AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Hei. Om et par dager får jeg noe som veier 85 kg levert på døra (nei, det er ikke en mann). Problemet er at jeg ikke vet om jeg får den opp trappen min.. Den blir levert på bakkeplan når jeg ikke er hjemme (eneste mulighet). Jeg er en ekstremt svak kvinne, og har ingen jeg kan spørre om hjelp. Så da lurer jeg. Er 85 kg mye? Jeg har ikke peiling, så kanskje et dumt spørsmål, men blir litt bekymret for om den kommer til å stå fast der.. Har jeg noe sjangs? Tips til hvordan jeg kan få den opp trappen uskadet mottas med stor takk. Objektet er 160 cm langt og 60cm bredt og tykt, hvis det har noe å si. Anonymkode: 0e59f...992
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Høres nesten ut som et piano eller annet møbel, men det du trenger er to som kan løfte over førti kilo hver som kan bære det opp trappen. Samme metode som man må bruke til vaskemaskin, kjøleskap osv. To stk, hver sin ende. Husk hansker for godt grep og kjør på. Får du en venn til å hjelpe, så bør du gå øverst (og baklengs) om du er svak. Anonymkode: 05a23...627 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei. Om et par dager får jeg noe som veier 85 kg levert på døra (nei, det er ikke en mann). Problemet er at jeg ikke vet om jeg får den opp trappen min.. Den blir levert på bakkeplan når jeg ikke er hjemme (eneste mulighet). Jeg er en ekstremt svak kvinne, og har ingen jeg kan spørre om hjelp. Så da lurer jeg. Er 85 kg mye? Jeg har ikke peiling, så kanskje et dumt spørsmål, men blir litt bekymret for om den kommer til å stå fast der.. Har jeg noe sjangs? Tips til hvordan jeg kan få den opp trappen uskadet mottas med stor takk. Objektet er 160 cm langt og 60cm bredt og tykt, hvis det har noe å si. Anonymkode: 0e59f...992 Hvorfor avtaler du ikke at de leverer tingen til deg når du er hjemme, og bestiller levering i leiiligheten din? Det koster vanligvis ca kr 200 mer enn å få tingen levert på bakkeplan. Anonymkode: 2da9d...0a9 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Evt avtal at en nabo åpner for dem, og at de som kommer med tingen bærer den opp til utenfor døra di. Ring de som står for leveringen og spør Det ordner seg nok. Vanligvis er det 2 sterke mennesker som er i bilen ved vareutkjøring Anonymkode: 2da9d...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Om et par dager får jeg noe som veier 85 kg levert på døra (nei, det er ikke en mann). Problemet er at jeg ikke vet om jeg får den opp trappen min.. Den blir levert på bakkeplan når jeg ikke er hjemme (eneste mulighet). Jeg er en ekstremt svak kvinne, og har ingen jeg kan spørre om hjelp. Så da lurer jeg. Er 85 kg mye? Jeg har ikke peiling, så kanskje et dumt spørsmål, men blir litt bekymret for om den kommer til å stå fast der.. Har jeg noe sjangs? Tips til hvordan jeg kan få den opp trappen uskadet mottas med stor takk. Objektet er 160 cm langt og 60cm bredt og tykt, hvis det har noe å si. Anonymkode: 0e59f...992 Ikke engang vaktmester, naboer og/ elller venner/ familie/ kolleger? Anonymkode: 2da9d...0a9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Med en tralle (av den typen som kan brukes i trapper) vil du nok få tingen enkelt og greit opp trappen. Husk å sikre lasten. Anonymkode: 2da9d...0a9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Om et par dager får jeg noe som veier 85 kg levert på døra (nei, det er ikke en mann). Problemet er at jeg ikke vet om jeg får den opp trappen min.. Den blir levert på bakkeplan når jeg ikke er hjemme (eneste mulighet). Jeg er en ekstremt svak kvinne, og har ingen jeg kan spørre om hjelp. Så da lurer jeg. Er 85 kg mye? Jeg har ikke peiling, så kanskje et dumt spørsmål, men blir litt bekymret for om den kommer til å stå fast der.. Har jeg noe sjangs? Tips til hvordan jeg kan få den opp trappen uskadet mottas med stor takk. Objektet er 160 cm langt og 60cm bredt og tykt, hvis det har noe å si. Anonymkode: 0e59f...992 Ja, det er mye når du er ekstremt svak Er dette et kjøl/fryseskap? Anonymkode: 2da9d...0a9
Try2 Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 er jo sikkert bare plass til 2 opp trapp. Går sikkert fint om du har to passe sterke individer i nærheten. Den sterkeste må gå nederst:D Har du ingen kan et flyttebyrå fikse det for en rimelig penge. Mittanbud eller lignende 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 10 minutter siden, Try2 skrev: er jo sikkert bare plass til 2 opp trapp. Går sikkert fint om du har to passe sterke individer i nærheten. Den sterkeste må gå nederst:D Har du ingen kan et flyttebyrå fikse det for en rimelig penge. Mittanbud eller lignende Fine råd! Min x lot meg gå nederst da vi skulle bære et tungt kjøleskap 4 etasjer, enda han var mye sterkere enn meg... Anonymkode: 2da9d...0a9
PhilosopherSe7en Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Kjøp en trappetralle, koster 2-300 kroner hos jula og biltema. Er greit å være to, men det er vel ikke så vanskelig å spørre en nabo om de kan hjelpe til. Har du en slik tralle går det enkelt og gret. Bare husk å fest en stropp så den ikke sklir av trallen. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Er det en vaskemaskin? Hør om mulighet å få varen levert inn i leiligheten din. Det fikk vi sist vi kjøpte nye hvitevarer og da tok de også med seg de gamle. Anonymkode: f206d...20e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå