vi etter hvert tar fra og putter i kaffen om morgenen Smaker godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollie Skrevet 11. oktober 2016 #13 Del Skrevet 11. oktober 2016 Spiller mye julesanger. Pynter og lager adventskalendere til barna. Baker div julekaker. Har adventstake og tenner et lys hver søndag mens vi synger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 11. oktober 2016 #14 Del Skrevet 11. oktober 2016 For å komme i julestemning så gjør jeg flere ting utover hele desmber Julemusikk, julefilmer, pynter, tenner lys, adventslys, har sjokoladekalender, koselig frokost om søndagene. Går i pepperkakebyen i Bergen, drar på julekonsert/-teater/-balett/-kino. Også prøver jeg å se noen julebarnetver. De jeg liker er jul i blåfjell, jul på månetoppen, amalies jul, jul i skomakergaten. Ser stort sett aldri alt/ferdig, men ser noe i ny og ne når det passer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 12. oktober 2016 #15 Del Skrevet 12. oktober 2016 Julestemningen kommer som regel av seg selv i oktober, men jeg prøver å skyve den bort frem til etter Halloween Julemusikk og julebrus venter jeg med til desember, men ser gjerne julefilmer litt før den tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 12. oktober 2016 #16 Del Skrevet 12. oktober 2016 Jeg elsker å gå i butikker i desember og bare kikke. Ellers får jeg julestemning av julemusikk, julefilmer, pepperkakebaking og barne-tv. Og så synes jeg julepynt er helt fantastisk! Jeg gleder meg allerede til å pynte juletreet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 12. oktober 2016 #17 Del Skrevet 12. oktober 2016 Musikk står øverst på lista for meg. Spesielt Fairytale of New York. Også har vi selvsagt vasking, pynting og lignende som hjelper på en god del. Julevarer som kaker og julebrus kjøper jeg også gjerne, men prøver alltid å vente til 1. Desember. Hender også jeg setter på barne-tv i Desember hvis det er noe jeg brukte å se på som barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #18 Del Skrevet 13. oktober 2016 Dette spikrer julestemningen min! Julemusikk. Tyvstarter litt i oktober, men har julemusikknekt hele november for å ikke gå lei. Gå tur ute når det er frost og skarp, kald og klar luft ❤️ Klementiner. Julebrus. Hverdagsmiddager med julevri på. F.eks. Røkt skinke med surkål til. Julereklame i posten og på TV. Juleprogrammer og filmer generelt setter meg mye i stemning. Pakke inn julegaver. Ber alltid om å få med papir i butikken evt kjøper inn selv. Sitter hjemme og spiser klementiner og ser på juletv mens jeg pakker inn gavene og skriver på kort. Koselig! Går i julepysj alle lørdags og søndagsmorgener hele advent. Står opp mens det enda er mørkt og tenner lys og nyter lange frokoster i mørket. Shopper etter årets julekjole. Alltid gøy å glede seg til å pynte seg opp på julaften. Kikker i butikker. Særlig bokhandlere. Jeg kjøper ofte bøker og spill til folk til jul, og er ofte det jeg ønsker meg selv også. Jeg gjør alt jeg kan for å unngå styr med gavene. Om jeg ikke finner noe som passer, så gir jeg heller gavekort. Julestress ødelegger stemningen! Julestemning-milepæler: Pynte med adventsstjerne, adventskrans og litt annen pynt 1.søndag i advent. Bake yndlingsjulekakene mine. De eneste jeg baker selv. Prøver å ha de på bordet 4.søndag i advent. Årlig juleverksted med venninnene. Handle inn, samt pynte juletre og resten av stua på bittelille julaften. Juletre er det aller viktigste av materielle ting for meg i julen. Kan nesten gråte av glede og nostalgi av å tenne juletreet. Nyter synet av det hver dag hele julen! Anonymkode: f25a4...545 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 14. oktober 2016 #19 Del Skrevet 14. oktober 2016 Klementiner og barnslige julefilmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeVanilje-is Skrevet 18. oktober 2016 #20 Del Skrevet 18. oktober 2016 Når snøen kommer da er jeg i full julestemning, våknet opp forrige lørdag til full winter wonderland her, så jeg fyrte i ovnen, lagde meg en varm tekopp, så snøen dalte vakkert ned utenfor vinduet og satte på Jul med Donald på tven Og det var den beste helga på lenge. Ellers har jeg sortert i julefilmene så går bare å gleder meg til jeg kan se de i Desember Samboeren min kjøpte julebrus her om dagen så jeg måtte smake litt, men den er best i Desember ellers er det ikke mye jeg må gjøre for å komme i julestemning, den kommer som regel av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå