Gå til innhold

Er tydeligvis ikke fin nok for vennene mine lenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt psykisk i mange år og har hatt nervesammenbrudd, har aspergers,  men er lykkelig gift og har en flott mann som kjører bybane og to friske gode barn og en jobb som kantinedame!! MEn her er saken at flere av venninnene mine har gode jobber og deres menn jobber innenfor oljen. 

Har vært åpen hele veien mot de og svart når de har lurt på noe. Men nå gidder de aldri å ta kontakt. Ba de på vårruller og de kom, men siden har de hatt fest og morro på byen ,mens jeg har sittet og sett hvor gøy de har det ute på byen med å legge bilder på facebook!

Så lurer på om jeg bare skal kutte ut hele hurven, fordi når jeg er alene og ungene sover så kommer sorgen og ensomheten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe gode ord,men sender deg en klem :)

Er du fan av Saga om Isfolket?

Anonymkode: 2eb16...cfb

• Liker 2
Skrevet

Det er vel noen i denne "gjengen" du er nærere enn andre? Hvem er de virkelig gode venninnene? Hvor lenge har du kjent dem?

Anonymkode: c77ac...043

Skrevet
5 minutter siden, Anciol skrev:

Har vært åpen hele veien mot de og svart når de har lurt på noe. Men nå gidder de aldri å ta kontakt. Ba de på vårruller og de kom, men siden har de hatt fest og morro på byen ,mens jeg har sittet og sett hvor gøy de har det ute på byen med å legge bilder på facebook!

Du kan jo forsøke å ta initiativ til å være med?

Anonymkode: a22a9...e87

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg digger den serien om Isfolket! 

Ja en av jentene som jeg har kjent i 20 år og lekt sammen med samt en annen jeg har kjent siden 1990 , nå er jeg 33! De har alltid vært gode venner helt til de fikk seg mann i oljen!

De virkelige gode venninnene mine er de jeg jobber med , da de er i samme båt som meg, synd at vi bor så langt fra hverandre!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan jo forsøke å ta initiativ til å være med?

Jeg har , men de gir faen!

Skrevet
Akkurat nå, Anciol skrev:

Jeg har , men de gir faen!

Jeg mener ikke å være plump her, men kan det være at aspergeren din skaper utfordringer i sosiale relasjoner?

• Liker 13
Skrevet

Flesteparten av mannfolka i olja er vel navere nå uansett.

Ser på meg selv. God jobb og ser ikke på hva andre i vennekretsen har av jobb, men vi legger merke til at etter vi fikk unger osv så blir kontakten med andre langt dårligere på grunn av krevende hverdager med barn som skal følges opp både med lekser, fritidsaktiviteter osv. Så fra å egentlig være uversosiale så gikk vi til å være veldig asosiale i forhold uten at det er noen av våre venners skyld.

• Liker 5
Skrevet

Ja, kan være fjern og prate om andre tema iblant og snakke uten å tenke meg om! 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Anciol skrev:

Ja, kan være fjern og prate om andre tema iblant og snakke uten å tenke meg om! 

I tittelen konkluderer du med at "du ikke er fin nok for vennene dine lenger". Her sier du noe litt annet. Jeg synes du skal snakke med den eller de du føler står dem nærmest og spørre dem på rett ut hva som er greia. Vær dog forberedt på svar du kanskje ikke vil like.

• Liker 2
Skrevet

Men de har alltid vært med meg før og etter jeg fortalte om diagnosen, det er først etter de er gift med oljemenn de er blitt slik!

Skrevet
1 minutt siden, Anciol skrev:

Men de har alltid vært med meg før og etter jeg fortalte om diagnosen, det er først etter de er gift med oljemenn de er blitt slik!

Akkurat. Jeg tror likevel er fra dem du får best svar, ikke fra KG.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Anciol skrev:

Men da trenger det vel egentlig ikke å henge sammen med at mennene er "oljemenn" men om at de har blitt gift og har endret prioriteringene sine? Vet ikke jeg altså, det var bare det jeg tenkte.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Anciol skrev:

som kjører bybane

Jeg vil egentlig bare fortelle deg, i tilfelle du har anonymitetsbekymringer, at akkurat det ordet lokaliserer deg i Bergen. Alle andre steder i nasjonen kaller de det for trikk (Trondheim og Oslo).

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg vil egentlig bare fortelle deg, i tilfelle du har anonymitetsbekymringer, at akkurat det ordet lokaliserer deg i Bergen. Alle andre steder i nasjonen kaller de det for trikk (Trondheim og Oslo).

Har fortalt her inne før at eg e bergenser

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS det blir jo rimelig lett for de som kjenner deg å kjenne deg igjen når du skriver så spesifikt. Om du ønsker å bli kjent igjen så husk at de som kjenner deg igjen også kan lese alt det endre du har skrevet under profilen din.

Endret av Summers
  • Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Anciol skrev:

Har fortalt her inne før at eg e bergenser

Ingen skade skjedd, altså. :)

Skrevet
1 time siden, Anciol skrev:

Ja jeg digger den serien om Isfolket! 

Ja en av jentene som jeg har kjent i 20 år og lekt sammen med samt en annen jeg har kjent siden 1990 , nå er jeg 33! De har alltid vært gode venner helt til de fikk seg mann i oljen!

De virkelige gode venninnene mine er de jeg jobber med , da de er i samme båt som meg, synd at vi bor så langt fra hverandre!

Jeg skjønte det på navnet Nicola :)

Anonymkode: 2eb16...cfb

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å være plump her, men kan det være at aspergeren din skaper utfordringer i sosiale relasjoner?

Les nå hva hun skriver. Hun har kjent dem i mange år og hatt en relsjon til dem i mange år. Det er bare nå i den siste tid de har blitt annerledes. Den siste tid so DE har fått seg mann i oljen. Det er ikke TS som har gjort noe annerledes. 

Anonymkode: 53b2f...765

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les nå hva hun skriver. Hun har kjent dem i mange år og hatt en relsjon til dem i mange år. Det er bare nå i den siste tid de har blitt annerledes. Den siste tid so DE har fått seg mann i oljen. Det er ikke TS som har gjort noe annerledes. 

Anonymkode: 53b2f...765

At TS ikke har gjort noe annerledes, er vel litt vanskelig å slå fast. Det som derimot er nokså godt kjent, er at mennesker med asperger kan møte utfordringer i sosiale relasjoner. Det kan være disse "oljemennene" synes dette vanskelig å forholde seg til, men dette blir kun spekulasjon. Synes likevel det skulle være litt rart at TS kuttes ut av sine venninner fordi deres menn var misfornøyd med et eller annet. Jeg tror det ligger mer bak enn "oljemenn".

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...