Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sokrates Alopeke
Skrevet

Dette er sosialistenes feil. Det er tross alt sosialistene som er ansvarlige for Frp sine løftebrudd og ikke Frp selv. :sarkasme::ironi:

Skrevet
5 timer siden, stan skrev:

Med FrP i regjering har avgiftene økt, mye. 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/etter-tre-budsjetter-med-frp-siv-har-oekt-avgiftene-med-3-3-milliarder/a/23814792/

Har FrPs politikk bare vært fri fantasi som ikke har noe mulighet for å gjennomføres? 

Ingen har kuttet avgiftene mer enn FrP i regjering, VG unn later selvsagt å nevne alle avgiftene som har blitt kuttet som utgjør langt mer enn de skarve 3,3 milliardene.

Anonymkode: 54b4c...9f1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har kuttet avgiftene mer enn FrP i regjering, VG unn later selvsagt å nevne alle avgiftene som har blitt kuttet som utgjør langt mer enn de skarve 3,3 milliardene.

Hvilke avgifter? Jeg har fått med meg påhengsmotor og campingbiler, noe som kanskje ikke påvirker de fleste. 

Men du kan jo informere oss? 

Skrevet
25 minutter siden, stan skrev:

Hvilke avgifter? Jeg har fått med meg påhengsmotor og campingbiler, noe som kanskje ikke påvirker de fleste. 

Men du kan jo informere oss? 

Arveavgiften, avgiftene på båtmotorer, hkavgiften, avgift på campingvogner, dieselavgiften ble kuttet i fjorårets budsjett, elavgiften for datasenter har blitt kuttet. Tilsammen flere milliarder mer enn det som har blitt økt.

Skrevet

Jeg vil se tall jeg på hva FrP har kuttet og hva de har økt. FrP har det vel bare i kjeften kanskje? Avgiftspartiet og de nye sosialistene kan de snart kalles. 

Anonymkode: f6e0e...e69

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arveavgiften, avgiftene på båtmotorer, hkavgiften, avgift på campingvogner, dieselavgiften ble kuttet i fjorårets budsjett, elavgiften for datasenter har blitt kuttet. Tilsammen flere milliarder mer enn det som har blitt økt.

Ja arveavgiften har jeg fått med meg. De skal ha for den, selv om også Høyre var for den. 

Har du konkrete tall? 

Skrevet

Uten FrP hadde vi opplevd langt flere avgifter. Men dessverre fører ikke regjeringen FrP politikk, om noe trodde det. Så jeg som Frp mann er selvsagt ikke fornøyd når det gjelder skatter og avgifter. Men akkurat nå, er det langt viktigere ting og det er asyl og flyktningsinvasjonen. Heldigvis sitter FrP med kontrollen der. Ellers ville vårt land vært i langt større vanskeligheter.

Skrevet
Akkurat nå, Gothminister skrev:

Uten FrP hadde vi opplevd langt flere avgifter. Men dessverre fører ikke regjeringen FrP politikk, om noe trodde det. Så jeg som Frp mann er selvsagt ikke fornøyd når det gjelder skatter og avgifter. Men akkurat nå, er det langt viktigere ting og det er asyl og flyktningsinvasjonen. Heldigvis sitter FrP med kontrollen der. Ellers ville vårt land vært i langt større vanskeligheter.

Merkelig nok merker jeg ingen forskjell fra da de rød-grønne satt i regjering og nå som de Blå-Blå sitter i regjering.

Anonymkode: 197a9...2c3

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig nok merker jeg ingen forskjell fra da de rød-grønne satt i regjering og nå som de Blå-Blå sitter i regjering.

Anonymkode: 197a9...2c3

Ikke jeg heller, dessverre. H politikk og AP politikk er rimelig likt i praksis. Forskjellen i dag er at FrP har kontrollen over innvandringen som vi alle ser. Uten Frp her, er jeg redd det ville gått alvorlig galt. Vi trenger FrP politikk i dette land, ikke H politikk.

Skrevet
På 10.10.2016 den 9.57, stan skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/etter-tre-budsjetter-med-frp-siv-har-oekt-avgiftene-med-3-3-milliarder/a/23814792/

Har FrPs politikk bare vært fri fantasi som ikke har noe mulighet for å gjennomføres? 

Har du fått med deg at statens inntekter har blitt redusert med 67% pga oljekrisen - hvorpå startskuddet for nedturen gikk ca på samme tidspunkt som den nye regjeringen begynte ? 

Samtidig som økende utfordringer på budsjett siden kom til sommeren 2015 hvor asylbølgen og alt med kostnader dette medførte skyldte over landet ? 

Hvordan sånn i din frie fantasi mener du at FRP skal har forutsetninger for å gjøre alt så mye bedre i dette landet enn det var før ? Det er klart at i en slik økende presset økonomisk situasjon så blir det vanskelig å fjerne enda mer inntekter som eksisterende skatter\avgifter sørger for. 

Det er rart du oppretter en tråd om dette temaet hvis du hadde reflektert nok over det jeg utfordrer deg på her ?  

Anonymkode: 59cef...531

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått med deg at statens inntekter har blitt redusert med 67% pga oljekrisen - hvorpå startskuddet for nedturen gikk ca på samme tidspunkt som den nye regjeringen begynte ? 

Samtidig som økende utfordringer på budsjett siden kom til sommeren 2015 hvor asylbølgen og alt med kostnader dette medførte skyldte over landet ? 

Hvordan sånn i din frie fantasi mener du at FRP skal har forutsetninger for å gjøre alt så mye bedre i dette landet enn det var før ? Det er klart at i en slik økende presset økonomisk situasjon så blir det vanskelig å fjerne enda mer inntekter som eksisterende skatter\avgifter sørger for. 

Det er rart du oppretter en tråd om dette temaet hvis du hadde reflektert nok over det jeg utfordrer deg på her ?  

Jeg regner med at Frp også visste om dette. Det er de som hele tiden før de kom i posisjon ville redusere avgiftene. 

Så det du skriver er at Frps politikk aldri ville vært gjennomførbart uten å ha masse oljeinntekter å ta av? 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått med deg at AP hadde makten under bla. finanskrisen? Men det er tydeligvis bare når det er høyrevridde partier på stortinget at det er greit med unnskyldninger. 

Vi kritiserer dem for hvordan de håndterer det, ikke hvordan krisen oppstod. Og som et hint, det kommer ikke til å bli bedre for folk flest med et blåblått styre, snarere tvert imot.

Anonymkode: 7ebcd...571

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, stan skrev:

Jeg regner med at Frp også visste om dette. Det er de som hele tiden før de kom i posisjon ville redusere avgiftene. 

Så det du skriver er at Frps politikk aldri ville vært gjennomførbart uten å ha masse oljeinntekter å ta av? 

FrP ville redusert staten utgifter med nesten 20 milliarder i året ifølge deres alternative budsjetter, det er slik de ville betale for det. Dessverre må de slite med utgifts og avgiftspartiene v/krf, og dekke det inn med økt oljepengebruk.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FrP ville redusert staten utgifter med nesten 20 milliarder i året ifølge deres alternative budsjetter, det er slik de ville betale for det. Dessverre må de slite med utgifts og avgiftspartiene v/krf, og dekke det inn med økt oljepengebruk.

Da er det kanskje like greit at avgiftespartiene regjerer. Da blir det jo mer helhetlig. 

Det handler vel om at Frp ikke tør å kutte fordi da vil det ramme altfor mange av nettopp velgerne deres. 

Skrevet

Litt på siden: dersom det kun var damer som er stemmeberettigede, så ville vi aldri noensinne hatt en borgerlig regjering i Norge. Det i seg selv er grunn nok til at de fleste burde tenke seg om en ekstra gang neste gang de vurderer å stemme sosialistisk.

Skrevet (endret)
23 timer siden, Gothminister skrev:

Norge bidrar til krig mit Syria, og følgelig flyktningeproduksjon. Frp har ikke protestert mot dette i det hele tatt, og er med på å sende militære til Jordan for å trene opp sunnimuslimske leiesoldater. Dette er både flyktningeproduskjon, aggressiv handling mot Syria og sløsing med forsvarsbudsjett.  Senterpartiet er imot dette.

Endret av I Grosny
Skrevet (endret)
På 10.10.2016 den 9.57, stan skrev:

Tja hva skal en si. Drømmen om "bort med bompenger " er knust for mange. Totalt er nok skatter og avgifter redusert. Samferdsel og bil vil få redusert noe om budsjettet går igjennom. Men er det nok? Regjeringen har partier som ikke er glade for alle letter på kjøretøyer som mye av diskusjonen her handler om.

Men for å være veldig kort er 70% av statsbudsjettet bundet opp I dagens lovverk som regulerer budsjett I praksis. 

De andre 30% er flytting av penger litt hit og dit. For å ikke gjøre for store endringer I folks liv skjer det kun små ting totalt med budsjettet. 

For å kunne finansiere de lovpålagte utgifter samfunnet har trenger en x antall kr. Altså de 70% må inn. Dette gjennom skatter og avgifter I hovedsak. 

Altså er det svært lite handlings-rom uansett hvilken regjering vi har i landet. 

Skal det bli endringer som vises noe på skattelette må lovverket endres. Men ønsker vi dette? Ønsker vi f. eks. tilsvarende amerikanske forhold I Norge? 

En høster som en sår. Dette må en være klar over om det norske samfunnet endres radikalt, mot et skattefritt samfunn.

Endret av Peter007
  • Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, I Grosny skrev:

Norge bidrar til krig mit Syria, og følgelig flyktningeproduksjon. Frp har ikke protestert mot dette i det hele tatt, og er med på å sende militære til Jordan for å trene opp sunnimuslimske leiesoldater. Dette er både flyktningeproduskjon, aggressiv handling mot Syria og sløsing med forsvarsbudsjett.  Senterpartiet er imot dette.

Jeg synes det er flott at Norge deltar. Men kan ikke se at vi av den årsak har noen forpliktelser til og ta i mot flyktninger.

Skrevet
4 minutter siden, Peter007 skrev:

Tja hva skal en si. Drømmen om "bort med bompenger " er knust for mange. Totalt er nok skatter og avgifter redusert. Samferdsel og bil vil få redusert noe om budsjettet går igjennom. Men er det nok? Regjeringen har partier som ikke er glade for alle letter på kjøretøyer som mye av diskusjonen her handler om.

Men for å være veldig kort er 70% av statsbudsjettet bundet opp I dagens lovverk som regulerer budsjett I praksis. 

Se andre 30% er flytting av penger litt hit og dit. For å ikke gjøre for store endringer I folks liv skjer det kun små ting totalt med budsjettet. 

For å kunne finansiere de lovpålagte utgifter samfunnet har trenger en x antall kr. Altså de 70% må inn. Dette gjennom skatter og avgifter I hovedsak. 

Altså er det svært lite handlings-rom uansett hvilken regjering vi har i landet. 

Skal det bli endringer som vises noe på skattelette må lovverket endres. Men ønsker vi dette? Ønsker vi f. eks. tilsvarende amerikanske forhold I Norge? 

En høster som en sår. Dette må en være klar over om det norske samfunnet endres radikalt, mot et skattefritt samfunn.

Nettopp. Det er dette partiet lot som om ikke eksisterer før de kom i regjering. Når realiteten innhenter dem skyldes det på oljeprisen, på Venstre og KrF. 

På godt og vondt er det lite noe parti eller regjering kan på kort tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...