Gå til innhold

CREEPY !! hva faen skal jeg gjøre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Det hele startet med at jeg fikk meldinger på fb av en falsk bruker (altså personen hadde bilder av en kjent person). Jeg svarte tilbake med at han/hun skulle gå skaffe seg et liv istedenfor å drive med slikt blabla...og blokkert vedkommende!

Og helt siden da har denne personen laget 4 ulike profiler med samme navn som han/hun brukte første gang kontakta meg og har skrevet til meg gjentatte ganger. 

Og meldingene har lydet slikt : "Jeg vet hvor du bor. Jeg har onde tanker om deg"

og "Du kødder med feil person her, jeg vet hvor du er akkurat nå og ejg kan komme og vise deg at du ikke snakker til meg på den måten der" osv... det sykeste jeg har fått er bildet av meg selv som sitter i forelesning med følgende tekst "jeg vet hvem du er, jeg har sett deg mange ganger og vi har hatt mange forelesninger sammen."

Først trodde jeg det var noen venner som bare tullet med meg...men det er ingen av de jeg kjenner som har gjort dette.

Og jeg har bare ignorert alle disse meldingene og blokkert hver gang jeg har fått ny melding av denne personen. Forrige uke fikk jeg 50 ubesvarte anrop fra "skjult nummer" på under 30 min. Dagen etter fikk jeg 5 og dagen igjen fikk jeg 10 (anrop fra skjult). Og jeg har ignorert hver gang og når jeg har prøvd å svare så er det enten stille eller så blir jeg satt på vent. 

Så idag når jeg skjekker fb så har ejg fått melding av denne samme personen "hvorfor i helvette svarer du ikke når jeg ringer? jeg vet hvor du befinner deg. ikke kødd med feil person her"...JEG ANER IKKE HVORDAN DENNE PERSONEN HAR FÅTT TAK I NR MITT ELLER HVEM DET ER.

JEG PRØVER Å FINNE UT NR TIL VEDKOMMENDE, MEN DET FINNES INGEN MÅTE BORTSETT FRA POLITIET TROR JEG?

Så jeg googlet og sånt og fant ut at jeg kan politianmelde, men så leste jeg at de fleste saker blir henlagt. Burde jeg politianmelde ?? hva burde jeg gjøre...det her er seriøst alvorlig. 

Anonymkode: 4788d...480

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kontaktet politiet. Pass på at du beholder alt av bevis og korrespondanse.

Anonymkode: 26fa3...607

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville i alle fall tatt kontakt med politiet og hørt hva de mener om saken, ja. Det er jo ikke greit å plage andre på den måten, og det er heller ikke sikkert at du er den eneste som blir plaget.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturbarn1
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei folkens!

Det hele startet med at jeg fikk meldinger på fb av en falsk bruker (altså personen hadde bilder av en kjent person). Jeg svarte tilbake med at han/hun skulle gå skaffe seg et liv istedenfor å drive med slikt blabla...og blokkert vedkommende!

Og helt siden da har denne personen laget 4 ulike profiler med samme navn som han/hun brukte første gang kontakta meg og har skrevet til meg gjentatte ganger. 

Og meldingene har lydet slikt : "Jeg vet hvor du bor. Jeg har onde tanker om deg"

og "Du kødder med feil person her, jeg vet hvor du er akkurat nå og ejg kan komme og vise deg at du ikke snakker til meg på den måten der" osv... det sykeste jeg har fått er bildet av meg selv som sitter i forelesning med følgende tekst "jeg vet hvem du er, jeg har sett deg mange ganger og vi har hatt mange forelesninger sammen."

Først trodde jeg det var noen venner som bare tullet med meg...men det er ingen av de jeg kjenner som har gjort dette.

Og jeg har bare ignorert alle disse meldingene og blokkert hver gang jeg har fått ny melding av denne personen. Forrige uke fikk jeg 50 ubesvarte anrop fra "skjult nummer" på under 30 min. Dagen etter fikk jeg 5 og dagen igjen fikk jeg 10 (anrop fra skjult). Og jeg har ignorert hver gang og når jeg har prøvd å svare så er det enten stille eller så blir jeg satt på vent. 

Så idag når jeg skjekker fb så har ejg fått melding av denne samme personen "hvorfor i helvette svarer du ikke når jeg ringer? jeg vet hvor du befinner deg. ikke kødd med feil person her"...JEG ANER IKKE HVORDAN DENNE PERSONEN HAR FÅTT TAK I NR MITT ELLER HVEM DET ER.

JEG PRØVER Å FINNE UT NR TIL VEDKOMMENDE, MEN DET FINNES INGEN MÅTE BORTSETT FRA POLITIET TROR JEG?

Så jeg googlet og sånt og fant ut at jeg kan politianmelde, men så leste jeg at de fleste saker blir henlagt. Burde jeg politianmelde ?? hva burde jeg gjøre...det her er seriøst alvorlig. 

Det er jo trusler. Vis dem meldingene. Og tlf loggen.

Det er politimat. 😶😑

Endret av Naturbarn1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontakt politiet. Selv om saken blir henlagt kan det skremme henne til å slutte. Ta også screenshot av alt. Du kan også rapportere henne inn til facebook. Men pass på at du har tatt var på bevis først.

Anonymkode: 39e23...099

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med politiet! Tror de kan finne ut hvem som ringer selvom de ringer med skjult nr (er litt usikker, men jeg tror ihvertfall det..). Dette er psykisk terror...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at du tar kontakt med politiet. Selv om saken blir henlagt er det viktig for statistikken og i tilfellet saken skulle vise seg og ha betydning for andre saker.

For din egen del må du bare gjøre det beste ut av det for å bekytte deg selv.

Anonymkode: 03330...4e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri84 skrev:

Ta kontakt med politiet! Tror de kan finne ut hvem som ringer selvom de ringer med skjult nr (er litt usikker, men jeg tror ihvertfall det..). Dette er psykisk terror...

Jeg har heldigvis alt av bevis, logg og meldinger som jeg har blitt tilsendt! Tenkte å dra ned til politistasjonen imorgen. Men tenkte at hvis den blir henlagt så vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol

Du burde også låse dører og vinduer hjemme inntil politiet finner ut hvem det er. I tillegg burde du sørge for å aldri være alene. Personen kan være farlig. Ingen normale mennesker holder på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres utrolig ekkelt ut! Må jo nesten være noen du studerer med da, hvis h*n har tatt bilde av deg inne i forelesningssalen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heldigvis alt av bevis, logg og meldinger som jeg har blitt tilsendt! Tenkte å dra ned til politistasjonen imorgen. Men tenkte at hvis den blir henlagt så vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre

Hvis den blir  henlagt så ligger den i hvertfall loggført hos politiet. Da kan politiet ta frem saken hvis personen kontakter deg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Supersol skrev:

Du burde også låse dører og vinduer hjemme inntil politiet finner ut hvem det er. I tillegg burde du sørge for å aldri være alene. Personen kan være farlig. Ingen normale mennesker holder på sånn.

Enig

Og ring Politiet allerede nå i kveld TS!

Anonymkode: 0c357...a34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

høres ut som dårlig film... hva heter vedkommende

Anonymkode: 3d8b8...b87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom du er urolig for en eventuell henleggelse, ville jeg tatt dette opp med politiet imorgen. Jeg er ikke i politiet selv, så jeg har ikke førstehåndsinformasjon om henleggelsesstatistikk på slike saker... Men, jeg opplevde for endel år tilbake å bli trakkasert, forfulgt og overvåket. Det var også noen hendelser hvor jeg ble så redd at politiet måtte tilkalles. Jeg var naturligvis svært redd i denne perioden (Tror rekorden for meldinger på en dag var 279, og nesten konstante ubesvarte anrop..) Da jeg gikk til politiet, fikk jeg beskjed om at jeg burde søke besøksforbud og også anmelde. Dette syntes jeg var svært vanskelig å gjøre grunnet relasjoner som jeg ikke vil utdype her. Politiet tok vedkommende inn til avhør, og sa at dersom det ikke ble slutt på denne oppførselen, kom de til å sette mer press på meg for å anmelde. Det endte med at jeg flyttet, så jeg anmeldte aldri. 

Politiet finner nok ut hvem det er, og når vedkommende ikke lenger kan gjemme seg bak anonymitet, er det høy sannsynlighet for at h*n slutter med sin oppførsel. 

Masse lykke til, og en god klem til deg fra meg!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gallagher

Hvis det er noen som tuller har de gått langt over streken. Håper du har noen rundt deg så du slipper å være alene, be om følge til skolen osv. Dette er jo stalking😯 Rapporter brukeren til Facebook 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...