Gå til innhold

Bachelor i Administrasjon og ledelse eller Økonomi og administrasjon?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å starte på enten Bachelor i enten:

-Administrasjon og ledelse ved Høyskolen Kristiania,

eller:

-Økonomi og administrasjon ved BI.

Mitt hoveddilemma er at jeg ikke er så glad i/flink i regnskap og matematikk.Klarte vel meg på hengende håret da jeg tok matte R1.Tok et regnskapskurs for noen år siden der jeg endte opp med en bra karakter,men måtte jobbe mye før jeg skjønte det.Tenker derfor at bachelor i Økonomi og administrasjon kanskje blir for tøft.

Bør jeg velge Administrasjon og ledelse istedenfor? Mulig dette er et dumt spørsmål men jeg har lyst å jobbe med administrasjon men ikke lyst å bli leder..passer denne graden for de som ikke ønsker å bli ledere også,eller blir det bare bortkastet da?

Takk for kontruktive svar:)

Anonymkode: 509de...9f4

Fortsetter under...

Matematikken på BI (ØKAD) kunne selv en ape i pillerus fått A på, så der har du ingenting å frykte.

Droppet selv ut av BI etter ett år fordi pensum rett og slett var skremmende lett. ØKAD-matten på BI er litt under R1-nivå.

41 minutter siden, kongenavtys skrev:

Matematikken på BI (ØKAD) kunne selv en ape i pillerus fått A på, så der har du ingenting å frykte.

Droppet selv ut av BI etter ett år fordi pensum rett og slett var skremmende lett. ØKAD-matten på BI er litt under R1-nivå.

Altså du trenger ikke rakke ned på fagene ved studiesteder, og sammenligne studentene med aper, bare fordi at du syns det var "skremmende lett". Det er derimot ok å si at "Du kommer til å klare matten, da den er relativt enkel sammenlignet med mange andre studiesteder" for eksempel. Nå går ikke jeg på BI, så føler meg ikke truffet altså, bare syns det var en frekk ting å si.  

Og TS, det er ikke sånn at alle kan regnskap med en gang, etter 7,5 studiepoeng første halvåret akkurat. Det er modningsfag med mange regler, tvister, spesialtilfeller og unntak. Regnskap er veldig gøy og man trenger ikke være veldig god i matematikk for å få det til. Du må kunne regne moms, da. Det er vel det "vanskeligste". Så ikke veldig avansert nei :)

Jeg ville satset på de tyngre fagene, fremfor lesefagene. Da mener jeg statistikk, finans, skatt, regnskap og bedriftsøkonomi, i stedet for organisasjonsledelse og markedsføring. Rett og slett fordi du stiller med mer konkret kunnskap. 

Ville uansett valgt BI foran Høyskolen Kristiania. Her kan du starte på øk.ad og velge fag/retning etterhvert. 

Ta en bachelor i Økonomi og Administrasjon. Du vil møte på flere av de samme fagene som er i administrasjon og ledelse av både obligatoriske fag og valgfag. Med en bachelor i økad får du også en større breidde, som gir det flere muligheten ved en evnt master og jobbsøking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...