Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en som ikke har så mange venner, og som ikke har pleid å ha besøk hjemme. Har mest pleid å møte venninner ute på café, kino, gåturer o.l. Jeg er dessverre en rotete person, så synes aldri hjemmet mitt ser representabelt nok ut til å ha noen der. Har lite ork til husarbeid. Dersom jeg f.eks. har vasket badet, så er det likevel rotete andre steder i leiligheten. Dette er en veldig dårlig side av meg, jeg vet det. Har veldig lyst å skjerpe meg i fremtiden, men trenger tid til å forbedre meg gradvis.

Nå er det slik at jeg har møtt en gammel venn som jeg skal reise til utlandet med. Han bor i en annen by, men på returen til Norge lander han i min by. Jeg vet ikke om han har tenkt å være her en dag eller to (han har familie her i byen) før han reiser hjem, men jeg forestiller meg jo verste scenario, at han på hjemreisen til vår by kommer til å ymte frempå om å besøke meg. Jeg er bare ikke klar for det på så kort tid. Føler at jeg må ha storopprydning i leiligheten for at noen skal kunne overnatte der. Er det slemt om jeg tar en løgn og sier at han dessverre ikke kan overnatte fordi en annen venninne sover over hos meg for tiden?

Anonymkode: c1c98...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler nesten at det er noe galt med meg. Tror ikke jeg er klar for å få meg en kjæreste en gang. Måtte nok brukt et halvår på å tørre å slippe noen inn i mitt hjem. :)

Skrevet

Tror jeg vil slappe mer av hvis jeg vet at jeg kan avvise eventuell forslag fra han om besøk med en hvit løgn. Ellers kommer jeg bare til å grue meg før og under reisen og være nervøs. Så jeg tror jeg bare bestemmer meg for den hvite løgnen nå, hvis jeg ikke skal bli nervevrak. Så får jeg heller ta imot besøk senere, til neste år eventuelt. Det er ikke noen som svarer i tråden, så jeg vet ikke om problemet hørtes ekstremt sært ut... :sjenert:

Jeg har foreløpig ingen diagnoser, altså :fnise:

Skrevet

Noen andre som har vegring mot besøk?

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en som ikke har så mange venner, og som ikke har pleid å ha besøk hjemme. Har mest pleid å møte venninner ute på café, kino, gåturer o.l. Jeg er dessverre en rotete person, så synes aldri hjemmet mitt ser representabelt nok ut til å ha noen der. Har lite ork til husarbeid. Dersom jeg f.eks. har vasket badet, så er det likevel rotete andre steder i leiligheten. Dette er en veldig dårlig side av meg, jeg vet det. Har veldig lyst å skjerpe meg i fremtiden, men trenger tid til å forbedre meg gradvis.

Nå er det slik at jeg har møtt en gammel venn som jeg skal reise til utlandet med. Han bor i en annen by, men på returen til Norge lander han i min by. Jeg vet ikke om han har tenkt å være her en dag eller to (han har familie her i byen) før han reiser hjem, men jeg forestiller meg jo verste scenario, at han på hjemreisen til vår by kommer til å ymte frempå om å besøke meg. Jeg er bare ikke klar for det på så kort tid. Føler at jeg må ha storopprydning i leiligheten for at noen skal kunne overnatte der. Er det slemt om jeg tar en løgn og sier at han dessverre ikke kan overnatte fordi en annen venninne sover over hos meg for tiden?

Jeg har det på samme måten! Men jeg har småbarn, og litt derfor jeg aldri klarer å ha det shinet.... men jeg vegrer meg til å få besøk, da jeg føler alle andre har skikkelige plettfrie hjem: Ikke har vi hatt tid til å pusse opp alt heller, ungene har tegnet på veggene og det er avflaket maling her og der.... 
Jeg har lyst til å få pusset skikkelig opp her... og få bedre rutiner for vask og rydding. 

Om noen vil besøke meg, må jeg i alle fall ha en times forvarsel så jeg rekker å få vekk det verste rotet.

Anonymkode: 9270e...1c6

Skrevet

Skal du reise bort med en person og tilbringe en del tid sammen med denne personen, så begynn med å være ærlig, ikke begynn med løgn. 

Så rett ut at du er en rotete person. Du sliter med å rydde og derfor er du flau over å ta folk med deg hjem. 

Så lenge du ikke har helsefarlige forhold med søppel og skitt overalt, så er ditt hjem ditt og du bestemmer. Begynn med å rydde ett og ett område, nå. 

Anonymkode: 3ff2a...edf

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men nå vet du jo om dette på forhånd. Kan du ikke rydde og ordne leiligheten før du reiser?

Anonymkode: fff04...c84

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår hva du mener, men nå vet du jo om dette på forhånd. Kan du ikke rydde og ordne leiligheten før du reiser?

Anonymkode: fff04...c84

Jeg klarer nok ikke det under press, dessverre. Hvis det blir for mye press backer jeg helt ut og klarer ikke noe. Nå har jeg andre ting jeg også må ordne før jeg reiser, ved siden av jobb, så det holder for meg akkurat nå.

Skrevet

Hm, rydd det du orker og så advarer du han om at det er litt smårotete på forhånd. :) Så lenge det bare er rot og ikke samler tendenser i leiligheten så ser jeg ikke problemet.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev:

Hm, rydd det du orker og så advarer du han om at det er litt smårotete på forhånd. :) Så lenge det bare er rot og ikke samler tendenser i leiligheten så ser jeg ikke problemet.

Så strenge dere er :) Jeg kjenner bare at dette klarer jeg ikke. Denne reisen er også noe som jeg er litt nervøs for, så jeg klarer ikke bare alt presset med besøk i tillegg. Sorry, men jeg må nok bare kjenne min begrensning her. Han kommer jo ikke til å vite at jeg tar en hvit løgn, og han har jo dessuten familie her i byen som det kanskje er mer naturlig at han besøker.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så strenge dere er :) Jeg kjenner bare at dette klarer jeg ikke. Denne reisen er også noe som jeg er litt nervøs for, så jeg klarer ikke bare alt presset med besøk i tillegg. Sorry, men jeg må nok bare kjenne min begrensning her. Han kommer jo ikke til å vite at jeg tar en hvit løgn, og han har jo dessuten familie her i byen som det kanskje er mer naturlig at han besøker.

Det er jo uansett opp til deg selv . 🤗 Men det hadde nok vært lurt av deg å prøve å presse deg selv litt på slike ting, det blir jo ikke bedre av seg selv.

Og det er jo synd hvis han faktisk forstår at du lyver, det kan jo ødelegge litt av vennskapet deres. Kan du ikke bare si at du ikke har overskudd til noe besøk, eller noe i den duren.

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som har vegring mot besøk?

Nei, her får venner komme og gå som de vil omtrent. De får bare ta meg og leiligheten som vi er, og hvis det blir for støvete og rotete for dem, så er det bare å begynne å støvsuge. Helt ok for meg det, jeg tror jeg ble skapt for å ha vaskehjelp nemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...