Gå til innhold

Sykemeldt fra studier og jobb, hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i lang tid følt at jeg er på vei til å bli utbrent. Eller kanskje jeg er det alt? Jeg har begynt på nytt studie i i år og akkurat begynt i ny jobb deltid. Om jeg hadde hatt en fulltidsjobb så hadde jeg nok vært sykemeldt for lengst. Føler jeg trenger litt tid til å hente meg inn igjen. Jeg vet ikke hvordan det fungerer om jeg blir sykemeldt fra studie, det vil jo uansett gjøre at jeg ikke blir ferdig til nominert tid og det vil jo trekke ned i forhold til jobbsøknader. Å grunnen til at jeg tar studie er jo å fa en fast heltidsstilling. Å bli sykemeldt fra en jobb jeg akkurat har begynt i er jo heller ikke gøy. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har vært i lignende situasjoner? og hvordan løste det seg? 

Anonymkode: 7d800...9ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er bedre å sykmelde seg nå, før du går helt på snørra. Tryner du skikkelig vil du jo uansett bruke lenger enn normert tid på studiene. Det du kan gjøre er å sykmelde deg for en måned og se om du klarer å lese på ett eller to emner, slik at du ikke detter helt bakpå. Uansett må du roe ned, om ikke nødvendigvis 100%. Det viktige er at du dokumenterer dette til lånekassen. 

En annen løsning er å sykmelde deg fra jobben, men ikke studiene. Studiene bør prioriteres. Samtidig bør du kutte ut alt ekstra som suger energi, f.eks avtaler som ikke er "livsviktige".

Anonymkode: 3bdc8...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...