Gå til innhold

Konsert for ungdommer.. Trenger noe info

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 17 år som i går spurte pent om hun kunne få bli med på konsert til våren og se på C.Mendes sammen med ei venninne.Er på Fornebu 

Jenta spør sjelden om noe så vi sa att dette er Ok. Hun har aldri vært på slik type konsert og jeg selv har vel ikke vært på konsert på maaaange år😀 Begynner å bli gammel ifølge min datter😀

Hun er noe plaget med astma og tar innhalator ved fysiske anstrengelser og kulde/rått vær. Vet også at noen typer røyk ikke er det beste. Om folk rundt tenner bål så merker hun dette fort.

Men hvordan er det på konserter? Er det mye røyk fra scenen eller blir det ikke brukt slik? Håper dereskjønte hva jeg mente.

men er jo dumt og kjøpe biletter så klarer hun kanskje ikke være inne Pga røyk. 

Anonymkode: e931b...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda dummere å frata datteren din muligheten til en konsert fordi det kanskje kan komme noe røyk fra scenen. 

Anonymkode: 1ad94...54b

Skrevet

Man kan dø og bli skadet hver dag, men man kan ikke tilbringe livet sitt innendørs. Du må nok finne en måte å takle at hun reiser ut og kan risikere å bli skadet. Selv de som er friske er ikke trygge. La henne reise og finne ut av disse tingene med røyk osv selv. Da vet hun mer om hva hun burde tenke på neste gang hun vil reise

Anonymkode: d0b4b...b54

Skrevet

Hallo, hun er 17. Jeg kunne forstått bekymringen din om hun var 13, men hun er mer enn gammel nok til å dra på konsert uten mamma, og gammel nok til å avgjøre om hun vil ta sjansen på å måtte dra før konserten er ferdig pga. eventuell røyk. 

Anonymkode: 90e14...1c4

Skrevet
På 9.10.2016 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Har ei datter på 17 år som i går spurte pent om hun kunne få bli med på konsert til våren og se på C.Mendes sammen med ei venninne.Er på Fornebu 

Jenta spør sjelden om noe så vi sa att dette er Ok. Hun har aldri vært på slik type konsert og jeg selv har vel ikke vært på konsert på maaaange år😀 Begynner å bli gammel ifølge min datter😀

Hun er noe plaget med astma og tar innhalator ved fysiske anstrengelser og kulde/rått vær. Vet også at noen typer røyk ikke er det beste. Om folk rundt tenner bål så merker hun dette fort.

Men hvordan er det på konserter? Er det mye røyk fra scenen eller blir det ikke brukt slik? Håper dereskjønte hva jeg mente.

men er jo dumt og kjøpe biletter så klarer hun kanskje ikke være inne Pga røyk. 

Anonymkode: e931b...7d0

Det er stor forskjell på den røyken man bruker på konserter og den røyken som kommer fra et bål. På konserter bruker man tørris for å få frem røykefekt, og jeg tror neppe at den røyken merkes av de i salen.

Tåke-/røyklegging (spesialeffekter)

Når tørris kommer i kontakt med vann, omdannes blandingen til kald karbondioksid i gassform og kald fuktig luft. Dette forårsaker kondensering og dannelsen av damp/røyk/tåke.

Skrevet

Om din datter er av typen som har problemer med "røykmaskinrøyk" så er det bare å holde seg et godt stykke unna scenen. Regner med at konserten er på telenor arena, og lokalet der er så stort at det er veldig lett å komme seg lengre unna, enten ved å velge sitteplass eller ved å holde seg lengre bak.

Om røyk er den eneste bekymringen din - la henne dra! 

• Liker 1
Skrevet

Det vil ikke bi brukt skadelig røyk på konserter i Norge :) 

Anonymkode: 7d3ef...503

Skrevet

Du kan ringe arrangør for å spørre om dette er noe hun som gjest må være obs på :)

Der det er scenelys, er det røyk.

Jeg jobber i et konsertlokale og har en kollega med astma. Har aldri sett hun reagere eller snakke om røyken. Hun bruker stadig inhalatoren på jobb. Om det er en sammenheng, aner jeg ikke. Men jeg tror det skal gå fint for datteren din. Synes hun det blir ekkelt kan hun ta seg luftepauser eller dra hjem om det blir altfor ille. Hun er så og si voksen, så hun kjenner sikkert selv om det blir for ille.

Gjør hun ikke det, er det folk der som passer på henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...