TAA Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Hei Vil første starte med å si at jeg er veldig glad i svigerforeldrene mine, så ikke noe vondt å si om dem. men, har vært sammen med en fyr i mange år. Vi feirer jul annenhvert år hos foreldrene våre. De har gjort det til en tradisjon at vi feirer lillejulaften der også, samt 2.juledag. føler det blir veldig mye, med 3 av 4 dager hos dem, og har prøvd å snakke med samboeren om dette. at jeg gjerne vil være hjemme lillejulaften, bare vi to, men da blir det bare til at vi drar å feirer den 22. desember der istedenfor. hvor mye er dere andre med deres svigerforeldre i julen ? har jeg noe jeg skulle sagt her eller får jeg bare bite i det sure eple ? jente, 27
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 I mange år suste vi rundt fra juleselskap til juleselskap, det startet med noen dager før julaften, da var det koking av nissegrøt sammen med bestemor, deretter smaking av julepålegg hos min mor på lillejulaften, nytt familiemiddag julaften (rulerte på hvor vi var) selskap både 1. og 2. dag, deretter et nytt i romjula, en og annen vennefest i romjula, ny familiemiddag på nyttårsaften. Det endte med at vi snakket med familiene våre og alle var enige: det ble for mye selskapligheter, så vi endte opp med å forsøke å fordele ved at vi hadde et selskap hver. Denne regelen har vi fulgt i mange år nå, og jeg ser hvor deilig det er å ta det rolig i jula. Jeg hadde satt ned foten og sagt at det får holde med julaften annet hvert år, og et selskap enten 1. eller 2. dag. Jula er stressende nok for de fleste av oss, og selv om det er kjempekoselig med familiefeiringer så trenger man ikke fullt program.... Anonymkode: e587b...974
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Går ut i fra at dere bor i nærheten av foreldrene dine og svigers og derfor ser de ofte ellers i året også. Vi gjør det og har gjort det slik at julaften er vi hos mine foreldre og nyttårsaften hos svigers og så bytter vi året etter. Nyttårsaften er gjerne bare middag før vi treffer venner for litt festligheter. Lille julaften er vi stort sett hjemme, pynter tre og slapper av. 1. og 2. dag har gjerne besteforeldre/tanter/onkler selskap så da bytter vi litt på hvor vi drar når. Anonymkode: 3de45...08d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå