Gjest insta72 Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Vi har flyttet. Hvir lenge bør våres kasterte herremann holdes inne før han får lov å gå ut. Pus kjeder seg og holder oss våken på natta. Masse kos og mjau..
stan Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg er ingen ekspert på katter. Men nettopp passet vi på en katt. Vi hadde fått beskjed om at katten ikke måtte få ut før tidligst etter en uke, helst to. Men pus hoppet ut av et vindu på dag tre, og kom tilbake etter et par timer. Neste dag skjedde det samme, så deretter fikk katten gå ut en tur hver dag.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Vi har hatt dem inne 14 dager hver gang. Noen mener de skal være inne enda lenger, men det har fungert fint med 14 dager for oss Anonymkode: f83bd...1b2
skruf Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg har alltid hørt at de skal være inne i 14 dager på ny plass før de slippes ut.. Har fulgt det rådet selv, og det har funket helt fint.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 14 dager er vel det som er anbefalt Anonymkode: 408d8...fe6
Minya Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 14-28 dager, basert på hvilken personlighet katten har, hvor knyttet han er til familien sin og hvor langt dere har flyttet. Bor dere i nærheten av det gamle nabolaget, kan det være en idé å holde pus inne noe lenger, mens om dere har flyttet mange kilometer unna, kan det holde med en ukes tid. Er han en skvetten fyr som holder seg i nærheten av huset, går det som regel greit å slippe han ut tidlig, men da under oppsyn i tilfelle det er en eller flere svært dominante katter med revir som overlapper tomta deres. 1
Tvist Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 Dere kjenner katten best, jeg holdt min inne 14 dager, men gikk tur med henne i nærområdet hver dag inntil hun fikk gå ut alene. Hun fulgte etter meg (uten sele).
Gjest insta72 Skrevet 11. oktober 2016 #8 Skrevet 11. oktober 2016 Takk for tips. Snart må katta ut. Den kjeder seg . Og da får ikke jeg lov å sove .he he
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #9 Skrevet 11. oktober 2016 Mine katter har fått gå ut så snart de har spist, sovet og gått på do og det tar ikke mange timene. Men da har de hatt en dør som har stått åpene den første dagen slik at de har retrettmuligheter til en trygg base om de skulle bli skremt. Jeg har hatt minst 8 katter og aldri mistet en eneste en. Vanlige huskatter alle sammen. Jeg passet en katt som smatt ut mellom beina mine første dagen han var der (Siden vi overhode ikke kjente hverandre katten og jeg så var planen å holde han inne i 14 dager før han fikk gå ut). Han var borte i et døgn før han plutselig sto på kjøkkenet og det overrasket meg mer for han hadde ikke vært mer enn 4-5 timer på besøk før han føyk på dør. Etter det lot jeg han komme og gå som han ville. Han visste jo at det var mat og godbiter og kos og klapp hos meg så da trengte han jo ikke å gå noen steder. Anonymkode: d7a38...114
exictence Skrevet 11. oktober 2016 #10 Skrevet 11. oktober 2016 Kommer an på hvor trygg katten føler seg på sitt nye hjem, og hvor trygg den er ellers. Hvor gammel den er, og hvor lenge dere har hatt den. Normalt er 3 uker. Men noen redde katter bruker mye lengre tid for å bli trygg på sitt ny sted. Det er vanlig at pus søker til sitt gamle hjem dersom den blir sluppet ut for tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå