Gå til innhold

Syke barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har en jente på 3 år som har vært forskjølet noen dager nå.  I går virket hun ekstra slapp så jeg fant fram termometeret for å ta tempen hennes. Termometeret viste 37,8 grader var det feber?Idag sov hun helt til halv tolv hun bruker å våkne tidelig. Jeg målte også temperaturen hennes idag hadde hun 38,7 i feber. Bør jeg ta hun med til legen?

Anonymkode: b44d6...01f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er slapp så bør du jo ta henne med til lege ja...

Har du prøvd å gi febernedsettende? OFte kan det få de til å kvikne, få tilbake matlysten osv...

Pass på at hun får i seg nok væske. Legg en kald klut i pannen. 

Det går en kraftig forkjølelse nå... (om det ikke eri nfluensa, er så jeg lurer) - 

minste hadde det forrige uke, men hadde det mildt. Har av og til litt hoste ennå, men er kvikk og fin...

eldste har fått det kraftig, hoster masse om natta og har feber til og fra, ser veldig slapp ut. var til lege i forgårs og fikk antibiotika, så håper det tar knekken på det. Har kraftig halsbetennelse.

Anonymkode: 14fa8...cfe

Skrevet

Okei takk for svar.

Nei har ikke prøvd febernedsettende enda, får nok prøve det.

vis hun ikke blir bedre innen i morgen får jeg nok ta en tur til legen med henne.

Skrevet

Korleis er almenntilstanden hennar når ho er våken? Er den god så er det berre å la ho sove, som regel god medisin det ved sjukdom. Er ho jamt slapp, drikk lite/lite tissing så er det grunn til å ta kontakt med legevakt/fastlege.

Grensa for feber er 38, sann offisielt sett. I morshjerte er alt over 37 blank feber😂

God betring til lille!

Skrevet

Allmentilstand fra de første dagene har jo vært ganske bra hun har fått i seg en del væske.

Det er nå de siste dagene hun har hatt nedsatt allmentilstand, men hun har fått i seg en del  veske allikavel.

Når hun er våken vil hun helt sitte ved tv-en og siite i ro. Når hun er frisk bruker henne å leke og sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...