Gå til innhold

forslag fra Laila Dåvøy

Kipa

Anbefalte innlegg

jeg syns og noen henger seg vel mye opp i det pedagoiske her, det er også viktig at personellet har banr selv, jeg vet at de som ikke har banr selv ikke har den rette forutsetninga for og kunne forstå forledrne og deres realsjon til banra og dere tenke, jeg ser at det blir ansat og de som ikke har banr jeg syns ikke det er rart atr det blir konflikter mellom ansattee og forelder da jeg vet av erfaring at det er vanskelig for slike og tenke va foreldre tenker i sammenhenger da

:o Unnskyld meg, men hva i F... har det med saken å gjøre. Jeg har heller ingen barn, men har jobbet med barn i snart 11 år i barnehagesammenheng og mener da bestemt at jeg innehar kvalifikasjoner som er bra å ha i en barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den holder ikke Tule! :-x Jeg hadde ikke barn selv da jeg startet og var og er faktisk en dyktig pedagog med svært god kontakt med foreldre. Vi har også hatt assistenter uten utd men med barn og jeg vil ikke si at de sånn uten videre kvalifiserer til bhg pers!!

Foreldresamarbeid er en viktig del av alt det vi er igjennom. Og for meg har dt også flat helt naturlig å ha en god tone med foreldrene. Vi har alltid hatt flotte foreldre.

hei

jeg benekter ikke at du er en god pedagog men det er noen ting av det og vere forelder man ikke forstår uten og ha barn selv det er vanskelig og forstå vordan foreldre føler inni sego go i en situasjon vis man ikke er forelder selv, jeg har selv jobbet ien situasjon i hjelpeapparatet der en gutt skule ha tiltak og dne som var ansvarlig ikke klarte og fortå vordan moren forsto gutten, eller vordan man måte forstå han etterhver kom det fram at hun ikke hadsde banr og det var umulig for henne og forstå vorfor moren ville vere så engasjoet og vorfor hun skjønte det hun skjønte og det er mange eksempler det er vanskelig og vise empati over foreldre når en ikke vet vordan de har det

jeg sier ikke at ufalgerte er skikket til en virkensomhelst jobb i en barnehage vis de har barn men jeg mener de vil vere bedre assistendter en de uten barn

jeg sier ikke at det ikke er dårlig smaarbeid i din barnehage men jeg tror at i en del av de barnehagene som har problemer så er det fordi det er perswonell som ikke klarer og forstå vordan det er og vere forelder

jeg mener dette er viktoig en som er forelder vet best vordan en forelder vi lat banra deres skal passes

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Unnskyld meg, men hva i F... har det med saken å gjøre. Jeg har heller ingen barn, men har jobbet med barn i snart 11 år i barnehagesammenheng og mener da bestemt at jeg innehar kvalifikasjoner som er bra å ha i en barnehage!

hei

klart du har kvalifikasjoner men dette kommer i tillegg, problemr som du kanskje ahr hat ibegynnelsen der hadde du kanskje ikke hatt vis du hadde vertforeldre

les for øvrig mitt svar over så ser duhva jegmener, en osm ikke er forelder forstår ike vor slitsom dagen til foreldre er og kan fortere komme på kant med dem en en som er

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man trenger å bekymre seg over manglende pedagogisk bemanning. Det er jo bare å finne "problemer" hos barn(f.kes at de ikke leker riktig) så får de jo tilført ekstra pedagogisk personell!

Og du tror ekstraressurser bare blir satt inn og vips er problemet borte? :roll:

Man er heldig hvis man i det hele tatt får inn støttepedagog, og dene pedagogen jobber sjeldent 100% på ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror ekstraressurser bare blir satt inn og vips er problemet borte? :roll:

Man er heldig hvis man i det hele tatt får inn støttepedagog, og dene pedagogen jobber sjeldent 100% på ett barn.

hei

det der kommer jo ann på kommunen om det er god rård der og om det er et eller fler banr som skal ha hjelp det kommer ann på det er forksjellig

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lest denne tråden - faller av lasset litt innimellom da enkelte beveger seg utenfor det trådstarter spør om.

Jeg går på førskolelærerlinja på høyskolen i Oslo, og jeg vet at både studenter og lærere er mot dette forslaget. De foreldrene og barnehageansatte som vi har vært i kontakt med er også mot dette forslaget.

Dersom det går igjenom vil det være barna som taper i det lange løp. Dette fordi det da blir opp til hver komme/barnehageeier å bestemme om det skal være faglært personale i barnehagen eller ikke. Og de vil jo spare penger på å ansette ufaglærte, da disse er billigere enn faglærte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...