AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg har lenge strevd med å gå opp i vekt. Jeg tar fløte i kaffen og tar masse olje dersom jeg steker noe som egg eller pølse. Jeg tar masse smør om jeg spiser brødskive. Drikker saft som har sukker i. Jeg trodde jeg veide det samme eller hadde gått opp i vekt men nå veier jeg 44 kilo. Har gått ned 4 kilo siden sommer. Jeg prøver virkelig å komme meg til 50 kilo. Tror 55kg er målet mitt men det er over 10 kilo til. Forutenom å drikke ren matolje, er det noen som har tips til hvordan jeg kan gå opp i vekt på en rask måte? Tenkte på slike drikker som inneholder 2000 kalorier. Jeg klarer ikke å øke porsjonene mine og trodde jeg hadde gått opp i vekt i det siste men nei. Har ikke råd til å spise mcdonaldsmat hver dag heller. Det står litt på økonomien, viss ikke hadde jeg gjerne spist masse smågodt, is og take-away. Så har jeg ganske dårlig matlyst. Liker best snop men det er dyrt å spise hver dag. Har noen et forslag på en litt sunn drikke jeg kan lage som smaker godt og har mye kalorier? Det er lettere å drikke kalorier enn å spise de men er litt synd viss alle kaloriene kommer fra sukker. Anonymkode: c4851...861
Thatsme Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Har du prøvd proteinpulver? Sånn som mange drikker når de trener. For å bygge muskler liksom. Husker en i familien kjøpte sånne store på sportshoppen i Sverige. Hun hadde blitt anbefalt det for å legge på seg. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg foreslår at du teller kalorier og legger deg på 2500 kcal hver dag. Velg næringstette matvarer. Peanøtter er rimelig og energirik snacks. Anonymkode: 474f2...efb 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lenge strevd med å gå opp i vekt. Jeg tar fløte i kaffen og tar masse olje dersom jeg steker noe som egg eller pølse. Jeg tar masse smør om jeg spiser brødskive. Drikker saft som har sukker i. Jeg trodde jeg veide det samme eller hadde gått opp i vekt men nå veier jeg 44 kilo. Har gått ned 4 kilo siden sommer. Jeg prøver virkelig å komme meg til 50 kilo. Tror 55kg er målet mitt men det er over 10 kilo til. Forutenom å drikke ren matolje, er det noen som har tips til hvordan jeg kan gå opp i vekt på en rask måte? Tenkte på slike drikker som inneholder 2000 kalorier. Jeg klarer ikke å øke porsjonene mine og trodde jeg hadde gått opp i vekt i det siste men nei. Har ikke råd til å spise mcdonaldsmat hver dag heller. Det står litt på økonomien, viss ikke hadde jeg gjerne spist masse smågodt, is og take-away. Så har jeg ganske dårlig matlyst. Liker best snop men det er dyrt å spise hver dag. Har noen et forslag på en litt sunn drikke jeg kan lage som smaker godt og har mye kalorier? Det er lettere å drikke kalorier enn å spise de men er litt synd viss alle kaloriene kommer fra sukker. Anonymkode: c4851...861 Smoothie med banan og annet næringsrikt? Evt også med avocado hvis den også passer i smoothie. Har du snakket med legen din om dette? Kanskje du kan få et visst antall næringsrike næringsdrikker pr dag gratis på blåresept? Anonymkode: f3390...f0b 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Liker du melk og/ eller drikkeyoughurt? I så fall kunne du jo drukket en god del melk/drikkeyoughurt Anonymkode: f3390...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 8 minutter siden, Thatsme skrev: Har du prøvd proteinpulver? Sånn som mange drikker når de trener. For å bygge muskler liksom. Husker en i familien kjøpte sånne store på sportshoppen i Sverige. Hun hadde blitt anbefalt det for å legge på seg. Nei, jeg trodde proteinpulver var for å slanke seg. Jeg har smakt noe pulvershakes blandinger men synes smaken er så ekkel og kunstig, smaker ofte hostesaft eller fluortablett. Men kanskje jeg finner en som smaker godt. Anonymkode: c4851...861
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg trodde proteinpulver var for å slanke seg. Jeg har smakt noe pulvershakes blandinger men synes smaken er så ekkel og kunstig, smaker ofte hostesaft eller fluortablett. Men kanskje jeg finner en som smaker godt. Anonymkode: c4851...861 Jeg smakte den fra Sverige og synes den var helt grei. Smakte sjokolade. Anonymkode: 1f278...109
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Du kan be fastlegen din om å henvise deg til en kostholdsveileder hvis du vil. Du nevnte proteiner. Det er viktig for oss alle å få i oss nok proteiner. Anonymkode: f3390...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 https://m.proteinfabrikken.no/proteinfabrikken/11089/100-pcnt-whey-protein-1000g-sjokolade-proteinfabrikken?gclid=CJHejNDYzs8CFSOQcgodSOUFIg mener sånn her. Anonymkode: 1f278...109 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan be fastlegen din om å henvise deg til en kostholdsveileder (mulig det heter noe med næringsmiddelekspert? Fastlegen vet hva det er om du snakker med han om det) hvis du vil. Du nevnte proteiner. Det er viktig for oss alle å få i oss nok proteiner. Anonymkode: f3390...f0b Rettet Anonymkode: f3390...f0b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Tell kalorier først og fremst. Kanskje du bør snakke med legen også? Du kan spørre legen om du kan bruke energi-pulver(heller enn proteinpulver, evt. i kombinasjon, alt etter dine behov). Det blandes bare ut i drikke. Anonymkode: 4c891...d89 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg pleide å drikke fløte til frokosten, spiste burgere og sjokoladepudding til dessert og tok ofte å stappet i meg en halv kylling eller så gikk jeg og småspiste på potetgull hele dagen, i tilleg til vanlig mat. Ikke faen om jeg gikk opp i vekt. Plutselig raste jeg opp 15kg på et år. mulig det kommer seg litt av seg selv Anonymkode: a0fbf...725
MyIian Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen et forslag på en litt sunn drikke jeg kan lage som smaker godt og har mye kalorier? Det er lettere å drikke kalorier enn å spise de men er litt synd viss alle kaloriene kommer fra sukker. Smoothie av banan, helmelk, avokado, sjokoladesaus og med noen skjeer olje i. Drikk morgen og kveld.
Trulsa Skrevet 9. oktober 2016 #14 Skrevet 9. oktober 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lenge strevd med å gå opp i vekt. Jeg tar fløte i kaffen og tar masse olje dersom jeg steker noe som egg eller pølse. Jeg tar masse smør om jeg spiser brødskive. Drikker saft som har sukker i. Jeg trodde jeg veide det samme eller hadde gått opp i vekt men nå veier jeg 44 kilo. Har gått ned 4 kilo siden sommer. Jeg prøver virkelig å komme meg til 50 kilo. Tror 55kg er målet mitt men det er over 10 kilo til. Forutenom å drikke ren matolje, er det noen som har tips til hvordan jeg kan gå opp i vekt på en rask måte? Tenkte på slike drikker som inneholder 2000 kalorier. Jeg klarer ikke å øke porsjonene mine og trodde jeg hadde gått opp i vekt i det siste men nei. Har ikke råd til å spise mcdonaldsmat hver dag heller. Det står litt på økonomien, viss ikke hadde jeg gjerne spist masse smågodt, is og take-away. Så har jeg ganske dårlig matlyst. Liker best snop men det er dyrt å spise hver dag. Har noen et forslag på en litt sunn drikke jeg kan lage som smaker godt og har mye kalorier? Det er lettere å drikke kalorier enn å spise de men er litt synd viss alle kaloriene kommer fra sukker. Anonymkode: c4851...861 Jeg kan anbefale ulike nøttetyper og proteinpulver i tillegg til det du vanligvis spiser daglig. Det er viktig å spise sunne matvarer. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #15 Skrevet 9. oktober 2016 Svarer aldri på tråder, men forstår frustrasjonen din Så her kommer et lite tips! PEANØTTSMØR Et glass inneholder ca 3000 kalorier, her er det lett og få i seg masse kalorier på liten innsats! Kjøp masse glass, oppbevar i kjøleskapet og gå rundt med spiseskje, det var det jeg gjorde Andre tips er: Fete meieriprodukter som margarin og fet rømme, MASSE ost / jarlsberg osv Anonymkode: a37de...d45 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #16 Skrevet 9. oktober 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svarer aldri på tråder, men forstår frustrasjonen din Så her kommer et lite tips! PEANØTTSMØR Et glass inneholder ca 3000 kalorier, her er det lett og få i seg masse kalorier på liten innsats! Kjøp masse glass, oppbevar i kjøleskapet og gå rundt med spiseskje, det var det jeg gjorde Andre tips er: Fete meieriprodukter som margarin og fet rømme, MASSE ost / jarlsberg osv Anonymkode: a37de...d45 Oi jeg spiste faktisk en del peanøttsmør for mange år siden. Det er jo både godt, sunt og billig. Skal prøve å spise det! Anonymkode: c4851...861
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #17 Skrevet 10. oktober 2016 Gå på mc Donalds Anonymkode: 05fd3...a0e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #18 Skrevet 10. oktober 2016 Med mindre du er under 155 høy er du veldig undervektig. Syns du skal gå til legen. Det virker utrolig tullete å prøve å drikke seg til vekt og helle på med olje når du antagelig er undervektig fordi du ikke spiser store nok mengder med mat og trenger å løse det problemet. Du kan ikke drikke olje resten av livet eller leve på peanutter. Du må faktisk spise mer mat. Så begynn å se på det egentlige problemet fremfor å gripe til nødløsninger. Anonymkode: 46cbe...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #19 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg har samme problem som det du beskriver her og jeg ba legen om henvisning til ernäringsfysiolog. I samråd med henne så sendte hun söknad til HELFO om dekning av ernäringspulver og drikke. Tok en måned så fikk jeg svar at dette var godkjent. Nå får jeg hente ernäringspulver som jeg blander med helmelk 2 ganger om dagen samt ferdigdrikke som inneholder 400 kcal og 20 gr protein som jeg tar 1-3 ganger daglig. Skal sies at dette tar jeg i tillegg til det jeg spiser til vanlig og må ikke sees på some noe supplement/erstattning for å spise sunn kost. Hör med lege og få time hos fysiolog du. Anonymkode: 71fe3...47f 1
Gjest made4u Skrevet 11. oktober 2016 #20 Skrevet 11. oktober 2016 Sjokolade, iskrem, chips og pommes fritt, kaker og småkaker er jo den raskeste vei opp i vekt. Dog bør du jo heller spise deg opp i vekt med sunnere produkter, men det er ikke alltid like enkelt om du f.eks. trener mye - da jeg trente som mest (var aktiv innen sport og gikk idrettslinje) så spiste jeg det jeg maktet og supplerte med snop for å få i meg nok, ikke uvanlig at idrettsutøvere må supplere med snop for å makte å spise nok energi. Flere legger da ofte på seg når de legger opp og da beveger seg mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå