Gå til innhold

Urinlukt fra/rundt toalettet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Flyttet inn i nytt hus for en måneds tid siden. Merker at det blir påfallende fort unrinlukt når man sitter på toalettet.

Toalettet er vegghengt og badet pusset opp for 8 år siden. Har vasket ved skruer der setet er hengslet til doen, for jeg tenkte kanskje noen hadde bomma med strålen et par ganger, men legger merke til at det kanskje renner litt lite vann midt foran under porselenet. Har lagt nesa nedpå (jada) - så jeg tror problemet sitter akkurat der.

Har brukt en slik dobørste oppi og under der, og det kommer ustanselig dritt ut derfra. Altså - ikke avføring, men gugge. Hvordan i svarte får jeg ut alt? Dette er jo ufattelig kvalmt! Eller er det noen annet som gir denne lukta tro?

Det eneste jeg ikke har prøvd er klor. Håper det gjør underverker :(

Var "ordentlige" mennesker som bodde her før, men det betyr vel ikke automatisk at man er innmari god på rengjøring...

Endret av Sobril
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cola. 

Dynke tørkepapir i cola og dytt det opp under kanten. La virke en stund. Repeter til det blir rent.

Anonymkode: 4913e...553

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cola. 

Dynke tørkepapir i cola og dytt det opp under kanten. La virke en stund. Repeter til det blir rent.

Anonymkode: 4913e...553

Ok. Takk for tips. Har nå sprayet klor oppi der. Funker ikke dét, så tester jeg colatrikset 😉

Skrevet
7 timer siden, Sobril skrev:

Ok. Takk for tips. Har nå sprayet klor oppi der. Funker ikke dét, så tester jeg colatrikset 😉

Jeg håper virkelig klor er bedre enn cola på luktfjerning og desinfeksjon. :sprettoy: Ellers har jeg drukket min siste colaboks! :fnise:

Anonymkode: 885ea...59b

• Liker 1
Skrevet

Hvis ikke colaen funker, kan du blande 1dl omo color pulver med 3 dl varmt vann i en halvlitersflaske. Rist blandingen godt til pulveret begynner å løse seg opp. Det går helt fint om det ikke løser seg opp, det gir bare en skrubbe-effekt.

Hell litt av blandingen på en skuresvamp og gni godt oppunder kanten på toalettskåla. Har du en hestesprøyte eller en kakesprøyte, er det enda bedre, da kan du suge opp blandingen med den og spyle oppunder kanten. Gni godt med svamp eller klut og etterskyll med vann. Trekk så ned.

Gjest steinbukk79
Skrevet (endret)

Gjør helt hørt under skåla, legg papir under skåla å spyl med spyleknapoen, lekker det er det mest sansynlig avløpsrøret på skåla, slik jeg leser det, do skåla må av veggen i så tilfelle, dette må til for å få bukt med problemet 

Endret av steinbukk79
Skrevet

Vi flyttet også inn i et hus hvor det luktet urin på badet. Fant ut at det kom fra gulvet. Måtte rive opp alt og legge nytt gulv. 

Anonymkode: a5785...fe3

Skrevet
På Monday, October 10, 2016 den 10.49, Sobril skrev:

Flyttet inn i nytt hus for en måneds tid siden. Merker at det blir påfallende fort unrinlukt når man sitter på toalettet.

Toalettet er vegghengt og badet pusset opp for 8 år siden. Har vasket ved skruer der setet er hengslet til doen, for jeg tenkte kanskje noen hadde bomma med strålen et par ganger, men legger merke til at det kanskje renner litt lite vann midt foran under porselenet. Har lagt nesa nedpå (jada) - så jeg tror problemet sitter akkurat der.

Har brukt en slik dobørste oppi og under der, og det kommer ustanselig dritt ut derfra. Altså - ikke avføring, men gugge. Hvordan i svarte får jeg ut alt? Dette er jo ufattelig kvalmt! Eller er det noen annet som gir denne lukta tro?

Var "ordentlige" mennesker som bodde her før, men det betyr vel ikke automatisk at man er innmari god på rengjøring...

Du har ganske sikkert en lekkasje inne i veggen med råteskade. Kontakt kompetente folk og varsle selger. Undersøk også motsatt side av veggen der problemet er samt etasjen under. Dette er ikke bra verken for deg, dere eller for barnet ditt. 

Anonymkode: 09f4f...d8f

Skrevet
På 10.10.2016 den 10.49, Sobril skrev:

Kjøp en dokost som har en ekstrakost på for å komme til under kanten. (hvordan klarer folk seg uten?)  Jeg skrubber godt med denne etter jeg har helt en god klunk klorin oppi doen. Etter jeg har skrubbet lar jeg det virke i ca 30 min, før jeg skylder. Aldri noen lukt på vårt bad.   Heller også klorin i alle sluker i huset ca hver 14 dag, forebygger bakteriebelegg som kan lukte. 

https://www.google.no/search?q=dokost&espv=2&biw=1242&bih=602&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjYtP7UtdPPAhXICCwKHUhaBcsQsAQIHg#tbm=isch&q=toalettbørste&imgrc=ztGNGFYXDEAYnM%3A

Skrevet

Har du sjekket om doens spyling er ødelagt? Hvis det samler seg smuss på ett sted kan det kanskje tyde på at vannet ikke kommer godt nok til. Har du små barn som sitter og tisser og kanskje tisser på ringen i bak-kant  eller slik det renner ned foran? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...