Gå til innhold

Vi prøver...Hva svarer man når folk spør "skal ikke dere ha barn snart da"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venner og familie spør oss om når vi skal ha baby. Det er slitsomt, hva skal man svare npr man prøver og testen er negativ måned etter måned!? Både oldemor og niese på 6 år lurer på når! 

Skal i familieselskap i kveld... Nå har enda et par blitt gravide!!! Vi har prøvd en stund nå men  ikke fått det til. Vi vet spørsmålet om "når skal dere ha barn da?" "På tide med barn på dere nå" "skal ikke dere ha baby"?  -kommer opp igjen i dag siden vi ble bombadert da det forrige paret fortalte om sin baby for 2 mnd siden... og et paret igjen 5mnd før det.... Ingen vet at vi begynnte å prøve FØR begge disse ,så det er ikke moro å få spm slengt i trynet hver gang vi møtes.. hva skal man svare? Det som er mest irriterende er at begge disse parene visstnok "traff på første forsøk"....  

Vi pleier å prøve å snakke det bort eller svare noe som: etterhvert, Vi får se, kanskje,Tja, joa, får vel det snart, osv.... 

Det er så sårt å late som man ikke vil ha barn. Spesielt siden ønsket om baby er så stort om man har prøvd siden i våres!! Tips til bra Comebacks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlige og si at dere prøver?

Anonymkode: 2073e...08b

• Liker 3
Gjest Magnifiq
Skrevet

Jeg hadde bare svart at det er ikke alle det klaffer så lett for..

Skrevet

Eg har vore heilt ærlig begge gongane vi har prøvd, og har veldig god erfaring med det! 

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo prøve med "er ikke så enkelt å få tid til sex når man blir invitert i familieselskaper hele tiden"

Eller bare være ærlige, vi prøver, men har ikke lykkes enda.

Lykke til, håper det snart klaffer for dere:klem:

• Liker 6
Skrevet

Vi pleide å si at det skjer når det skjer ☺

Anonymkode: 91575...bd5

• Liker 1
Skrevet

Bruker bare å svare "jobber med saken", så blir det som oftest ikke mere spørsmål. 

Anonymkode: 16428...12a

• Liker 5
Skrevet

Hadde svart at vi håper virkelig vi skal ha barn snart, men det er ikke bestandig like lett for alle og ingen selvfølge at man kan bli gravid. 

Slet selv med å bli gravid med førstemann så vet hvor sårt det kan være med slikt mas. 

Lykke til videre med prøvingen, plutselig så klaffer det:) 

Anonymkode: 90044...c28

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, Teardrop skrev:

Det er så sårt å late som man ikke vil ha barn. Spesielt siden ønsket om baby er så stort om man har prøvd siden i våres!! Tips til bra Comebacks?

Hvorfor late som om du ikke vil ha barn? Er jo bare å si at dere prøver, vel?

Anonymkode: 39178...c6d

• Liker 2
Skrevet

"Skal ikke dere ha baby snart da? 

"Jo, det håper vi også :) "

Anonymkode: b02cb...d5e

• Liker 4
Skrevet

Vi er frivillig barnløse, men selv det fungerer ikke på folk. "Har dere ikke ombestemt dere enda"? :P 

Tror det neste må være å spørre hvorfor folk er så utrolig frekke. Ville muligens unnskyldt oldemoren som har vokst opp i en tid da det var vanskeligere å planlegge sånt, men resten kan fint holde munn.

Anonymkode: eae02...fd5

• Liker 5
Skrevet

Vil som andre her nevner anbefale å være ærlig, f.eks si at det er leit at de maser sånn om det når dere allerede prøver, og spørre om de kan slutte med det. Eventuelt si at det rett og slett er irriterende at de spør igjen og igjen. Skulle egentlig ønske at alle på dette tidspunktet forstod at det å spørre noen om de skal ha barn snart rett ut er ufint, ettersom det kan hende de allerede prøver, eller ikke ønsker barn. Men dessverre er ikke verden kommet helt dit enda, og da kan man like så greit bare være ærlig. 

Anonymkode: 625b5...04b

• Liker 4
Skrevet

Vi svarte bare at "joda, det kommer nok etterhvert :-) "

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ærlig og sa at jeg slet med å bli gravid. Ca to tredjedeler lot det da ligge, mens resten giret opp og ble enda mer pågående og irriterende. Og sa ting som at "jeg blir gravid bare jeg ser mannens underbukser på tørkeskap HAHAHA. Men i de tilfellene klarte jeg å tenke at det er trist å ha så korte sosiale antenner heller enn å ta det personlig. 

Anonymkode: 43478...8b0

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor late som om du ikke vil ha barn? Er jo bare å si at dere prøver, vel?

fordi da kommer i  alle fall spørsmålene haglende, "nå da?" "gravid nå, eller?" "nå da?" "enda ikke!?" "stakkars dere." Det er i alle fall kjipt.

Jeg ble til slutt så lei av min svigerinne at jeg sa vi ikke skulle ha barn, fordi hun  maste så mye.

Anonymkode: a531f...05b

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fordi da kommer i  alle fall spørsmålene haglende, "nå da?" "gravid nå, eller?" "nå da?" "enda ikke!?" "stakkars dere." Det er i alle fall kjipt.

Jeg ble til slutt så lei av min svigerinne at jeg sa vi ikke skulle ha barn, fordi hun  maste så mye.

Stå litt opp for deg selv. 

Skrevet

Jeg var bare ærlig.

Anonymkode: 1f109...138

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stå litt opp for deg selv. 

Vil si det er det jeg gjorde da jeg serverte svigerinnen min ned 'vi skal ikke ha barn' regnet med det ville legge masingen død, men nei da. Nå er det hennes livs misjon å omvende oss.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Skal ikke dere ha baby snart da? 

"Jo, det håper vi også :) "

Anonymkode: b02cb...d5e

Ja, den var artig du :):)

• Liker 1
Skrevet

Var også ærlig. Nå har jeg såpass oppegående folk rundt meg at jeg sjelden fikk spørsmålet. Men svarte vel "det er ikke for alle disse babyene kommer på bestilling heller, det er ikke alt man har kontroll over". Fikk lite masende spørsmål i etterkant.

Var ei som maste mye ala "meningen med livet er jo å få barn, aner ikke hva lykke er før man får barn". Da planla jeg å svare "jo, takk som sier det da. Det betyr altså at jeg som ikke får det til kommer til å for evig ha et meningsløst liv. Takk for den", men kom meg aldri så langt at jeg fikk sagt det. 

Anonymkode: 91197...d1b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...