AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Når er det normalt at baby begynner å snu seg fra mage til rygg? Anonymkode: 9be89...1de
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Min sønn tippet over fra mage til rygg flere ganger fra han var 10 uker gammel, men tror ikke det var bevisst. Begynte å snu seg bevisst fra rygg til mage når han var 3mnd og motsatt et par uker senere. Anonymkode: 40d4a...ad7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Takk for svar. Min sønn snur seg også, men kan ikke skjønne det er bevist i en alder av 9 uker. Leste en blogg i går hvor det stod at baby snudde seg fra mage til rygg i en alder av 6 uker 😳 Anonymkode: 9be89...1de
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Det første de(aller fleste) gjør bevisst er rygg til mage. Mage til rygg først er som oftest tilfeldig ved at de tipper over når de strekker seg opp. Bevisst før 6 uker(som jeg også så stod skrevet i en viss blogg) tar jeg med en klype salt(som med mye annet i den bloggen). Anonymkode: 0a31e...3d1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 Mi er 4 mnd og gjør ingenting enda, ikke snur hun ser, ikke tar hun føttene sine eller noe. Bør jeg være bekymret? Anonymkode: d028b...ea4
Amarone Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 Min hadde også en periode hvor han "tippet seg over" da han var ca 8-9 uker. I følge helsesøster er det ganske vanlig fordi hodet er så tungt sammenlignet med kroppsvekten. Min sluttet i hvert fall med det, og rullet fra rygg til mage først ved ca 4-5 måneder.
Solstrålejenta Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 Førstemann rullet bevisst fra rygg til mage ved 5 mnd alder. Før det var det noe ubevisst rulling begge veier. Husker ikke helt hvor kang tid det tok før han begynte å snu seg tilbake til rygg. Nr 2 har rullet bevisst fra rygg til mage fra hun var 3,5 mnd. Kun et håndfull ganger fra rygg til mage nå ved 5 mnd alder og tror det er fordi hun har tippet overende...
mjauritz Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Min sønn snur seg også, men kan ikke skjønne det er bevist i en alder av 9 uker. Leste en blogg i går hvor det stod at baby snudde seg fra mage til rygg i en alder av 6 uker 😳 Anonymkode: 9be89...1de Jeg tror jeg vet hvilken blogger du snakker om, og denne bloggeren skriver mye som lyser gjennom som ren løgn kun for å få barnefar interessert i lille vidunderungen Min snudde seg ved rundt 3 mnd, kanskje litt eldre? Mellom 3-4 tror jeg, eller rundt 4 begynte hun vel helt bevist og kontrollert å rulle 1
mjauritz Skrevet 10. oktober 2016 #9 Skrevet 10. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mi er 4 mnd og gjør ingenting enda, ikke snur hun ser, ikke tar hun føttene sine eller noe. Bør jeg være bekymret? Anonymkode: d028b...ea4 Nei Helt normalt! Min er 6 mnder og ikke interessert i føttene sine i det hele tatt. Når vi var på 5 mnderskontroll med fysio så var det en baby som ikke hadde snudd seg og fysio sa at det var helt normalt og at så tidlig så kan det sprike veldig på sånne ting. Mange babyer er ofte tidlig med noe og sent med noe annet, og omvendt
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #10 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg tror også jeg vet hvem du sikter til, og på videoene hun poster så ser ikke det ut som en baby som har god nok kroppskontroll til å snu seg bevisst noe de aller færreste babyer har så tidlig. Slapp helt av Anonymkode: 08cc8...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #11 Skrevet 10. oktober 2016 En av mine tippet seg rundt fra mage til rygg fra han var noen få uker men det var jo ikke bevisst vil jeg tro. Den ubevisste tippinga overlappet den bevisste så jeg kan jo skryte av at han gjorde det før han var to uker. Men som sagt det må ha vært en eller annen refleks de første ukene. Samme baby snudde seg fra rygg til mage før han var 3 mnd. Det kom etter flere dager hvor han lå illsint på ryggen og vred på kroppen før han endelig knakk koden. Det var ikke noe gøy å ha baby på 4 mnd som rullet rundt på gulvet for han hadde jo null begrep om noe som helst og måtte voktes som en hauk. Han ålte seg fram fra han var 5 mnd og siden har huset vært kaos og jeg kronisk svett og glad i "Oopps, forsiktig" "STOOOPPP" etc etc. Helvete begynte da han lærte å dra seg opp i stående stilling (6.5 mnd) for da var det knall og fall. Anonymkode: b094b...8a2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #12 Skrevet 10. oktober 2016 Nå ble jeg litt nyskjerrig - hvem er bloggeren?? Anonymkode: 32b82...4e8 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #13 Skrevet 10. oktober 2016 Villapaprika Babyen hennes sover i tillegg natten gjennom😳 Anonymkode: 546c4...573 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #14 Skrevet 10. oktober 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mi er 4 mnd og gjør ingenting enda, ikke snur hun ser, ikke tar hun føttene sine eller noe. Bør jeg være bekymret? Anonymkode: d028b...ea4t Babyen din er sikkert helt normal! Jeg har en som snart er 5 måneder. Han har tippa ubevisst både fra mage til rygg og omvendt. Men han har ikke bevisst funnet ut hvordan han skal gjøre ser enda. Han legger seg på siden, strekker seg og kommer seg neeeeesten på mage, men ikke helt enda. Rundt 6 mnd tror jeg er vanlig? Han har oppdaget føttene sine da, men slikt er det med alle - noen ting gjør de tidlig, noe "gjennomsnittlig" og noe seint. Alt er like normalt! Anonymkode: f3568...aef
mjauritz Skrevet 10. oktober 2016 #15 Skrevet 10. oktober 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Villapaprika Babyen hennes sover i tillegg natten gjennom😳 Anonymkode: 546c4...573 Den babyen der kan sikkert også lese og regne brøk innen jul 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 12 minutter siden, mjauritz skrev: Den babyen der kan sikkert også lese og regne brøk innen jul Synes jeg leste et sted at babyen var begynt å gå. Eller kanskje jeg tar feil, er så mye å holde styr på🌞 Anonymkode: 546c4...573 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå