Gå til innhold

Vektklubb -har den hjulpet deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å melde meg inn i vektklubb men vet for lite om hvordan det fungerer. Kan man feks velge kostholds strategi eller er det vektklubb som bestemmer hva man skal følge?

Jeg har feks ikke lyst å spise så mye som 50-60%karber daglig. Kan dette tas hensyn til?ønsker gå for en grovkarbo stil....

Også lurer jeg på om det har hjulpet deg å bruke vektklubb?

Fortell!

Anonymkode: 0a127...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Myfitnesspal, og denne kan du sette opp akkurat sånn som du ønsker. Det eneste kravet er at du ikke går under 1200/1500 kalorier pr dag avhengig av kjønn. For meg var det avgjørende at jeg kunne bestemme HELT selv hva slags opplegg jeg skulle spise etter. Siden du bare vurderer ennå, tror jeg det er greit å svare selv om jeg ikke har erfaring med Vektklubb, men jeg er ganske sikker på at Vektklubb også er såpass fleksibel.

Skrevet

Vektklubb har et standardoppsett, men du velger selv. Jeg likte Vektklubb pga. et aktivt forum, men nå er det litt dødt der. Vet ikke helt hvorfor. Jeg vil si at muligheten til å ha kontakt med andre er eneste grunnen til å velge Vektklubb. Muligheten til å registrere mat får du i apper som MyFitnessPal eller Lifesum. 

Anonymkode: 51e00...37f

Skrevet

Jeg betaler 100 kr mnd for  å ha Lifesum (med litt ekstra finesser så koster den faktisk det). Så jeg vurdere bytte, men også fordi jeg ikke får noen oppfølging der. Og det trenger jeg. Har forstått det slik at man kan spørre eksperter osv inne på Vektklubb og få et skreddersydd opplegg?

Takk for tips og innspill så langt da :)

TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler 100 kr mnd for  å ha Lifesum (med litt ekstra finesser så koster den faktisk det). Så jeg vurdere bytte, men også fordi jeg ikke får noen oppfølging der. Og det trenger jeg. Har forstått det slik at man kan spørre eksperter osv inne på Vektklubb og få et skreddersydd opplegg?

Takk for tips og innspill så langt da :)

TS

Nei, du får ikke personlig opplegg. Ekspertene har nettmøter der du kan stille spm. og så er det en egen forumkategori der du kan spørre om trening. Det er en del artikler o.l. som du får tilgang til, men ikke noe revolusjonerende.

Anonymkode: 51e00...37f

Skrevet

Vektklubb hjalp meg mye! Brukte ikke forumet så mye. Jeg veide alt jeg spiste og registrerte det der. Fikk noen a-ha opplevelser når jeg så hvor mye kalorier visse ting inneholdt og hvor lite. Jeg likte også å se oversikten over hvor mye fett, proteiner og karbo jeg fikk i meg, så jeg på midten av dagen at det var mye karbo og lite fett f.eks. så kunne jeg justere utover dagen. 

Men etterhvert endre de designet på alt og likte det ikke like bra etter det. 

Har aldri prøvd fitnesspal eller noen av de andre. 

Anonymkode: 9ae6c...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...