Gå til innhold

Kun alenemødre er interessert, hva er greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten av 20-årene. Jevnt over ganske normal. Har aldri vært spesielt attraktiv (det går gjerne ett år mellom hver date), men ellers er jeg ganske opp til standard. Det siste året har det tatt noe av. Vanligvis har jeg hatt 1 - 4 matcher på Tinder i løpet av ett år for eksempel. Siden januar har jeg fått det samme antallet i uka - omtrent utelukkende alenemødre. Det samme skjer når jeg er ute, både på byen og... I byen.

Nå har jeg ingenting i mot alenemødre altså, for all del, men jeg syns det er litt rart. Noen som har noen gode argumenter for hvorfor?  

Anonymkode: 8a11e...492

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten alle menn som sjekker meg opp i det virkelige liv og en del fra sjekkesider viser seg å ha barn. Lurer derfor litt på det samme som kvinne, for så vidt jeg vet har det aldri lyst "barneperson" av meg utad :vetikke::ler:

Men jeg tenker at mange har barn i denne alderen også, samt disse damene kanskje ser etter noe annet enn standardfyren? Du kan jo virke mer familievennlig?  Ellers er det tilfeldigheter. Skal jo et ganske stort utvalg til for at det er helt representativt. Samtidig har jo du selv trykket ja på disse damene på tinder da, så du oppsøker jo de også selv.

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i midten av 20-årene. Jevnt over ganske normal. Har aldri vært spesielt attraktiv (det går gjerne ett år mellom hver date), men ellers er jeg ganske opp til standard. Det siste året har det tatt noe av. Vanligvis har jeg hatt 1 - 4 matcher på Tinder i løpet av ett år for eksempel. Siden januar har jeg fått det samme antallet i uka - omtrent utelukkende alenemødre. Det samme skjer når jeg er ute, både på byen og... I byen.

Nå har jeg ingenting i mot alenemødre altså, for all del, men jeg syns det er litt rart. Noen som har noen gode argumenter for hvorfor?  

Du er et godt "provider" emne. De har allerede hatt det gøy med badboyen. 

Anonymkode: 0e44f...5ae

• Liker 2
Skrevet

Du må regne med at de fleste kvinner i fra 20 årene og utover har barn. Det er helt normalt å få barn mens en er ung og fruktbar. Alle kan ikke vente med å få barn til de er 40 år da det kan bli vanskelig og bli for sent for mange. Vær glad for at unge kvinner får barn da det er positivt for samfunnet vårt. Kan og si at det har vært mange alene mødre i min familie og min omkrets men de har aldri noensinne hatt problemer med å få seg en mann pga barn. 

Anonymkode: 5ba88...58d

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er et godt "provider" emne. De har allerede hatt det gøy med badboyen. 

Anonymkode: 0e44f...5ae

Det bare måtte komme noe sånt. :dry:

Anonymkode: e511a...ca8

• Liker 3
Skrevet

Det kan være fordi du har kommet i den alderen at mange har rukket og få barn og blitt single igjen, og fordi du sannsynligvis utstråler noe trygt/stabilt på tinderprofilen din. Kriteriene for hvordan man velger en partner, forandrer seg ofte når man har fått barn, for da velger man noen som kan passe, både for en selv og barnet. 

Ellers kan det godt være en tilfeldighet også, fordi det er mange single alenemødre i ditt område f.eks., og da vil du få mange matcher med disse. 

Anonymkode: 15384...dbf

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alenemor, men har aldri sjekket opp eller søkt etter forhold. Men viss jeg skulle har gjort det måtte det ha blitt en fyr som er stabil, trygg og som virker til å ha orden i livet. Kanskje du er en slik? 

Anonymkode: e6b4a...102

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bare måtte komme noe sånt. :dry:

Anonymkode: e511a...ca8

Nja... Enig i at det der med "alpha male" og "beta male", eller, "bad boy" og "nice guy", er overdrevent. Men like fullt så ligger det noe i det. Kvinner velger forskjellige typer menn avhengig av hvor de er i menstruasjonssyklusen, i tillegg til om de har barn eller ikke har barn. Det er et faktum forskning har vist gang på gang.

Badboy vs. familiemann
Kvinners skiftende preferanser gjør seg ikke bare gjeldende under påvirkning av hormonelle prevensjonsmidler. Det kan i stor grad sammenlignes med hvordan kvinner foretrekker ulike typer etter hvor man er i menstruasjonssyklusen.
– Under eggløsning er kvinner mer løsaktige, kan en si. Da blir hun i større grad tiltrukket av menn med for eksempel maskuline, dominante eller symmetriske trekk. Tegn som "roper" gode gener. Fra naturens side er man jo ute etter et friskt avkom, sier adferdsbiolog, Jens Andreas Huseby.
I perioden utenfor eggløsning velger kvinner annerledes. Fordi hormonnivået er roligere, legges lista et annet sted; en velger den trygge, rolige omsorgsmannen, men som kanskje er mindre tiltrekkende og mer kjedelig. En er mer "skrudd av" når det gjelder å finne sterke gener.
– Ingenting av dette trenger nødvendigvis være feil, en velger bare forskjellige typer beroende på hvor man er i syklusen. Vi kaller gjerne den maskuline for badboyen, han som er tøff og sterk med gode gener men som kanskje stikker av etterpå. Mens utafor eggløsning er det familiemannen, han som kan ta vare på barna og skaper trygghet, som gjelder, sier Huseby.
https://www.nrk.no/viten/xl/p-pillen-kan-lure-deg-til-a-velge-feil-mann-1.13096724

Anonymkode: 9447a...0b6

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har med alderen din å gjøre. Det går litt i bølgedaler. Om noen år blir det de skilte med barn som er i ovvervekt. :) 

(begge kjønn) så etter noen flere år blir det besteforeldre bølgen.....

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, fiole skrev:

Det har med alderen din å gjøre. Det går litt i bølgedaler. Om noen år blir det de skilte med barn som er i ovvervekt. :) 

(begge kjønn) så etter noen flere år blir det besteforeldre bølgen.....

Haha. Pappa er 70 år, slank, frisk, trivelig og god til å danse.

Han får så mye oppmerksomhet på forskjellige pensjonistturer og gammeldans at mamma snart ikke tør å slippe han ut døra. Fikk seg facebook nylig og jammen dukket det opp en barndomskjæreste fra 60 tallet som hadde blitt enke. Hun lurte på om de skulle møtes en dag:fnise:.

Trur jeg dauer, stakkars mamma som snart må kjeppjage alle enkene....

Anonymkode: d55d4...c29

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Pappa er 70 år, slank, frisk, trivelig og god til å danse.

Han får så mye oppmerksomhet på forskjellige pensjonistturer og gammeldans at mamma snart ikke tør å slippe han ut døra. Fikk seg facebook nylig og jammen dukket det opp en barndomskjæreste fra 60 tallet som hadde blitt enke. Hun lurte på om de skulle møtes en dag:fnise:.

Trur jeg dauer, stakkars mamma som snart må kjeppjage alle enkene....

Anonymkode: d55d4...c29

Ser man det ja :) Vel, det er jo litt sjarmerende det da:nigo:Selv om det sikkert er kjipt for mor:tongue: 

Smiler godt her jeg nå.:laugh:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må regne med at de fleste kvinner i fra 20 årene og utover har barn. Det er helt normalt å få barn mens en er ung og fruktbar. Alle kan ikke vente med å få barn til de er 40 år da det kan bli vanskelig og bli for sent for mange. Vær glad for at unge kvinner får barn da det er positivt for samfunnet vårt. Kan og si at det har vært mange alene mødre i min familie og min omkrets men de har aldri noensinne hatt problemer med å få seg en mann pga barn. 

Anonymkode: 5ba88...58d

De fleste kvinner fra 20-årene? Dette er jo bare tull. Det er færre kvinner i tidlig 20-årene uten barn enn det er med barn. Gjennomsnittlig alder for å få barn for kvinner i Norge har passert 30 år. 

Ettersom TS er rundt 25 år synes jeg det er rart at han i så stor grad treffer på alenemødre. Da må det nok dreie seg om signaler om stabilitet/trygghet eller bare tilfeldigheter. 

Anonymkode: 92d8e...1ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...