AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Noen som har vært i lignende situasjon hvor partneren vil ha tatovering av barnas og/eller stebarnas navn, mens du ikke liker det? Beklager de jeg fornærmer, men: Har alltid synes det er harry med store tatoveringer av barnas navn på foreldrene. Synes lite symbol eller noe sånn er ok, eller kanskje navna på en diskret plass. Mannen min derimot har en gedigen tatovering av navnet til stebarnet mitt på hele underarmen, med navn og fødselsdato med gigantiske bokstaver. Han har lyst å tatovere navna til våre 2 barn også, men jeg synes det er så kleint! Også for barnas del som skal ha fødselsdato og utlevert, jeg ville ikke likt om pappa hadde en slik tatovering. Også har jeg en jobb hvor jeg er ikke nødvendigvis forteller at jeg har barn, i allefall ikke navn og fødselsdato på barna. Har ikke behov for at mannen skal flashe fødselsdatoene over alt. Så er greia, om mannen velger å ikke tatovere navna til felles barn synes jeg det er rart at han bare skal ha navnet til det stebarnet på armen og ikke de andre. Ser for meg om det var omvendt, at han hadde tatoveringer av felles barn men ikke stebarnet mitt, så ville det vært ramaskrik fra alle kanter om forskjellsbehandling. I tillegg har det vært masse utfordringer rundt stebarnet, og jeg synes faktisk det er turn off å skulle kose med mannen når navnet til stebarnet mitt står over hele armen. Eller la oss si vi akkurat har diskutert noe angående stebarn, blitt enige og skal tenke på noe annet. Men neida, der er navnet over hele armen som en hyggelig påminnelse om utfordringene. Skulle ønske han kunne dekke over tatoveringa med en ny en! Men da blir sikkert stebarnet lei seg. Kanskje han kunne ha tatovert alle navna med litt mindre skrift f.eks på ankel eller et litt mindre synlig sted hvis han absolutt skal ha tatovering? Men er selvsagt opp til han å bestemme hvilke tatoveringer han vil ha, kjerringa er bare ikke enig😜 Nå tror vel noen at dette kun handler om at jeg ikke liker tatoveringen av navnet til stebarnet, men har seriøst aldri likt store tatoveringer med navn, inkludert kjærester osv.Andre tatoveringer synes jeg er stilig😊 Anonymkode: 7b7b4...62b 1
Gjest Ajax Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Om dette er det største problemet deres så vil jeg gjerne få gratulere dere med forholdet 😄
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Enig med deg, har sett det et par ganger og synes (bortsett fra at det er blodharry) at det virker som om personen er sykelig opptatt av barna sine. men...dette må du vel ha sett før dere ble sammen, eller...? Anonymkode: f92d9...fd7 6
Runnershigh Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 8 minutter siden, Cyrus skrev: Om dette er det største problemet deres så vil jeg gjerne få gratulere dere med forholdet 😄 Hvor har hun skrevet at dette et største utfordringen i parforholdet? 🤔 Skal man ikke kunne diskutere enkelte ting, dersom det kan finnes større utfordringer? 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Så det selvsagt før vi blei sammen og syntes det var superharry, men var ikke snakk om egne barn da og flere tatoveringer, og hadde ikke alle utfordringene knytta til stebarnet. Ikke som om jeg går fra mannen for en tatovering😉 Samtidig sliter jeg veldig i stemorsrollen og med stebarnet, vi forsøker å jobbe med saken, men er faktisk en unødvendig påminnelse med stebarnet sitt navn på armen til mannen. Og har virkelig ikke lyst til at mine barn sine navn skal være over hele mannen min heller! Har diskutert å få 1 barn til, skal da både armer og bein være fulle av barnas navn?😂 Anonymkode: 7b7b4...62b 1
Jus sanguinis Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Tatoveringer synes jeg uansett er en vanhelligelse av hudens renhet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Du kan ikke tvinge mannen til og fjerne tattoveringen med barnets navn. Han liker den nok sannsynligvis selv og du var jo klar over den når dere ble sammen! En ny tattovering får dere heller bli enige om sammen, men den han har får du la ligge. Til syvende og sist er det hans kropp, hans valg. Anonymkode: 3553c...983 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg har en liten en som jeg tok for maaange år siden. Angrer nå... Anonymkode: 3999c...c5f
*Mocca* Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Du har lov til å si din mening, men når alt kommer til alt så er det hans kropp... Han velger hva slags tatoveringer han vil ha eller ikke.... 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Hva om dere går fra hverandre? Da blir jo det litt kleint med den tatoveringen? Anonymkode: 238a9...e4c
skruf Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 Får litt feeling av at det er ikke tatoveringen som er hovedproblemet, men at du sliter med stebarnet og i stemorrollen... Hvis du hadde hatt et supert forhold til stebarnet, hadde du lettere akseptert tatoveringen da? Det er et skikkelig problem når du skriver at du vil ikke kose med mannen din pga du ser navnet til stebarnet på armen hans....da er det jo ikke tatoveringen som er problemet, men ditt forhold til stebarnet. 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 1 minutt siden, skruf skrev: Får litt feeling av at det er ikke tatoveringen som er hovedproblemet, men at du sliter med stebarnet og i stemorrollen... Hvis du hadde hatt et supert forhold til stebarnet, hadde du lettere akseptert tatoveringen da? Det er et skikkelig problem når du skriver at du vil ikke kose med mannen din pga du ser navnet til stebarnet på armen hans....da er det jo ikke tatoveringen som er problemet, men ditt forhold til stebarnet. Du har forsåvidt rett, og takk for at du skriver saklig😊For å svare på det med stebarn: Syntes tatoveringen var harry fra dag 1, men at jeg misliker den har absolutt sammenheng med forholdet mitt til barnet å gjøre. Samtidig kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har likt tatoveringer av barns navn på foreldrene, det har jeg sagt til venner i lang tid før jeg møtte mannen. Så at jeg ikke vil se barnasnavn over halve kroppen til mannen er uavhengig av den første tatoveringa. Så blir det litt spekulasjoner fra min side, men jeg tror også at jeg ville synes det er rart at mannen har en stor tatovering med stebarnet sitt navn på, og en bitte liten eller ingen tatovering av felles barn, uavhengig av forholdet mitt stebarnet. Her tenker jeg på at barna kan reagere, men innrømmer også at jeg ville blitt sjalu, eller kanskje såret er et bedre ord. Er sånn sett ovenfor barna enklest om mannen gjør som han vil og tar store tatoveringer av alle navna, og at jeg svelger kamelene. Mannen er forsåvidt enig i at tatoveringen er stor, og at det blir ganske dyrt å skulle tatovere 2-3 like. Ts Anonymkode: 7b7b4...62b
Hundejente Skrevet 9. oktober 2016 #14 Skrevet 9. oktober 2016 Blodharry! Et lite symbol eller noe som symboliserer barnet, derimot, synes jeg er fint. Håndavtrykk et f eks, det er fortsatt harry, men ikke så ille som navn og fødselsdato på underarmen.
Honey Dew Skrevet 9. oktober 2016 #15 Skrevet 9. oktober 2016 Du kan si hva du mener, men du kan ikke bestemme hva han skal dekorere kroppen sin med, like lite som han kan bestemme hårfargen/lengden din 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #16 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg lurer på hva slags jobb TS har, hvor hun ikke vil fortelle at hun har barn. Stakkars mann.Uansett hva han gjør,blir TS misfornøyd. Anonymkode: 011a1...520 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #17 Skrevet 9. oktober 2016 Sykt harry! Om han gjør dert så dump han! Anonymkode: 30d69...6dc
Rosa Sitron Skrevet 9. oktober 2016 #18 Skrevet 9. oktober 2016 Syntes ikke du kan be han fjerne den. Og siden han alt har dem syntes jeg han skal få lage flere. 1
LittleBabyBlue Skrevet 9. oktober 2016 #19 Skrevet 9. oktober 2016 Kan ikke se hvordan samboeren din skal kunne tekkes deg her. Ikke kan han fjerne den han har, ikke kan han ta to til, ikke kan han gjøre forskjell på barna. Ser ikke noe poeng i å krangle om det når du ikke engang vet hva du vil, dere har tross alt større problemer. Tror at du alltid har syntes sånne tattiser er harry, men det var ikke et problem da dere begynte å date, kun nå som du i hodet ditt har kobla den til problemene med stebarnet. Får jeg gjette på at dine barn er tvillinger eller veldig nærme i alder og at du er litt overrumpla over å ha 3 barn i hus? Og at samarbeidet om bonusbarn ikke går på skinner? Rydd opp i det først og ikke kast bort energi på småting som noen tattiser. 2
Sirah Skrevet 9. oktober 2016 #20 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg er fullstendig enig med deg i at dette er fullstendig blodharry TS og jeg hadde heller ikke likt det. "Dessverre" syntes jeg ikke du har noe med hva han tatoverer eller ikke tatoverer :/ Jeg hadde dog prøvd å få han til å lage dem mest mulig diskret 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå