AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Del Skrevet 10. oktober 2016 Har naturlig mellombrunt hår. Bleiket det selv for første gang hjemme i april, og det gikk helt fint. Det måtte gjøres to ganger for å få vekk det gule skjæret, men det var ingen problem. Hvilket merke jeg brukte husker jeg desverre ikke. Nå skulle jeg bleike etterveksten, og den ble i første omgang orange, og etter runde nr to ble det ganske gult. Turte ikke utsette håret for enda en runde bleiking, så jeg lot være. Men nå ser det virkelig ikke noe pent ut. Etterveksten på 5 cm er gul, mens resten er fin kald lys blond, akkurat som jeg vil ha det. Men går det an å lystone håret i en kald ask farge? Eller vil det bli forskjell på etterveksten og resten av håret, selv etter fargingen, siden det nå er et tydelig skille der fra før? Eller vil en slik farge kunne jevne ut forskjellene og gjøre hårefargen jevnere? Håper noen kan hjelpe, for slik som dette kan jeg ikke gå rundt Anonymkode: 1c73e...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 10. oktober 2016 #2 Del Skrevet 10. oktober 2016 Har du prøvd å bruke en lilla shampoo? Fudge sin er utrolig god, og gjør fargen kald. Bare viktig at du har den i røttene først, før du eventuelt drar den uttover håret. Sitter du med den for lenge i, vil håret få et lillaskjær som går ut etter 2 vask. Så heller for kort tid enn for lang tid de første gangene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Del Skrevet 10. oktober 2016 25 minutter siden, dillyduzit skrev: Har du prøvd å bruke en lilla shampoo? Fudge sin er utrolig god, og gjør fargen kald. Bare viktig at du har den i røttene først, før du eventuelt drar den uttover håret. Sitter du med den for lenge i, vil håret få et lillaskjær som går ut etter 2 vask. Så heller for kort tid enn for lang tid de første gangene. Hei. Du, den har jeg prøvd. Har den hjemme og bruker den jevnlig. Men så gjorde jeg jo feilen du nevner da, hadde i sjampoen for lenge....røttene ble litt mindre gule, mens resten er nå nesten lyseblått. Haha Men kanskje jeg skal prøve neste gang å kun ha den i røttene, selv om det høres veldig knotete ut å få til:p Men likvel har jeg ikke heilt trua for tror håret rett og slett er for gult til at det skal gå med kun sjampo....Hilsen Ts Anonymkode: 1c73e...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 10. oktober 2016 #4 Del Skrevet 10. oktober 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Du, den har jeg prøvd. Har den hjemme og bruker den jevnlig. Men så gjorde jeg jo feilen du nevner da, hadde i sjampoen for lenge....røttene ble litt mindre gule, mens resten er nå nesten lyseblått. Haha Men kanskje jeg skal prøve neste gang å kun ha den i røttene, selv om det høres veldig knotete ut å få til:p Men likvel har jeg ikke heilt trua for tror håret rett og slett er for gult til at det skal gå med kun sjampo....Hilsen Ts Anonymkode: 1c73e...737 Haha! Det jeg gjorde hvertfall var å gå over med en lys askeblond farge, for å så kjøre på med fudge kun i røttene (nå brukte jeg den på tørt hår) og gjorde slik som om jeg skulle ha farget, helte litt i en liten skål og brukte en "frisørbørste" til å påføre med. Eventuelt så vet jeg at frisører skal selge slike tonere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #5 Del Skrevet 10. oktober 2016 7 minutter siden, dillyduzit skrev: Haha! Det jeg gjorde hvertfall var å gå over med en lys askeblond farge, for å så kjøre på med fudge kun i røttene (nå brukte jeg den på tørt hår) og gjorde slik som om jeg skulle ha farget, helte litt i en liten skål og brukte en "frisørbørste" til å påføre med. Eventuelt så vet jeg at frisører skal selge slike tonere Okei hvor ofte smører du fudge i bunnen da, hver gang du vasker det? Jeg bruker sjampoen et par ganger i uka ca. Men frykter det ikke vil være nok når håret er såpass gult:p Men kanskje jeg skal kjøpe en farge og prøve det når hodebunnen har fått hvilt seg litt. Hvilken type brukte du? Og ble du fornøyd?:) Anonymkode: 1c73e...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 10. oktober 2016 #6 Del Skrevet 10. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei hvor ofte smører du fudge i bunnen da, hver gang du vasker det? Jeg bruker sjampoen et par ganger i uka ca. Men frykter det ikke vil være nok når håret er såpass gult:p Men kanskje jeg skal kjøpe en farge og prøve det når hodebunnen har fått hvilt seg litt. Hvilken type brukte du? Og ble du fornøyd?:) Anonymkode: 1c73e...737 Første uka brukte jeg det vel hver dag i 1-2 minutter, gjorde det like før jeg skulle hoppe i dusjen, andre ganger tok jeg det i, satte meg ned og leste igjennom et magasin. Håret mitt er veldig.. tar lett til seg bleking og farging, men selve pigmentshampoer sliter det litt med, det tar liksom ikke så mye. Jeg bleket håret med denne og gikk over med med en 9.13 farge. (9 er hvor lyst, 13 er undertonen) Men så ble jeg drittlei av å bleke etterveksten så ofte, så farget det mørkt for noen dager siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #7 Del Skrevet 10. oktober 2016 9 minutter siden, dillyduzit skrev: Første uka brukte jeg det vel hver dag i 1-2 minutter, gjorde det like før jeg skulle hoppe i dusjen, andre ganger tok jeg det i, satte meg ned og leste igjennom et magasin. Håret mitt er veldig.. tar lett til seg bleking og farging, men selve pigmentshampoer sliter det litt med, det tar liksom ikke så mye. Jeg bleket håret med denne og gikk over med med en 9.13 farge. (9 er hvor lyst, 13 er undertonen) Men så ble jeg drittlei av å bleke etterveksten så ofte, så farget det mørkt for noen dager siden Når du bleket det da, ble det veldig gult? Jeg bare lurer fordi jeg er spent på om det å farge over det gule i mitt hår vil hjelpe i det hele tatt, eller om det gule bar vil skinne igjennom den nye fargen. Men håret mitt er litt likt ditt; tar til seg lett farging, men pigmentsjampoer er det litt verre med. Anonymkode: 1c73e...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 10. oktober 2016 #8 Del Skrevet 10. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når du bleket det da, ble det veldig gult? Jeg bare lurer fordi jeg er spent på om det å farge over det gule i mitt hår vil hjelpe i det hele tatt, eller om det gule bar vil skinne igjennom den nye fargen. Men håret mitt er litt likt ditt; tar til seg lett farging, men pigmentsjampoer er det litt verre med. Anonymkode: 1c73e...737 Ok, ser nå at jeg var halveis trøtt når jeg svarte. Bleking -> gå over med 9.13 farge (eventuelt en som har undertonen ask/kald) -> fudge. Når jeg bleket det ble det.. ja, noe gult, men ikke sånn "WOW HERRE JESUS" gult. Men med askeblond over og toning ble det akkurat slik jeg ville ha det. Det gule skimmtes ikke igjennom, og påførte heller litt ekstra med fudgen (Sp professionals. har også en som er veldig god) og var heller litt lilla/sølvaktig en dag på jobb før det roet seg veldig ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartipants Skrevet 10. oktober 2016 #9 Del Skrevet 10. oktober 2016 Jeg ville gått på youtube og sett litt! Har brukt det selv, ikke helt samme problem som deg. Men mange flinke frisører som gir gode råd. Høres ut som kanskje en toner er det du trenger, det er ikke det samme som bleking, men er en "kur" som skal fjerne varme farger fra håret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 10. oktober 2016 #10 Del Skrevet 10. oktober 2016 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har naturlig mellombrunt hår. Bleiket det selv for første gang hjemme i april, og det gikk helt fint. Det måtte gjøres to ganger for å få vekk det gule skjæret, men det var ingen problem. Hvilket merke jeg brukte husker jeg desverre ikke. Nå skulle jeg bleike etterveksten, og den ble i første omgang orange, og etter runde nr to ble det ganske gult. Turte ikke utsette håret for enda en runde bleiking, så jeg lot være. Men nå ser det virkelig ikke noe pent ut. Etterveksten på 5 cm er gul, mens resten er fin kald lys blond, akkurat som jeg vil ha det. Men går det an å lystone håret i en kald ask farge? Eller vil det bli forskjell på etterveksten og resten av håret, selv etter fargingen, siden det nå er et tydelig skille der fra før? Eller vil en slik farge kunne jevne ut forskjellene og gjøre hårefargen jevnere? Håper noen kan hjelpe, for slik som dette kan jeg ikke gå rundt Anonymkode: 1c73e...737 Du kan teste på en hårlokk først hvordan lysfargen blir.Men har du naturlig mellombrunt hår som må blekes i to omganger,mistenker jeg at du bruker et blekemiddel som er tilpasset lysere hår enn hårfargen din.Jeg har samme naturfarge som deg,og både Poly blonde M1 Super og Depend blondering for mørkt hår fjerner nesten alt gulskjær: http://www.vita.no/schwarzkopf-blonde-m-1-striper http://www.depend.no/har/striper_og_blondering?product_id=75 Jeg bruker en lilla kur på slutten for å fjerne siste rest av gulskjæret,synes denne funker best: https://www.blivakker.no/product/201724?gclid=CLKYw96m0M8CFYThcgod-SMP3g Uansett om det er striping eller helbleking du tar,så er også veldig viktig å løfte litt på håret underveis i blekeprosessen.Hvis det ikke kommer nok oksygen/luft til,vil blekeprosessen gå mye tregere og gulskjæret blir da værende. Endret 10. oktober 2016 av Sandie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå