AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Hei folkens ! Jeg har en samboer som over lang tid har slitt I en Arvesak der advokaten ikke har klart og gjøre jobben sin han har blitt lurt av advokat til og skrive fra seg noe eiendom osv.. ser dette har plaget han mye og tar mye energi .. og han har blitt deprimert og gitt litt opp.. Han sliter me søvn problemer og har rett og slett blitt deprimert.. lurer på hva jeg kan Gjøre for og hjelpe ? Vert deprimert sjøl før så vet litt hvordan han har det men .. bet det ikke er noe me meg og gjøre men .. Vi har I de siste ikke gjort så mye og han ligger mye I senga pga depresjoner . Han et uføre pga en ryggskade og sånn.. og sex livet har vett dalende noe jeg forstår pga depresjonen men noen som har noen råd ?? Anonymkode: db5b1...121
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Hei, Jeg opplevde det samme for noen år siden. Samboeren min ble deprimert, og klarte ikke innse det selv. Først prøvde jeg bare å hjelpe så godt jeg kunne, men etter en stund så skjønte jeg at dette var mer enn jeg kunne klare alene. Særlig ettersom han ikke klarte å se at hvor langt nede han var selv. Han mente han bare skulle ta seg sammen, og at det derfor var hans egen feil at han følte seg så nedfor når han ikke klarte det, noe som bare forsterket hele problemet. (Mannfolk altså, som skal klare alt selv, selv når livet går på tverke...) Jeg skjønte derfor at han trengte noen andre enn meg som faktisk kunne dette, til å hjelpe seg. Jeg prøvde en god stund å få han til å oppsøke legen sin, eller annen hjelp av fagfolk. Det tok veldig lang tid før han gikk med på det, men når han først gjorde det, fikk han veldig god hjelp! Det tok selvfølgelig en stund før han ble bedre og til sist bra igjen, men det vet jo du sikkert om, siden du har slitt med det selv. Så mitt råd er å hjelpe han til å innse at han trenger hjelp, og gjerne hjelpe han til å oppsøke hjelpen også. Du kan f. eks høre om du skal bestille legetime for han eller lignende? Tilby deg å være med, om du har mulighet til det? Dersom han ikke vil høre på det øret, så fikk jeg tips av fastlegen min om at jeg kunne ta kontakt med legen hans, og få han til å stille noen spørsmål for å få dette i gang. Jeg vil tro han kanskje er innom hos legen en gang i blant, ettersom han har en ryggskade? Da er det jo lett for legen i tilfelle å ta opp spørsmålet, ved å spørre litt om hvordan det går ellers. Det var det legen min sa at var en lett måte å gjøre det på. Og det skulle heller ikke komme frem at jeg hadde tatt kontakt, det ville fremstå som om det var legen selv som tok initiativet. Jg ønsker deg masse lykke til, og håper du klarer å hjelpe han. Men husk, du skal være samboeren hans, ikke behandleren hans! (Det fikk jeg streng beskjed om.) Og ikke minst, pass på deg selv oppi dette Det er lett å slite seg ut når man står på sidelinjen og vil hjelpe. Anonymkode: 2edf8...b0d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 hei takk for råd. Ts her, det går mye bedre nå , han har fått ny advokat så ting ordner seg. Han ble bare utslitt når de stod på som verst sa han og er flinkere og snakke om følelsene han sliter med. Anonymkode: db5b1...121
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå