AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Vi har et barn som fyller 1 år i november. Vi har barnehageplass fra desember, men kommer ikke til å benytte denne før i februar. Kan vi da få kontantstøtte for desember og januar dersom vi kan dokumentere at vi ikke bruker barnehageplasser i disse månedene? Anonymkode: d481d...1cc
Syltelabb Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Tviler jeg sterkt på. Kontantstøtten er jo ment for de som IKKE har barnehageplass.
A4-livet Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Nei, det er OM dere har barnehageplass som bestemmer dette, ikke om dere bruker den eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Det var det jeg antok, men verdt å sjekke. Den er jo ment for de som velger å være hjemme med barnet sitt (og selvf også for de som ikke får bhg-plass, men opprinnelig var den vel ment å gi familiene større mulighet for å være hjemme), og vi velger å være hjemme litt lenger enn det vi strengt tatt må. Men forstår godt at vi ikke kan søke om det altså. Anonymkode: d481d...1cc
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 19 minutter siden, Syltelabb skrev: Tviler jeg sterkt på. Kontantstøtten er jo ment for de som IKKE har barnehageplass. Hovedintensjonen var at foreldre skulle kunne være litt lenger hjemme med barna sine enn de ellers ville vært (altså kompensere litt for tapt inntekt), men det kommer selvf godt med også for de som ikke får bhg-plass selv om de hadde ønsket det. Anonymkode: d481d...1cc
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Du har klarert med bhg at barnet ikke starter før i februar selvom dere har plassen fra desember? Anonymkode: 43c6e...4ca 1
Syltelabb Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hovedintensjonen var at foreldre skulle kunne være litt lenger hjemme med barna sine enn de ellers ville vært (altså kompensere litt for tapt inntekt), men det kommer selvf godt med også for de som ikke får bhg-plass selv om de hadde ønsket det. Anonymkode: d481d...1cc Ja, jeg er klar over det. Skrev jo de som ikke HAR plass og ikke de som ikke FÅR (selv om de og har krav p kontantstøtte). Skrev litt kort og fort.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har klarert med bhg at barnet ikke starter før i februar selvom dere har plassen fra desember? Anonymkode: 43c6e...4ca Ja, men fikk plass fra desember fordi Bhg får tilskudd for de barna som har plass da, men null problem å starte i februar. Anonymkode: d481d...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå