Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg har fått tilbud om praksisplass. Men jeg må finne arbeidsplassen selv. Jeg har et års regnskapskurs bak meg. Jeg vil gjerne jobbe med kontor, lettere regnskap, fakturering osv. Tips til hvor jeg kan spørre om praksisplass?

Anonymkode: 77e9a...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump

Skrevet

😁

Skrevet

Regnskapskontor. Ligningskontor. Bedrifter med egen regnskapsavd, evt med sekretærfunksjon inkl litt fakturering, noen butikker har endel kontorarbeid og fakturerer bedriftskunder selv om mange kunder betaler kontant (eks Rema). 

Skrevet
33 minutter siden, Eneri skrev:

Regnskapskontor. Ligningskontor. Bedrifter med egen regnskapsavd, evt med sekretærfunksjon inkl litt fakturering, noen butikker har endel kontorarbeid og fakturerer bedriftskunder selv om mange kunder betaler kontant (eks Rema). 

Ok, takk for informasjon. Har så innmari lyst å finne et sted. Men vanskelig hvor en skal ringe.

Skrevet

Uff er så vanskelig :( Vil sååå gjerne ha fastjobb.

Skrevet

Ikke for å ta fra deg motet, men slik arbeidsmarkedet er nå, er de fleste støttefunksjoner i mange bransjer skåret inn til beinet. De enklere oppgavene er gjerne fordelt ut blant ansatte, også har man ansatte med lengre høyere utdanning innen økonomi og regnskap.

Har du vurdert resepsjon eller sentralbord? Oppgavene er riktignok ofte satt ut til bemanningsbyrå, så fast jobb blir vanskelig å få, men det er stillinger som fortsatt eksisterer.

Anonymkode: 4be3e...edb

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å ta fra deg motet, men slik arbeidsmarkedet er nå, er de fleste støttefunksjoner i mange bransjer skåret inn til beinet. De enklere oppgavene er gjerne fordelt ut blant ansatte, også har man ansatte med lengre høyere utdanning innen økonomi og regnskap.

Har du vurdert resepsjon eller sentralbord? Oppgavene er riktignok ofte satt ut til bemanningsbyrå, så fast jobb blir vanskelig å få, men det er stillinger som fortsatt eksisterer.

Anonymkode: 4be3e...edb

Ja kan tenke meg enkle oppgaver også. Hva med inkassomedarbeider, hvordan går man frem? 

Skrevet

Bump 

Skrevet

Bump Bump 😊

Skrevet

Ikke for å være nedlatende ..men jeg fikk aldri praksis noen sted innenfor regnskap/kontor/admin/resepsjon. Har master i økonomi og ledelse/finans og haugevis med regnskapsfag bak meg. I dagens marked er det ikke lett å få praksis selvom mange har fått jobb via dette tidligere og firmaet senere har sponset revisjon utdanning...disse historier hører jeg kun blant min mors venniner. Du får mer napp av å søke hos rekrutteringsbyrå tror jeg. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Står fortsatt uten en praksisplass 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...