Gjest SuperSonic Skrevet 11. oktober 2016 #41 Skrevet 11. oktober 2016 Hvilken storby er nærmest? Hvis du har mulighet så dra på dagtid, da jobber de fleste faste ansatte der. De har hakket bedre kunnskap. Ikke kjøp på nett før du har prøvd de ut i en butikk i hvert fall
Carrot Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #42 Skrevet 11. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du bare tilgang til en butikk? Jeg bor i Oslo og er ikke videre imponert over servicen her heller. Unntatt hos Sportsnett og innimellom Oslo Sportslager når de har tid Ganske håpløst. Spesielt når det er snakk om sko (og sekk) som krever god passform. Anonymkode: 5f14a...3ec Neida selv om jeg bor veldig usentralt, var innom fire ulike, en G-Max, to G-Sport og en Intersport og det virket som om det bare var 16-18 åringer på jobb og når du spør dem litt on de ulike skoene ble det nesten som "lettvekter" reklamen på tv, du vet den hvor tøyet blir borte? Det fine er jo at både G-sport og Intersport hadde 30 dager retur i følge de på jobb. Han på G-max sa ikke noe om det, men de har muligens det samme der..
Carrot Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #43 Skrevet 11. oktober 2016 1 time siden, SuperSonic skrev: Hvilken storby er nærmest? Hvis du har mulighet så dra på dagtid, da jobber de fleste faste ansatte der. De har hakket bedre kunnskap. Ikke kjøp på nett før du har prøvd de ut i en butikk i hvert fall Storby? På Vestlandet er det dårlig med storbyer - og det er 20 minutter fra jobb til nærmeste kjøpesenter, så å dra midt på dag betyr å ta seg fri fra jobb. Noe som jo kan være en mulighet hvis de ikke jobber Lørdager, kan jo sjekke det først - evt reise to timer til byen for å se hvis jeg ikke finner utav det - jeg tenker også jeg vil prøve før jeg kjøper - det er helt uaktuelt å kjøpe på nett når de har den "retur" ordningen lokalt i tilfelle skoen ikke funker som tenkt, sko er absolutt det viktigste for en fin turopplevelse enten man skal gå langs veien, i skogen, fjøra eller på fjellet.
Gjest SuperSonic Skrevet 11. oktober 2016 #44 Skrevet 11. oktober 2016 (endret) 39 minutter siden, Carrot skrev: Neida selv om jeg bor veldig usentralt, var innom fire ulike, en G-Max, to G-Sport og en Intersport og det virket som om det bare var 16-18 åringer på jobb og når du spør dem litt on de ulike skoene ble det nesten som "lettvekter" reklamen på tv, du vet den hvor tøyet blir borte? Det fine er jo at både G-sport og Intersport hadde 30 dager retur i følge de på jobb. Han på G-max sa ikke noe om det, men de har muligens det samme der.. 35 minutter siden, Carrot skrev: Storby? På Vestlandet er det dårlig med storbyer - og det er 20 minutter fra jobb til nærmeste kjøpesenter, så å dra midt på dag betyr å ta seg fri fra jobb. Noe som jo kan være en mulighet hvis de ikke jobber Lørdager, kan jo sjekke det først - evt reise to timer til byen for å se hvis jeg ikke finner utav det - jeg tenker også jeg vil prøve før jeg kjøper - det er helt uaktuelt å kjøpe på nett når de har den "retur" ordningen lokalt i tilfelle skoen ikke funker som tenkt, sko er absolutt det viktigste for en fin turopplevelse enten man skal gå langs veien, i skogen, fjøra eller på fjellet. G-MAX har samme greie. 30 dager bytte av brukte sko til nye sko. Kjekt når du er usikker på størrelse. Jeg har gjetta meg fram til byen din og kjøpesenteret da jeg er mye i området selv. Skal du velge en av de 4 butikkene så velg G-Max og gå rett rundt åpningstider på lørdag. Da er som regel de faste ansatte på vakt, deltidene kommer senere. Endret 11. oktober 2016 av SuperSonic
Carrot Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #45 Skrevet 11. oktober 2016 2 minutter siden, SuperSonic skrev: G-MAX har samme greie. 30 dager bytte av brukte sko til nye sko. Kjekt når du er usikker på størrelse. Jeg har gjetta meg fram til byen din og kjøpesenteret da jeg er mye i området selv. Skal du velge en av de 4 butikkene så velg G-Max og gå rett rundt åpningstider på lørdag. Da er som regel de faste ansatte på vakt, deltidene kommer senere. Er kanskje ikke så vanskelig å resonere seg frem da nei.. - slik det står nå er vel både Intersport og G-Max ganske like på service her, om jeg drar inn til byen men da har de jo XXL og Platou også som ikke er her lokalt, Intersport lokalt er muligens hakket over på service og utvalg så jeg skal prøve stikke innom den først i arbeidstiden en av dagene og se - de har alle de tre jeg har vurdert til nå inne så jeg. Hvis ikke blir det nok å ta turen selv om det går "en dag"
Gjest SuperSonic Skrevet 11. oktober 2016 #46 Skrevet 11. oktober 2016 4 minutter siden, Carrot skrev: Er kanskje ikke så vanskelig å resonere seg frem da nei.. - slik det står nå er vel både Intersport og G-Max ganske like på service her, om jeg drar inn til byen men da har de jo XXL og Platou også som ikke er her lokalt, Intersport lokalt er muligens hakket over på service og utvalg så jeg skal prøve stikke innom den først i arbeidstiden en av dagene og se - de har alle de tre jeg har vurdert til nå inne så jeg. Hvis ikke blir det nok å ta turen selv om det går "en dag" Intersport er det samme som G-sport og gmax. Xxl vil du også oppleve samme greia med deltider på kveldstid. Les masse tester heller, prøv størrelser, gå rundt i butikken og hjemme før du bestemmer deg 100%
Carrot Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter #47 Skrevet 12. oktober 2016 Tusen takk for alle gode råd, i dag ble disse med hjem og jeg gleder meg til å teste dem.;https://www.oslosportslager.no/produkt/la-sportiva-trango-trk-gtx-womens-fjellsko-dame-40122.aspx Siden merket er relativt nytt i Norge etter hva jeg har skjønt blir det spennende. Crispi skoa blir nok fortsatt med på turer, og det samme med Scarpa´ene, men disse håper jeg blir en favoritt for lettere turer i allefall. Prøvde også disse fra Mammut; https://www.fjellsport.no/mammut-comfort-high-gtxr-surround-women-graphite-pacific.html?gclid=CJXNh4zb1c8CFeLacgodCToH-w Gode sko, men til min fot falt Sportaviaen best i smak.. Så nå er det bare å gå dem inn og kjenne på dem de neste 30 dagene
Gjest SuperSonic Skrevet 12. oktober 2016 #48 Skrevet 12. oktober 2016 God "turhøst"! Håper de blir riktige for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå