Faith- Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Jeg skal til London om en månde og besøke noen jeg kjenner. Jeg skal bo hos dem, men de må kanskje dra hjemmefra ganske tidlig på hjemreisedagen min, noe som selvsagt er helt greit, men da er jeg "overlatt til meg selv" med kofferten min helt frem til flyet mitt går på kvelden. Det er en del år siden jeg var på Gatwick sist, så jeg tror jeg skal kunne underholde meg selv en del timer med butikker og avslapping på flyplassen, pluss at jeg kommer til å ha med en pensumbok eller to, da jeg skal ha eksamen en uke etter turen. Jeg reiser med Norwegian og såvidt jeg har fått med meg, så kan man sjekke inn ganske tidlig så lenge de har en betjent skranke på flyplassen, noe jeg antar Norwegian har, og man trenger ikke forholde seg til 2 timer før avgang-regelen. Er det noen som vet dette med sikkerhet? Kan jeg sjekke inn bagasjen 6 timer før flyet går f.eks? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har lyst å dra ut til flyplassen og finne ut at jeg må vente i avgangshallen med kofferten min i flere timer før jeg får sjekket inn. Endret 10. oktober 2016 av Faith-
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Så vidt jeg vet (ikke 100% sikker, dette er generelt) så kan du benytte self service automatene og så legge kofferten på self service båndet. Bemannet innsjekkskranke åpnes normalt ikke før 2 timer er gått. Men ofte mye bedre å dra litt senere til flyplassen, legg kofferten i en oppbevaringsboks på togstasjonen eller lignende Da slipper man også å bruke så mye tid på flyplassen. Anonymkode: 03b65...29e
Faith- Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg vet (ikke 100% sikker, dette er generelt) så kan du benytte self service automatene og så legge kofferten på self service båndet. Bemannet innsjekkskranke åpnes normalt ikke før 2 timer er gått. Men ofte mye bedre å dra litt senere til flyplassen, legg kofferten i en oppbevaringsboks på togstasjonen eller lignende Da slipper man også å bruke så mye tid på flyplassen. Anonymkode: 03b65...29e Takk for svar! Begynner å bli noen år siden sist jeg var i London, så da var det bare bemannet skranke som gjaldt i utlandet (så vidt jeg kan huske i hvert fall), men supert om de har selvbemanningsautomater det også! Jeg vet det er lenge å være på flyplassen, så jeg får se det litt an om jeg føler meg "ferdig" med å gå å se i butikker og slikt den dagen jeg skal reise (blir trolig shopping alle dagene jeg skal være der). Jeg har aldri vært i London uten å være sammen med dem jeg kjenner som bor der fast, så jeg følger jo alltid etter dem når vi skal ting. Dermed er jeg ikke så vant med å finne fram til ting på egenhånd i London, så jeg tror ikke jeg skal legge ut på noe lang utflukt på egenhånd den dage jeg skal reise. Men jeg får se. 6-7 timer med eksamenslesing på flyplassen er jo egentlig akkurat det jeg trenger så nærme eksamen, etter flere dager uten mulighet til å lese. Så derfor heller jeg mest mot å bare dra ti Gatwick og finne meg en god studieplass der. Jeg sender en kjapp mail til Norwegian og spør jeg så er jeg helt sikker.
Kjetil E Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 23 timer siden, Faith- skrev: Jeg skal til London om en månde og besøke noen jeg kjenner. Jeg skal bo hos dem, men de må kanskje dra hjemmefra ganske tidlig på hjemreisedagen min, noe som selvsagt er helt greit, men da er jeg "overlatt til meg selv" med kofferten min helt frem til flyet mitt går på kvelden. Det er en del år siden jeg var på Gatwick sist, så jeg tror jeg skal kunne underholde meg selv en del timer med butikker og avslapping på flyplassen, pluss at jeg kommer til å ha med en pensumbok eller to, da jeg skal ha eksamen en uke etter turen. Jeg reiser med Norwegian og såvidt jeg har fått med meg, så kan man sjekke inn ganske tidlig så lenge de har en betjent skranke på flyplassen, noe jeg antar Norwegian har, og man trenger ikke forholde seg til 2 timer før avgang-regelen. Er det noen som vet dette med sikkerhet? Kan jeg sjekke inn bagasjen 6 timer før flyet går f.eks? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har lyst å dra ut til flyplassen og finne ut at jeg må vente i avgangshallen med kofferten min i flere timer før jeg får sjekket inn. Vet ikke om det er slik på Gatwick men på Heathrow for du ikke sjekke inn før det er 3 timer til avreise. (Så sant du ikke har business eller 1 klasse billett).
Whoops Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Vanligvis åpner innsjekkingen hos Norwegian 2 timer før avgang (på kortdistanse utland). Jeg tror ikke at noen kan love deg at du får droppe bagasjen før dette. VIlle også plassert bagasjen i oppbevaring nær shuttle til Gatwick og satt meg ned på Starbucks eller Costa for å lese og se på folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå