AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Har en bror som er blitt medlem av en liten menighet som er helt ekstrem, halleluja-stemningen i menigheten er så intens at de danser rundt og utfører tungetale, helbreder via håndspåleggelse, medlemmene bidrar hardt økonomisk for å opprettholde galskapen og de misjonerer så tungt at kommunen har gått inn og nektet dem å stå og misjonere ved gjentatte anledninger. Er omfattende hjernevask dem bedriver. Dessverre er min bror blitt en del av denne galskapen, min bror er dog dessverre ikke den skarpeste kniven i skuffen (ei heller dum) så han er ukritisk nok til å bli hjernevasket uten at han ser dette selv. Da vår mor konfronterte han dette ved å si at han var kommet inn i en ekstrem menighet så benektet min bror dette, han ser virkelig ikke selv at dette er hjernevasking på sitt mest opplagte, og det skyldes nok at han i alle år har hengt etter normal utvikling og som sagt at han er et lett offer for kynisk manipulasjon. Farlig å utfordre galskapen også, for de trekker han mer og mer inn i menigheten og vi som er familiemedlemmer står tilbake og mister han mer og mer etter som vi ser at han blir hjernevasket. Så ekstreme menigheter er direkte farlige, de fanger sine medlemmer til isolasjon innad i menigheten og medlemmene mister mer og mer kontakten med omverden og sine familier - det merker vi som alltid har hatt grei kontakt med min bror veldig godt nå. Hvordan snu noe som dette? Anonymkode: 8567d...c33 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Vel, jeg syns du overreagerer noe voldsomt. De fleste menigheter er nemlig slik som dette. Det er et trygt sted hvor man kan prise herren sammen. Ja, det kan virke veldig skremmende for folk som ikke forstår, og som du sier kan det virke som om folk blir hjernevasket. Men har du noen gang faktisk følt Jesu nærvær? Det tviler jeg på, for da hadde du nemlig forstått denne "galskapen". Mennesker oppfører seg slik i menigheter på grunn av opplevelser de har fått med Jesus. Og er det da rart de ønsker å prise Han? hadde dette bare vært tull og tøys og hjernevasking så hadde det ikke fantes kristne lengre. De praktiserer sin tro ut i fra det de har opplevd og følt. Jeg synes ikke du skal henge deg opp i hva din bror driver med. Fordi i mine øyne er det like galt å prøve å pakke på folk ateisme, som det er å prøve å pakke på folk en religion. Din bror har fri vilje og dette er noe han ønsker å gjøre på eget initiativ og da skal han få lov til det. Og det synes jeg du som nær familie bare må akseptere og finne deg i. Anonymkode: dc1da...933 3
lokmeister2016 Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 pinse menigheten? jehovas vitner er også ille føler jeg vert der sjøl på møter.. hjernevask. desverre. jeg tror de finnes en gud og jesus var her og budda var her alle for og lære oss noen viktige budskaper vi bør leve best mulig etter. men jeg er uenig i at tror man ikke på gud skal man havne i helvette. synder man skal man de også. derfor håper jeg mere at karma greier er sant istede !
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 TS her: De fleste menigheter er ikke slik nei, selv er jeg vokst opp i et kristent hjem og mine besteforeldre som var mest aktive var begge frelseses-soldater i frelsesarmeen. Har også besøkt andre menigheter sammen med venner som er kristne, selv er jeg ikke det, alt fra pinsemenigheten som en venn er medlem av samt andre. For all del, det var halleluja-stemning der også, men ikke som i den menigheten min bror er kommet inn i nå, der er det helt vilt og deltagerne virker jo ruset etter hva jeg har sett fra video fra deres møter. De arrangerer 24 timers bønn og de møtes for å be til enhver tid på døgnet, også om morgenene før jobb. Jeg må få min bror ut av den galskapen der. Anonymkode: 8567d...c33 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 Er det på sørlandet dette her eller? Anonymkode: 87235...a80
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her: De fleste menigheter er ikke slik nei, selv er jeg vokst opp i et kristent hjem og mine besteforeldre som var mest aktive var begge frelseses-soldater i frelsesarmeen. Har også besøkt andre menigheter sammen med venner som er kristne, selv er jeg ikke det, alt fra pinsemenigheten som en venn er medlem av samt andre. For all del, det var halleluja-stemning der også, men ikke som i den menigheten min bror er kommet inn i nå, der er det helt vilt og deltagerne virker jo ruset etter hva jeg har sett fra video fra deres møter. De arrangerer 24 timers bønn og de møtes for å be til enhver tid på døgnet, også om morgenene før jobb. Jeg må få min bror ut av den galskapen der. Anonymkode: 8567d...c33 Bønnemøter tidlig på morgenkvisten er slett ikke uvanlig. I min menighet har de bønn så og si hver dag, og morgenbønn kl 0600 en dag i uken. Dette er selvfølgelig helt valgfritt. Om din bror trives i denne menigheten så ser jeg ikke problemet. Folk snakker mye om at religiøse ikke skal pakke på andre sin religion og tro, så sa syns jeg jaggu med at ikke-troende kan la vær å prøve å rive mennesker vekk fra sin menighet. LA HAN GJØRE SOM HAN VIL! jeg kjenner jeg blir mektig provosert her. Selv om DU opplever det som galskap så er det tydelig at din bror er lykkelig og føler tilhørighet når han fortsetter å gå der. Anonymkode: dc1da...933 3
linsejesus Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 På 10/10/2016 den 1.25, AnonymBruker skrev: Har en bror som er blitt medlem av en liten menighet som er helt ekstrem, halleluja-stemningen i menigheten er så intens at de danser rundt og utfører tungetale, helbreder via håndspåleggelse, medlemmene bidrar hardt økonomisk for å opprettholde galskapen og de misjonerer så tungt at kommunen har gått inn og nektet dem å stå og misjonere ved gjentatte anledninger. Er omfattende hjernevask dem bedriver. Dessverre er min bror blitt en del av denne galskapen, min bror er dog dessverre ikke den skarpeste kniven i skuffen (ei heller dum) så han er ukritisk nok til å bli hjernevasket uten at han ser dette selv. Da vår mor konfronterte han dette ved å si at han var kommet inn i en ekstrem menighet så benektet min bror dette, han ser virkelig ikke selv at dette er hjernevasking på sitt mest opplagte, og det skyldes nok at han i alle år har hengt etter normal utvikling og som sagt at han er et lett offer for kynisk manipulasjon. Farlig å utfordre galskapen også, for de trekker han mer og mer inn i menigheten og vi som er familiemedlemmer står tilbake og mister han mer og mer etter som vi ser at han blir hjernevasket. Så ekstreme menigheter er direkte farlige, de fanger sine medlemmer til isolasjon innad i menigheten og medlemmene mister mer og mer kontakten med omverden og sine familier - det merker vi som alltid har hatt grei kontakt med min bror veldig godt nå. Hvordan snu noe som dette? Anonymkode: 8567d...c33 Hvordan forholder menigheten seg til dem som er skeptiske? Får medlemmene beskjed om å ikke ha kontakt med kritikere/ikke-troende/familie? Trenger de menighetens eller ledelsens velsignelse til å inngå forhold o.l.? 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 På 10.10.2016 den 1.25, AnonymBruker skrev: Har en bror som er blitt medlem av en liten menighet som er helt ekstrem, halleluja-stemningen i menigheten er så intens at de danser rundt og utfører tungetale, helbreder via håndspåleggelse, medlemmene bidrar hardt økonomisk for å opprettholde galskapen og de misjonerer så tungt at kommunen har gått inn og nektet dem å stå og misjonere ved gjentatte anledninger. Er omfattende hjernevask dem bedriver. Dessverre er min bror blitt en del av denne galskapen, min bror er dog dessverre ikke den skarpeste kniven i skuffen (ei heller dum) så han er ukritisk nok til å bli hjernevasket uten at han ser dette selv. Da vår mor konfronterte han dette ved å si at han var kommet inn i en ekstrem menighet så benektet min bror dette, han ser virkelig ikke selv at dette er hjernevasking på sitt mest opplagte, og det skyldes nok at han i alle år har hengt etter normal utvikling og som sagt at han er et lett offer for kynisk manipulasjon. Farlig å utfordre galskapen også, for de trekker han mer og mer inn i menigheten og vi som er familiemedlemmer står tilbake og mister han mer og mer etter som vi ser at han blir hjernevasket. Så ekstreme menigheter er direkte farlige, de fanger sine medlemmer til isolasjon innad i menigheten og medlemmene mister mer og mer kontakten med omverden og sine familier - det merker vi som alltid har hatt grei kontakt med min bror veldig godt nå. Hvordan snu noe som dette? Anonymkode: 8567d...c33 Du kan jo ikke være blandt de skapeste knivene i skuffen du heller, som omtaler broren din på denne måten og så detaljert, på et av Norges største forum. Anonymkode: 04e14...a4c 4
Gjest made4u Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Er skeptisk til menigheter. Endret 13. oktober 2016 av made4u
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #10 Skrevet 13. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bønnemøter tidlig på morgenkvisten er slett ikke uvanlig. I min menighet har de bønn så og si hver dag, og morgenbønn kl 0600 en dag i uken. Dette er selvfølgelig helt valgfritt. Om din bror trives i denne menigheten så ser jeg ikke problemet. Folk snakker mye om at religiøse ikke skal pakke på andre sin religion og tro, så sa syns jeg jaggu med at ikke-troende kan la vær å prøve å rive mennesker vekk fra sin menighet. LA HAN GJØRE SOM HAN VIL! jeg kjenner jeg blir mektig provosert her. Selv om DU opplever det som galskap så er det tydelig at din bror er lykkelig og føler tilhørighet når han fortsetter å gå der. Anonymkode: dc1da...933 Folk blir manipulert inn i galskap som isolerer dem fra omverden, helt betimelig å rive folk ut av slikt. Akter ikke å la det som er i ferd med å skje få fortsette, om jeg kan røske han ut av det så ville jeg vært lettet, min bror er nemlig ukritisk påvirkelig og således sårbar for denne galskapen. De prøvde sågar å helbrede han med bønn, ukritisk som han var følte han at det virket (tilfeldighet ser jeg det som) nå sliter han med det samme (noe han forsåvidt har gjort i mange år). Anonymkode: 8567d...c33 9
prt90 Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 På 10.10.2016 den 0.25, AnonymBruker skrev: Har en bror som er blitt medlem av en liten menighet som er helt ekstrem, halleluja-stemningen i menigheten er så intens at de danser rundt og utfører tungetale, helbreder via håndspåleggelse, medlemmene bidrar hardt økonomisk for å opprettholde galskapen og de misjonerer så tungt at kommunen har gått inn og nektet dem å stå og misjonere ved gjentatte anledninger. Er omfattende hjernevask dem bedriver. Dessverre er min bror blitt en del av denne galskapen, min bror er dog dessverre ikke den skarpeste kniven i skuffen (ei heller dum) så han er ukritisk nok til å bli hjernevasket uten at han ser dette selv. Da vår mor konfronterte han dette ved å si at han var kommet inn i en ekstrem menighet så benektet min bror dette, han ser virkelig ikke selv at dette er hjernevasking på sitt mest opplagte, og det skyldes nok at han i alle år har hengt etter normal utvikling og som sagt at han er et lett offer for kynisk manipulasjon. Farlig å utfordre galskapen også, for de trekker han mer og mer inn i menigheten og vi som er familiemedlemmer står tilbake og mister han mer og mer etter som vi ser at han blir hjernevasket. Så ekstreme menigheter er direkte farlige, de fanger sine medlemmer til isolasjon innad i menigheten og medlemmene mister mer og mer kontakten med omverden og sine familier - det merker vi som alltid har hatt grei kontakt med min bror veldig godt nå. Hvordan snu noe som dette? Anonymkode: 8567d...c33 Helt utrolig at slikt er lovlig 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #12 Skrevet 15. oktober 2016 7 timer siden, prt90 skrev: Helt utrolig at slikt er lovlig Hvorfor det egentlig? Hvem er det de skader? Syns nå det er mer utrolig at det ikke er påbudt med vinterdekk på vinterføre jeg da men det finnes jo slike som dere som henger dere opp i bagateller som ikke dere forstår, kun fordi det høres skummelt ut i deres ører. Anonymkode: dc1da...933
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #13 Skrevet 15. oktober 2016 Det var mye slikt i USA på 80- og 90-tallet. Vet ikke om det er blitt bedre. Men der var det ikke bare menigheter, som i "gudstro", men også hippie-samfunn som mente alle utenfor var farlige, der var det alt mulig av bevegelser (scientologi-"kirken" (som ikke tror på noen gud men like fullt kaller seg en kirke) er jo et godt eksempel) som hjernevasket folk til å kutte alle bånd med venner og til og med familie, for å "bli en del av den nye familien". Der var det ikke uvanlig at familiemedlemmer "kidnappet" den som var blitt hjernevasket inn i denne dritten, for å avprogrammere vedkommende. Med kidnappet mener jeg med van, dra inn personen i bilen og kjøre avsted og hele sulamitten. Ikke med onde hensikter, men nettopp for å få vedkommende ut av denne dritten. Anonymkode: bf53b...4e8 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #14 Skrevet 15. oktober 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var mye slikt i USA på 80- og 90-tallet. Vet ikke om det er blitt bedre. Men der var det ikke bare menigheter, som i "gudstro", men også hippie-samfunn som mente alle utenfor var farlige, der var det alt mulig av bevegelser (scientologi-"kirken" (som ikke tror på noen gud men like fullt kaller seg en kirke) er jo et godt eksempel) som hjernevasket folk til å kutte alle bånd med venner og til og med familie, for å "bli en del av den nye familien". Der var det ikke uvanlig at familiemedlemmer "kidnappet" den som var blitt hjernevasket inn i denne dritten, for å avprogrammere vedkommende. Med kidnappet mener jeg med van, dra inn personen i bilen og kjøre avsted og hele sulamitten. Ikke med onde hensikter, men nettopp for å få vedkommende ut av denne dritten. Anonymkode: bf53b...4e8 Det er ingen kristelig menighet som holder folk der mot deres vilje, og nekter de kontakt med familier og venner kun fordi de ikke er kristne. Alvorlig talt. La folk gjøre som de vil. Kristne mennesker lever med Jesus som forbilde. Og hva sa Jesus? Jo, at man skal elske sin neste, man skal tilgi, og man skal vende det andre kinnet til. Et av de ti bud sier at du skal hedre din mor og din far. Det gjør man ikke dersom man kutter all kontakt med de fordi menigheten har sagt det. Og menigheten er hyklerisk dersom de stiller slike krav til medlemmene. Jeg lever i samboerskap, jeg. Det blir sett på som synd i kristendommen, men jeg har hverken blitt bannlyst fra menigheten eller fra min kristne far. Jeg ble døpt som voksen med min samboer til stede, ingen sa noe på det i det hele tatt. Han er heller ikke troende, men han kom ikke ut derifra hjernevasket selv om det ble forbønn, lovsang og tungetale. Ja, han ble litt skremt fordi dette er ikke noe han har opplevd før. Jeg har vokst opp med dette og i mine øyne er det dette som er normalt i en menighet. Enhver er hjertelig velkommen til å komme og gå som vedkommende måtte ønske. Det er ikke sånn at de låser dørene så snart møtet begynner, og at alle som er til stede må forbli til stede frem til møtet er over. Jeg er en skeptiker til masseinnvandringen. Og jeg får slengt i trynet "rasist, fremmedfrykt" dag inn og dag ut. Men hva er dere da? Er ikke dere preget av fremmedfrykt så vet iallefall ikke jeg. Dere sier det er galskap og hjernevasking, kun fordi dere ikke forstår det. Dere er ikke vant med det. Det er nytt og ukjent for dere. Og da er det bare naturlig å være litt skeptisk. Men alvorlig talt slutt å prøve å fortelle voksne mennesker hvordan de skal leve livet sitt! Kjære vene. På den annen side, så blir jeg nesten litt fornøyd også. Forfølgelse av kristne og dems praktisering er et endetidstegn. Den som ler sist ler best Anonymkode: dc1da...933 1
Honey Dew Skrevet 15. oktober 2016 #15 Skrevet 15. oktober 2016 Hvis din bror er myndig, er det dessverre ingenting du kan gjøre, siden han ikke hører på dere. Min familie var oppi det samme med en yngre bror av meg. Vi forsøkte å få han utav menigheten, men jo mer vi maste, jo fastere ble han i troen. Vi sluttet med å forsøke å endre han og etter et par år, meldte han seg ut av galskapen 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #16 Skrevet 15. oktober 2016 På 10.10.2016 den 1.25, AnonymBruker skrev: Har en bror som er blitt medlem av en liten menighet som er helt ekstrem, halleluja-stemningen i menigheten er så intens at de danser rundt og utfører tungetale, helbreder via håndspåleggelse, medlemmene bidrar hardt økonomisk for å opprettholde galskapen og de misjonerer så tungt at kommunen har gått inn og nektet dem å stå og misjonere ved gjentatte anledninger. Er omfattende hjernevask dem bedriver. Dessverre er min bror blitt en del av denne galskapen, min bror er dog dessverre ikke den skarpeste kniven i skuffen (ei heller dum) så han er ukritisk nok til å bli hjernevasket uten at han ser dette selv. Da vår mor konfronterte han dette ved å si at han var kommet inn i en ekstrem menighet så benektet min bror dette, han ser virkelig ikke selv at dette er hjernevasking på sitt mest opplagte, og det skyldes nok at han i alle år har hengt etter normal utvikling og som sagt at han er et lett offer for kynisk manipulasjon. Farlig å utfordre galskapen også, for de trekker han mer og mer inn i menigheten og vi som er familiemedlemmer står tilbake og mister han mer og mer etter som vi ser at han blir hjernevasket. Så ekstreme menigheter er direkte farlige, de fanger sine medlemmer til isolasjon innad i menigheten og medlemmene mister mer og mer kontakten med omverden og sine familier - det merker vi som alltid har hatt grei kontakt med min bror veldig godt nå. Hvordan snu noe som dette? Anonymkode: 8567d...c33 Jeg er skeptisk til menigheter som krever en del penger av menigheten.... Jeg leste et blad, Legedom eller hva det nå heter, det er fra en menighet som drever med helbredelse og bønn, og der skrev pastoren noe om at hvis folk var gjerrige, så ville ikke bønnene virke, og jo mer gavmilde de var, jo mer legedom ville de få.... Innpakket i at folk måtte betale mest mulig for å bli helbredet, dersom man betalte for lite, så hadde man seg selv å takke om man ikke ble helbredet, og ble du ikke helbredet, da hadde du ikke betalt nok.... da var du gjerrig og hadde deg selv å takke. Anonymkode: b1c08...df8 6
linsejesus Skrevet 15. oktober 2016 #17 Skrevet 15. oktober 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen kristelig menighet som holder folk der mot deres vilje, og nekter de kontakt med familier og venner kun fordi de ikke er kristne. Anonymkode: dc1da...933 Jo, slike menigheter finnes dessverre. Det er forhåpentligvis mindre av det nå pga. økt oppmerksomhet og diskusjon om det i kristne miljøer, men jeg kjenner mange eksempler på "vi og dem"-tankegang som blir helt ekstrem, hvor pastor skal ha "talerett inn i ditt liv" og du ikke kan bli kjæreste med noen uten ledelsens velsignelse osv. Det høres jo ut som noe folk flest ville ledd av, men det er ikke så lett når det er pastoren som er ditt "bindeledd" til himmelen og som representerer selveste Gud. Det er en del familier som er blitt splittet av slike "vanlige" kristne menigheter. Det er ikke vanlig i og for seg, men menighetene kan likevel framstå ganske normale fra utsiden. Jeg ser ikke noen klare grenser for når man skal si det er farlig eller skadelig, men det de har felles er en tendens til at ledelsen skal tenke for deg, at du ikke er i stand til å ta riktige valg på egen hånd. Og en person kan takle dette helt fint mens en annen blir fullstendig ødelagt. Og det kan spenne fra å bli pålagt å brenne platesamlingen sin til å slå opp med kjæresten. Og det kan til og med bli gjort i beste mening, farlige ledere er ikke nødvendigvis onde. Har man familie i en slik menighet tror jeg det er lurt å prøve å delta selv. Vær med og se det med egne øyne hvis du får lov, så kan de i alle fall ikke si at du ikke vet hva du snakker om. 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #18 Skrevet 15. oktober 2016 1 time siden, linsejesus skrev: Jo, slike menigheter finnes dessverre. Det er forhåpentligvis mindre av det nå pga. økt oppmerksomhet og diskusjon om det i kristne miljøer, men jeg kjenner mange eksempler på "vi og dem"-tankegang som blir helt ekstrem, hvor pastor skal ha "talerett inn i ditt liv" og du ikke kan bli kjæreste med noen uten ledelsens velsignelse osv. Det høres jo ut som noe folk flest ville ledd av, men det er ikke så lett når det er pastoren som er ditt "bindeledd" til himmelen og som representerer selveste Gud. Det er en del familier som er blitt splittet av slike "vanlige" kristne menigheter. Det er ikke vanlig i og for seg, men menighetene kan likevel framstå ganske normale fra utsiden. Jeg ser ikke noen klare grenser for når man skal si det er farlig eller skadelig, men det de har felles er en tendens til at ledelsen skal tenke for deg, at du ikke er i stand til å ta riktige valg på egen hånd. Og en person kan takle dette helt fint mens en annen blir fullstendig ødelagt. Og det kan spenne fra å bli pålagt å brenne platesamlingen sin til å slå opp med kjæresten. Og det kan til og med bli gjort i beste mening, farlige ledere er ikke nødvendigvis onde. Har man familie i en slik menighet tror jeg det er lurt å prøve å delta selv. Vær med og se det med egne øyne hvis du får lov, så kan de i alle fall ikke si at du ikke vet hva du snakker om. Vil jo tro det er svært få av disse veldig ekstreme menighetene. I såfall så vil nok enhver innse det selv på et tidspunkt og skifte menighet eller slutte å gå der, og heller praktisere troen sin privat. Jeg har iallefall aldri opplevd noen form for press eller tvang i min menighet. Jeg har alltid gått i filadelfia. Det er forskjellige folk som taler hele tiden, det er ikke bare "en" pastor som taler hver gang. En er fri til å elske hvem man vil, alle er hjertelig velkommen i filadelfia uansett om du er samboer, skilt, har barn som ble født utenfor ekteskapet osv. Det eneste filadelfia i mitt distrikt er i mot, det er at de ikke ønsker å vie homofile par. Homofile er uansett hjertelig velkomne til å delta på møter osv uten å bli dømt for det i det hele tatt, MEN de har ikke muligheten til å gifte seg i filadelfia. Men så har jo de aller fleste uansett legning lyst til å gifte seg i kirken, og det har jo kirken full tillatelse til selv om ikke de har plikt til å gjøre det. Men over til et annet punkt så begynner fremdeles kristne å bli forfulgt mer og mer i samfunnet. Anonymkode: dc1da...933
Gjest Black Amethyst Skrevet 15. oktober 2016 #19 Skrevet 15. oktober 2016 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er skeptisk til menigheter som krever en del penger av menigheten.... Jeg leste et blad, Legedom eller hva det nå heter, det er fra en menighet som drever med helbredelse og bønn, og der skrev pastoren noe om at hvis folk var gjerrige, så ville ikke bønnene virke, og jo mer gavmilde de var, jo mer legedom ville de få.... Innpakket i at folk måtte betale mest mulig for å bli helbredet, dersom man betalte for lite, så hadde man seg selv å takke om man ikke ble helbredet, og ble du ikke helbredet, da hadde du ikke betalt nok.... da var du gjerrig og hadde deg selv å takke. Anonymkode: b1c08...df8 Da er pastoren i egen vill ledelse, siden det handler mer om å ha tro når det er snakk om bønnesvar, og ikke om hvor mye penger du gir. Mange av disse menighetene som driver med hva du nevner her blir kallt for "Prosperity Churches", eller iallefall på engelsk. Der er det mye snakk om at kristne er ment til å ha mye rikdom og suksess i livet sitt, det er mye fokus på penger, og om at Gud's mening er å velsigne kristne rikelig med dette. Noe som også går mye i mot hva Jesus Kristus lærer. Og når det gjelder helbredelse, så var det noe som ikke var ment til å bli tatt i mot med betaling. Å bli bedt for med helbredelse var gitt gratis i løpet av den tiden da Jesus Kristus levde og da disiplene gikk rundt omkring, og dette er noe som burde gjelde for i dag og. Men det vil alltids eksistere mennesker som ønsker å bruke og å utnytte slike tilfeller for å få mer penger ut av det, og disse vil da ikke bry seg så mye om sann levemåte i troen. Endret 15. oktober 2016 av Black Amethyst
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #20 Skrevet 16. oktober 2016 Pinsemedlemmer er steine hakkende gale i hodet. De er frekke, manipulerende og løgnersk. Og ja, jeg snakker av erfaring. Da jeg har møtt på dem og jobbet med enkelte av dem før.. Anonymkode: 6260d...542 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå