AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg er relativt ny i en stilling og har på kort tid fått god innsikt i hvordan jeg skal løse arbeidsoppgavene best mulig og får gode tilbakemeldinger. Det som er problemet er at jeg har en kollega som jeg må "jobbe" for. Mange av kollegaens oppgaver er det jeg som må løse og fullføre, uten at jeg pleier å bli kreditert for det. Jeg har tenkt å søke ny jobb innen et år og lurer derfor på om jeg skal finne meg i dette frem til da. Denne kollegaen føler jeg det er viktig å ha et godt forhold med på jobb, dersom jeg skal trives. Kollegaen tar mye sosialt ansvar og jeg vil nødig ikke bli ekskludert fra dette. Vi jobber veldig tett sammen og h*n tåler kritikk heller dårlig. Jeg irriterer meg ofte over hvordan jeg blir behandlet, spesielt når jeg får deadlines av min kollega, deadlines på oppgaver som i utgangspunktet ikke er mine. Jeg vet at man må tåle litt ekstra når man er ny i en jobb og gjerne være litt mer behjelpelig. Men jeg synes det går litt langt noen ganger. For eksempel ble min kollega sur på meg i dag, da jeg ikke sporenstreks ordnet opp i en blemme som var forårsaket av min kollega. Jeg ordnet opp kort tid etter jeg fikk beskjeden, men jeg måtte avslutte noen av mine oppgaver først. Jeg har egentlig lyst til at min kollega skal beklage for dette og heller takke meg for at jeg ordnet opp i rotet. Jeg pleier som regel å komme godt overens med min kollega, men jeg merker bare at min tålmodighet, angående det som er nevnt over, begynner å minske. Hva ville dere gjort? Jeg merker jo at irritasjonen ofte fører til at jeg heller går og kverner på det, i stedet for å gjøre mine arbeidsoppgaver (sånn som nå). Tenker det derfor er fornuftig å lufte dette og deretter ta et standpunkt. Anonymkode: 67ba5...a95
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Men hvorfor gjør du kollegaen dine sine oppgaver i utangspunktet? Er det noe du har blitt pålagt av sjefen eller er det bare kollegaen din som mener at du skal gjøre dem? Hvis det er sistnevnte, så er ikke det at du er nye noe frikort for han eller henne til å overlesse sine egne arbeidsoppgaver på deg. Det finnes dessverre en del personer som forsøker å utnytte andres fleksibilitet og stå på evne på en rekke arbeidsplasser. Disse skal man sette ned foten for, med mindre det faktisk er en ordre fra sjefen om at du skal bistå. Men da må du også synliggjøre hvilke egne arbeidsoppgaver du eventuelt ikke får gjort siden du også skal gjøre dine kollegers arbeidsoppgaver. Anonymkode: b1cf0...8f4 5
Gjest O.G. Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 (endret) TS trenger å gi kollegaen en beskjed om å gjøre jobben sin selv hvis det er sånn at det ikke er sjefen som har gitt TS ordrer om å gjøre kollegaens jobb i tillegg til sin egen. Endret 10. oktober 2016 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor gjør du kollegaen dine sine oppgaver i utangspunktet? Er det noe du har blitt pålagt av sjefen eller er det bare kollegaen din som mener at du skal gjøre dem? Hvis det er sistnevnte, så er ikke det at du er nye noe frikort for han eller henne til å overlesse sine egne arbeidsoppgaver på deg. Det finnes dessverre en del personer som forsøker å utnytte andres fleksibilitet og stå på evne på en rekke arbeidsplasser. Disse skal man sette ned foten for, med mindre det faktisk er en ordre fra sjefen om at du skal bistå. Men da må du også synliggjøre hvilke egne arbeidsoppgaver du eventuelt ikke får gjort siden du også skal gjøre dine kollegers arbeidsoppgaver. Anonymkode: b1cf0...8f4 Takk for tilbakemelding. Grunnen til at jeg utfører oppgavene til min kollega, er fordi denne personen fremstiller det som at jeg skal "hjelpe til", men det dreier seg egentlig om å fullføre hele oppgaven. For å ta et eksempel, dersom en rapport skal skrives ber kollegaen min om å sjekke over. Rapporten er da veldig mangelfull og dårlig utført og jeg må bruke masse tid på å "sjekke over" rapporten. Jeg har forsøkt flere ganger å sette ned foten, men da forsøker denne personer å bestikke meg med små gaver og lignende. Jeg var veldig fleksibel i starten, da jeg ikke hadde så mange arbeidsoppgaver og derfor likte å få litt mer å jobbe med. Nå merker jeg at det å hjelpe min kollega med h*n sine oppgaver ofte går ut over kvaliteten på mine oppgaver. Og det blir ekstra irriterende når jeg får kjeft for at jeg ikke stiller opp umiddelbart og hjelper til. Jeg ha forsøkt å synliggjøre at jeg må jobbe overtid for å rekke over mine oppgaver, men vedkommende klarer ikke å ta det innover seg. Grunnen til at jeg ikke er for strengt mot h*n, er fordi denne personen er en nøkkelperson hva angår trivsel på jobben. Jeg ønsker ikke at det skal bli dårlig stemning, noe jeg tror det kan bli dersom jeg tar det opp. Likevel er det veldig frustrerende å måtte motta kjeft for noe jeg ikke fortjener å få kjeft for. Min sjef har ikke bedt meg om å gjøre disse oppgavene, men forventer vel at vi samarbeider litt. Dette samarbeidet går dessverre bare en vei og det er å hjelpe til min kollega. De gangene jeg har bedt om hjelp, får jeg bare til svar at h*n ikke har tid. Anonymkode: 67ba5...a95
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 Da tar du igjen med samme mynt. Si at du ikke har tid, og ikke gå inn i noen dialog på hvorfor. Anonymkode: f55b8...879
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 Sett ned foten, og ikkje la ho bestikke deg, for da har du ikkje lov til å sutre over det Ho kan bli så sur som ho bare vil, ikkje bry deg om det. Vil du virkelig jobbe et sted der du må gjøre jobben til to personer mye av tiden uten å få ekstra betalt? Der du må hjelpe kollegaen din i tide og utide for å unngå at ho skal bli furten? Herlighet, det hadde aldri eg orket. I tillegg går det ut over dine egne oppgaver, noe som kan ende med at du får deg ein kraftig smekk dersom det fortsetter. Gjør din egen jobb så godt som du kan (slik at du vil få ein god referanse dersom du vil bytte jobb senere), si nei til å hjelpe kollegaen mer enn absolutt nødvendig fordi du må fokusere på dine egne oppgaver, og ellers er det bare å være normalt hyggelig. Du trenger ikkje å ta det opp med ho, bare si at du er opptatt med dine egne arbeidsoppgaver og ikkje har tid til å hjelpe, så ho får ordne opp selv eller spørre noen andre. Anonymkode: ce3dd...d25
Saphyria Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sett ned foten, og ikkje la ho bestikke deg, for da har du ikkje lov til å sutre over det Ho kan bli så sur som ho bare vil, ikkje bry deg om det. Vil du virkelig jobbe et sted der du må gjøre jobben til to personer mye av tiden uten å få ekstra betalt? Der du må hjelpe kollegaen din i tide og utide for å unngå at ho skal bli furten? Herlighet, det hadde aldri eg orket. I tillegg går det ut over dine egne oppgaver, noe som kan ende med at du får deg ein kraftig smekk dersom det fortsetter. Gjør din egen jobb så godt som du kan (slik at du vil få ein god referanse dersom du vil bytte jobb senere), si nei til å hjelpe kollegaen mer enn absolutt nødvendig fordi du må fokusere på dine egne oppgaver, og ellers er det bare å være normalt hyggelig. Du trenger ikkje å ta det opp med ho, bare si at du er opptatt med dine egne arbeidsoppgaver og ikkje har tid til å hjelpe, så ho får ordne opp selv eller spørre noen andre. Anonymkode: ce3dd...d25 Det var meg, kom bort AB tydeligvis...
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da tar du igjen med samme mynt. Si at du ikke har tid, og ikke gå inn i noen dialog på hvorfor. Anonymkode: f55b8...879 Dette forsøkte jeg i hele forrige uke, og kom på jobb en dag med en kopi av en oppgave som h*n ville at jeg skulle gjennomføre i tillegg til en liten gave. Anonymkode: 67ba5...a95
Gjest O.G. Skrevet 10. oktober 2016 #9 Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Det der er en snylter TS, og du må regne med at hele jobben din vet om henne. Begynn å sette ned foten. Og ikke ta imot gaver, gi heller beskjed om at hvis det ikke blir slutt på det så må du ta det opp med sjefen din. Så skriv ned alle eksempler og konkrete oppgaver som du måtte gjøre for henne og si til sjefen at du kan ikke finne deg i et mer pga det går utover de oppgavene du er satt til. Endret 10. oktober 2016 av O.G.
Gjest O.G. Skrevet 10. oktober 2016 #10 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg tror også at resten av kontoret vet om henne, men at de ikke spiller på lag med henne og gjør ikke flere slike tjenester mer. Derfor hun sydde seg på deg fordi du er ny der og våger ikke å si nei.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #11 Skrevet 10. oktober 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tilbakemelding. Grunnen til at jeg utfører oppgavene til min kollega, er fordi denne personen fremstiller det som at jeg skal "hjelpe til", men det dreier seg egentlig om å fullføre hele oppgaven. For å ta et eksempel, dersom en rapport skal skrives ber kollegaen min om å sjekke over. Rapporten er da veldig mangelfull og dårlig utført og jeg må bruke masse tid på å "sjekke over" rapporten. Jeg har forsøkt flere ganger å sette ned foten, men da forsøker denne personer å bestikke meg med små gaver og lignende. Jeg var veldig fleksibel i starten, da jeg ikke hadde så mange arbeidsoppgaver og derfor likte å få litt mer å jobbe med. Nå merker jeg at det å hjelpe min kollega med h*n sine oppgaver ofte går ut over kvaliteten på mine oppgaver. Og det blir ekstra irriterende når jeg får kjeft for at jeg ikke stiller opp umiddelbart og hjelper til. Jeg ha forsøkt å synliggjøre at jeg må jobbe overtid for å rekke over mine oppgaver, men vedkommende klarer ikke å ta det innover seg. Grunnen til at jeg ikke er for strengt mot h*n, er fordi denne personen er en nøkkelperson hva angår trivsel på jobben. Jeg ønsker ikke at det skal bli dårlig stemning, noe jeg tror det kan bli dersom jeg tar det opp. Likevel er det veldig frustrerende å måtte motta kjeft for noe jeg ikke fortjener å få kjeft for. Min sjef har ikke bedt meg om å gjøre disse oppgavene, men forventer vel at vi samarbeider litt. Dette samarbeidet går dessverre bare en vei og det er å hjelpe til min kollega. De gangene jeg har bedt om hjelp, får jeg bare til svar at h*n ikke har tid. Anonymkode: 67ba5...a95 Så da har du altså en "gjøk" på jobben (gjøken legger eggene sine i andre fuglearters reir for å få dem til å ta jobben med oppforstring) som innynder seg hos deg med gaver, og som kjefter når du ikke gjør vedkommendes arbeidsoppgaver. Men du skal selvfølgelig ikke finne deg i det. Ikke ta imot flere gaver, og ikke gidde å gjøre vedkommendes arbeidsoppgaver. Du ser vel at dette går ut over din egen jobb. Og når sjefen din ikke vet at det er fordi h*n har en snylter på avdelingen sin, så er det jo kanskje du som må ta støyten hvis dine oppgaver lider av at du må gjøres vedkommendes. Her ville jeg glatt ofret ro og sosialt samhold for å hevde meg selv. Anonymkode: b1cf0...8f4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #12 Skrevet 10. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så da har du altså en "gjøk" på jobben (gjøken legger eggene sine i andre fuglearters reir for å få dem til å ta jobben med oppforstring) som innynder seg hos deg med gaver, og som kjefter når du ikke gjør vedkommendes arbeidsoppgaver. Men du skal selvfølgelig ikke finne deg i det. Ikke ta imot flere gaver, og ikke gidde å gjøre vedkommendes arbeidsoppgaver. Du ser vel at dette går ut over din egen jobb. Og når sjefen din ikke vet at det er fordi h*n har en snylter på avdelingen sin, så er det jo kanskje du som må ta støyten hvis dine oppgaver lider av at du må gjøres vedkommendes. Her ville jeg glatt ofret ro og sosialt samhold for å hevde meg selv. Anonymkode: b1cf0...8f4 Jeg synes det er vanskelig å ikke skulle ta i mot gaver, da de gjerne blir lagt på pulten. Jeg ønsker ikke at det skal være dårlig stemning mellom oss, da jeg vet at h*n kommer til å gjøre det vanskelig for meg på jobb. Da blir bare vondt verre. Det jeg burde ha gjort, var egentlig å ikke være fleksibel fra starten av. Personen er av den type menneske som kun respekterer mennesker som har markert sin plass i fra starten av. Og slik er vel mange. Det er vanskelig å gå fra å være et ja-menneske til å bli et nei-menneske. Man har ikke samme respekten for noen som har vært et ja-menneske og blir dermed mer opprørt om et ja-menneske sier nei. Jeg tenker at jeg lar denne gå, men at jeg heller får si ifra på en ordentlig måte hvor skapet skal stå, dersom min kollega enten kjefter på meg for å ikke utføre oppgavene eller bestikker meg for å få meg til å utføre dem. Det frister selvsagt å irettesette personen. Vanligvis har jeg ingen problemer med å sette folk på plass, men når jeg har startet med å være "så grei", er det vanskelig å være "slem", uten at det får store konsekvenser. Anonymkode: 67ba5...a95 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #13 Skrevet 10. oktober 2016 1 time siden, O.G. skrev: Jeg tror også at resten av kontoret vet om henne, men at de ikke spiller på lag med henne og gjør ikke flere slike tjenester mer. Derfor hun sydde seg på deg fordi du er ny der og våger ikke å si nei. Jeg tror nødvendigvis ikke at resten kontoret har oppfattet dette. Personen startet i jobben kort tid før meg og har en tendens til å smiske masse ovenfor ledere. Jeg skjønner jo at det sikkert er bra for vedkommende, rent strategisk, men jeg er ikke en smiskeperson. Jeg tror derfor at de fleste på kontoret har et bra inntrykk og at de ikke har samme oppfatning. Anonymkode: 67ba5...a95
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #14 Skrevet 10. oktober 2016 hva slags gave er det hun gir da? Sjokolade elns? I så fall, så kan du legge de på fellesen, eller du "ser de ikke" eller glemmer de vekk og så videre. Og om du ikke har tid til å hjelpe, så må du bare si at "Hei, det har jeg ikke tid til desverre" og så smile bredt Anonymkode: 3be08...169
Ananas. Skrevet 10. oktober 2016 #15 Skrevet 10. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er vanskelig å ikke skulle ta i mot gaver, da de gjerne blir lagt på pulten. Jeg ønsker ikke at det skal være dårlig stemning mellom oss, da jeg vet at h*n kommer til å gjøre det vanskelig for meg på jobb. Da blir bare vondt verre. Det jeg burde ha gjort, var egentlig å ikke være fleksibel fra starten av. Personen er av den type menneske som kun respekterer mennesker som har markert sin plass i fra starten av. Og slik er vel mange. Det er vanskelig å gå fra å være et ja-menneske til å bli et nei-menneske. Man har ikke samme respekten for noen som har vært et ja-menneske og blir dermed mer opprørt om et ja-menneske sier nei. Jeg tenker at jeg lar denne gå, men at jeg heller får si ifra på en ordentlig måte hvor skapet skal stå, dersom min kollega enten kjefter på meg for å ikke utføre oppgavene eller bestikker meg for å få meg til å utføre dem. Det frister selvsagt å irettesette personen. Vanligvis har jeg ingen problemer med å sette folk på plass, men når jeg har startet med å være "så grei", er det vanskelig å være "slem", uten at det får store konsekvenser. Anonymkode: 67ba5...a95 Jeg skjønner ikke at du er villig til å risikere at dine egne oppgaver får dårligere kvalitet fordi kollegaen din pålegger deg masse ekstraarbeid du ikke skal gjøre. Du sier du snart vil søke ny jobb, er det ikke da viktig at du har levert arbeid med god kvalitet hele veien slik at du kan få en god referanse fra nåværende sjef? Jeg ser ikke problemet med å gå over til å bli nei-menneske, det skjer jo fordi du blir utnyttet. Personlig har jeg mer respekt for dem som lærer seg å sette grenser, enn for dem som bare fortsetter i et spor de ikke trives i fordi de har begynt som ja-mennesker, så for meg stemmer ikke argumentasjonen din. Essensen er nok ikke når du markerer grensene dine, men hvordan du gjør det. Rent praktisk så kan gavene legges tilbake på vedkommendes pult, du kan si tydelig i fra at du har mer enn nok med dine egne oppgaver og du kan ta det opp med sjefen. Du kan til og med velge å si til sjefen at du ikke sier ifra fordi du ønsker at de skal gjøre noe med det, men for at de skal være klar over bakgrunnen dersom det blir "bråk" nå som du velger å begynne å sette ned foten. For meg er dette et godt eksempel på en sak der man enten setter ned foten, eller slutter å klage, for det er du som gjør at hun kan behandle deg slik. Skjønner at det er kjedelig å risikere den sosiale trivselen, men du har som du selv sier kort tid igjen, og med tanke på jobbsøking så mener jeg det er viktig at du skaffer deg rom til å jobbe med dine egne oppgaver for å kunne vise til at du har gjort en god jobb. Ingen kommer til å takke deg for å slite deg ut for andre.
Gjest O.G. Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror nødvendigvis ikke at resten kontoret har oppfattet dette. Personen startet i jobben kort tid før meg og har en tendens til å smiske masse ovenfor ledere. Jeg skjønner jo at det sikkert er bra for vedkommende, rent strategisk, men jeg er ikke en smiskeperson. Jeg tror derfor at de fleste på kontoret har et bra inntrykk og at de ikke har samme oppfatning. Anonymkode: 67ba5...a95 Vel, men du blir uansett bare nødt til å si nei til å gjøre hennes jobb.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #17 Skrevet 10. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er vanskelig å ikke skulle ta i mot gaver, da de gjerne blir lagt på pulten. Jeg ønsker ikke at det skal være dårlig stemning mellom oss, da jeg vet at h*n kommer til å gjøre det vanskelig for meg på jobb. Da blir bare vondt verre. Det jeg burde ha gjort, var egentlig å ikke være fleksibel fra starten av. Personen er av den type menneske som kun respekterer mennesker som har markert sin plass i fra starten av. Og slik er vel mange. Det er vanskelig å gå fra å være et ja-menneske til å bli et nei-menneske. Man har ikke samme respekten for noen som har vært et ja-menneske og blir dermed mer opprørt om et ja-menneske sier nei. Jeg tenker at jeg lar denne gå, men at jeg heller får si ifra på en ordentlig måte hvor skapet skal stå, dersom min kollega enten kjefter på meg for å ikke utføre oppgavene eller bestikker meg for å få meg til å utføre dem. Det frister selvsagt å irettesette personen. Vanligvis har jeg ingen problemer med å sette folk på plass, men når jeg har startet med å være "så grei", er det vanskelig å være "slem", uten at det får store konsekvenser. Anonymkode: 67ba5...a95 Vel, men noen ganger må man bare stå i krig. Og om du er redd for å ikke bli trodd så kan du eventuelt ta opp samtalen dere imellom, der h*n eksempelvis krever at du skal gjøre hans/hennes oppgaver. (Det er lov når dere begge er med i samtalen). Anonymkode: b1cf0...8f4
Marie90 Skrevet 10. oktober 2016 #18 Skrevet 10. oktober 2016 Det viktigste er at du utfører dine oppgaver skikkelig og at sjefen vil gi deg en god referanse. Uansett - frykten for å skape dårlig stemning skal ikke stoppe deg fra å ha personlige grenser. Du kan gjøre dette uten å forsure stemningen. Jeg har sittet i den situasjonen tidligere da jeg var assistent og fikk beskjed om å korrekturlese. Mannen som ga meg dokumentet var, til tross for solid utdannelse og mange års erfaring, ikke begavet språklig sett. Jeg fikk en kort tidsfrist og det var utallige ting å rette. Jeg gjorde det likevel, uten å spore endringene. Gang på gang satt jeg og svettet en sen kveld for å omformulere hans ord, uten å gi til kjenne hvor mye jobb det var. Jeg vurderte å sette på "spor endringer" så det ble synlig hvor mye som faktisk var endret. Men jeg nølte - tanken på at en liten, blond 20-åring under utdannelse skulle gi en mann med MBA på 45 et dokument tilbake med røde markeringer over det hele, føltes feil. Det var ikke min plass. Derimot - dersom denne personen var en kollega som ikke var overordnet, hadde jeg ikke nølt. Jeg hadde sendt rapporten tilbake med markerte endringer og t.o.m. satt sjefen på kopi, dersom det var naturlig. Legg til en hyggelig beskjed. "Her er rapporten du ba meg se på. Jeg la inn noen forslag til endringer, så du kan ta en titt. Men det er ditt prosjekt, så bare stryk det du ikke er enig i " Og har du ikke tid, så har du ikke tid. 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #19 Skrevet 10. oktober 2016 Takk for mange gode og konstruktive tilbakemeldinger. Jeg har lyst til å kalle inn til et møte med min kollega i morgen og fortelle at h*n gikk over streken i dag. Jeg skal fortelle personen at jeg ikke kan løse ad hoc-oppgaver som ikke er mitt ansvar i tide og utide. Min kollega må respektere at mine oppgaver kommer i første rekke og dersom jeg har ledig kapasitet kan jeg hjelpe til. Det spørs om jeg våger dette, men jeg tror det er best for alle parter. Kanskje min kollega vil tenke seg om to ganger før h*n dytter over ansvar på meg. Anonymkode: 67ba5...a95 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #20 Skrevet 10. oktober 2016 2 timer siden, Marie90 skrev: Det viktigste er at du utfører dine oppgaver skikkelig og at sjefen vil gi deg en god referanse. Uansett - frykten for å skape dårlig stemning skal ikke stoppe deg fra å ha personlige grenser. Du kan gjøre dette uten å forsure stemningen. Jeg har sittet i den situasjonen tidligere da jeg var assistent og fikk beskjed om å korrekturlese. Mannen som ga meg dokumentet var, til tross for solid utdannelse og mange års erfaring, ikke begavet språklig sett. Jeg fikk en kort tidsfrist og det var utallige ting å rette. Jeg gjorde det likevel, uten å spore endringene. Gang på gang satt jeg og svettet en sen kveld for å omformulere hans ord, uten å gi til kjenne hvor mye jobb det var. Jeg vurderte å sette på "spor endringer" så det ble synlig hvor mye som faktisk var endret. Men jeg nølte - tanken på at en liten, blond 20-åring under utdannelse skulle gi en mann med MBA på 45 et dokument tilbake med røde markeringer over det hele, føltes feil. Det var ikke min plass. Derimot - dersom denne personen var en kollega som ikke var overordnet, hadde jeg ikke nølt. Jeg hadde sendt rapporten tilbake med markerte endringer og t.o.m. satt sjefen på kopi, dersom det var naturlig. Legg til en hyggelig beskjed. "Her er rapporten du ba meg se på. Jeg la inn noen forslag til endringer, så du kan ta en titt. Men det er ditt prosjekt, så bare stryk det du ikke er enig i " Og har du ikke tid, så har du ikke tid. Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. Min kollega har sendt meg rapporter på engelsk som har hatt katastrofalt dårlig språk. Jeg har måttet rette på språket i flere timer. Utrolig irriterende. Takk for tipset ditt, det skal jeg absolutt bruke neste gang jeg får en oppgave. Anonymkode: 67ba5...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå