Thatsme Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Ble litt inspirert av flere innlegg i den oversharing tråden! Har du opplevd å få høre om et dødsfall igjennom sosiale medier? Edit: burde kanskje skrevet at jeg mente noen nær deg. Familie, venner ol. De du så klart helst skulle hatt direkte beskjed om. Endret 10. oktober 2016 av Thatsme Presisering
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg leste på Facebook at min oldemor var død. Satt alene på jobb (i en kiosk). Ble fly forbannet og lot de klart og tydelig høre hva jeg mente om det. Ble en del krangling rundt det. Slettet de fra face og snakker ikke med de lenger. Anonymkode: c427c...00c
Wenda Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Fikk vite at en i nær familie hadde tatt livet av seg. Noen "tanter" som ikke klarte å holde kjeft men måtte ut på Facebook og sanke sympati. De er slettet fra livet mitt.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Ja, flere ganger. Men da har det vært perifere bekjente. Bedre å få vite det i SoMe enn å få vite det et halvt år etter at personen er død og du tilfeldigvis treffer på felles venner på gata. Og sist nå en bekjent som har vært syk lenge og mange har fulgt h*n på SoMe gjennom sykdommen. Da var det ganske naturlig at samboeren delte dødsbudskapet i SoMe for å nå fram til alle som har fulgt med og støttet personen. Anonymkode: c7a08...97e 1
Jolene Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Ja, det har jeg. Det var en bekjent av meg, og jeg satte pris på å få vite det. Det var de nærmeste pårørende som hadde gått ut med informasjonen.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 Jøss så dere over dramatiserer.. slette noen fra livet fordi de informerer om et dødsfall?! Anonymkode: ae1fa...fe9 1
Tash Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss så dere over dramatiserer.. slette noen fra livet fordi de informerer om et dødsfall?! Anonymkode: ae1fa...fe9 Poenget var vel at de fikk vite det av familie via sosiale medier og ikke fks en telefonsamtale... 1
jabx Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste på Facebook at min oldemor var død. Satt alene på jobb (i en kiosk). Ble fly forbannet og lot de klart og tydelig høre hva jeg mente om det. Ble en del krangling rundt det. Slettet de fra face og snakker ikke med de lenger. Anonymkode: c427c...00c For noen idioter. 2
Hu i byen Skrevet 10. oktober 2016 #9 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg leste om dødsfallet til oldemoren min på sosiale medier.. Kusina mi hadde vært hos mormor i det hun fikk telefonen fra sykehjemmet, så ikke engang søskenene til mormor (barna til oldemor) hadde fått vite at oldemor var død før det stod på facebook. Nå eier generelt ikke kusina mi hjerne da, så det var jo som forventet.. For min del spilte det ingen rolle hvordan jeg fikk vite det, men jeg skjønner jo at barn og barnebarn hadde satt pris på å få vite om det før det var spredt for hele væla..
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #10 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg tenker ati de tilfeller det er nære familiemedlemmer som er enige om å dele på Facebook at noen har gått bort, så er det ok. Tenker det gjør det lettere for de pårørende å dele bare en status enn å måtte ringe rundt. Men om det blir slik at noen som ikke står nærmest vedkommende forsøker å være "først ute med nyheten" eller noe annet kvalmt, da er det upassende og ikke rent lite respektløst mot familien til avdøde. Jeg har opplevd flere ganger å få vite om dødsfall i sosiale medier. Det oppleves ekstra brutalt når en ikke får den "forvarselen" som en gjerne gjør når man kan se den som forteller- en ser ikke at dette er noe alvorlig, men for de pårørende, så er det nok godt å kunne informere så mange på en gang via Facebook. Anonymkode: 12d07...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå