Gjest Ninakanin Skrevet 20. november 2004 #1 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg sitter og planlegger sånn halvveis noen år fremover i utdannelsen min, og jeg vurderer å ta et år i USA for å ta ett år der, eventuelt forske, eller begge deler. Men til det jeg har tenkt å gjøre trenger jeg, eller vil jeg (for å få mest mulig ut av året), lære meg tegnspråk. Men jeg skal jo bruke det i USA, så da må jeg jo lære meg engelsk/amerikansk tegnspråk!! Hvordan skal jeg gå frem? Hva slags kurs finnes det, er det noe CDrom-greier jeg kan kjøpe, eller må jeg på kurs? Noen som har lært seg tegnspråk i det hele tatt (ikke engelsk, nødvendigvis), er det vanskelig? Er det mulig å lære seg selv om du ikke kjenner noen som bruker tegnspråk slik at du får øvd deg..? Jeg bor i Bergen, hvis noen hadde tenkt å anbefale kurs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 20. november 2004 #2 Del Skrevet 20. november 2004 Hvis det er ASL (American Sign Language) du skal lære deg, kan du kanskje google litt? Kan du norsk tegnspråk fra før? Det er såvidt jeg vet, helt annerledes oppbygd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 20. november 2004 #3 Del Skrevet 20. november 2004 kan INGENTING fra før Skal søke nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 20. november 2004 #4 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg hadde tegnspråk i valgfag på videregående, det var ikke så vanskelig å lære. (Men nå seks år etter husker jeg nøyaktig INGEN ting av det, har ikke holdt det ved like i det hele tatt...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 20. november 2004 #5 Del Skrevet 20. november 2004 nei jeg trenger egentlig ikke å huske det resten av livet, jeg trenger det sannsynligvis bare til ett år med forskning/studier/frivillig hjelp alt ettersom hva jeg får til må/vil bare lære det hvis jeg skal gjennomføre planen min.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naima Skrevet 20. november 2004 #6 Del Skrevet 20. november 2004 Du kan begynne med å søke etter det internasjonale alfabete på tegn Det er tegn på en hånd / en hånds alfabetet.... ellers skal du kunne finne ordbok på tegn på bilioteket. Som nevnt over er norsk og amerikans tegnspråk veldig forskjellig de fleste land har vældig forskjellige "språk" så det er vel best å lære seg det man skal kunne bruke. Som i ditt tilfelle kansje amerikansk tegn. Du kan jo spørre de som er døve fra før eller kjenner til dette med tegn osv. http://www.hlf.no/oslo/hlf.nsf/d5449b38104...31!OpenDocument forumet til hørselshemmede i norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå