Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #1 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg deler leilighet med to andre - de er begge hjemmeværende av diverse grunner. De har ikke noe problemer med å gjøre huslige ting. Jeg er på jobben hver dag. Er det rettferdig at jeg slipper unna de huslige oppgavene eller hvordan bør de fordeles? Er det rettferdig at de kan ta seg av de huslige pliktene når de går hjemme dagen lang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 20. november 2004 #2 Del Skrevet 20. november 2004 Er dere venner som bor sammen, så spilelr det absolutt ingen rolle om to av de går hjemme eller ikke. Dere deler da alt husarbeidet likt. For jeg regner ikke med at du forsørger de. Men forsørger du de, så syns jeg at de kan gjøre mer husarbeid enn deg. Men er det familie, samboer, mann/kone, barn ol så stiller saken seg annerledes. Da tar den som går hjemme mesteparten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. november 2004 #3 Del Skrevet 20. november 2004 Enig med Madam Felle, hvis du ikke forsørger dem bør husarbeidet deles likt. Hvis du derimot forsørger dem mener jeg at den totale mengde arbeid, både inntektsgivende arbeid og husarbeid, skal deles likt mellom partene, slik at den som jobber ute og tjener penger skal slippe tilsvarende mye husarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 20. november 2004 #4 Del Skrevet 20. november 2004 Du tar din del av husarbeidet... (det har ikke noe med penger å gjøre...) Om de velger å gjøre mer enn deg, er en annen sak. Men om du bor med to som har støv på hjernen, så får du ta en prat med dem om ditt syn på hvordan det skal være, hvis du har en annen oppfatning... Du kan vel spørre dem, hva de mener selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 20. november 2004 #5 Del Skrevet 20. november 2004 enig med de over, om du ikke forsørger de andre så deles alt arbeid på antall beboere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå