Gå til innhold

hvis man er usikker på om han er interessert har man egentlig svaret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hadde en veldig interessant samtale med noen venninner i går om menn og interesse. Vi er 27-29 år og dater menn i alderen 27-35. Vi har alle datet fyrer der vi har vært mye usikre på om han vi dater er interessert, usikre på om han vi dater holder oss på gress, har følt at han vi dater ikke prioriterer oss og hele den regla der. Dette har jo vært ulike menn og ulike situasjoner, men vi konkluderte med at hvis en fyr er genuint interessert, så VET du det. Løper man rundt usikker og er fanget av ambivalens, så er det mest sannsynlig fordi magefølelsen din stemmer - han er ikke så interessert. Veldig aka han er ikke interessert-mentaliteten, men seriøst, hvorfor gidder kvinner all denne analyseringen? Hvis han ikke vil foreslå en skikkelig date, vise at han prioriterer deg og at han synes du er spennende, hvorfor gidde? Vi har i hvertfall løpt rundt hele gjengen og prøvd å overbevise menn om at vi er verdt å bli kjent med, der hver forbanna møte har vært en prestasjon om å være bra nok sånn at han skal bli interessert. Snakk om å føle seg liten og knekke eget selvbilde. 

Jeg skal prøve å tenke at jeg ikke må overbevise noen i fremtiden, enten vil de ble kjent og hvis ikke er det ikke min oppgave å få han til å se at jeg er verdig. Man trenger ikke å være så  sykt på så lenge man viser at man har lyst til å se personen. 

Tanker? KJØR debatt! 

Anonymkode: bf70b...8c5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Sokrates Alopeke
Skrevet

Det er bare en person som kan vite svaret på dette og det er ingen av oss og det er heller ikke deg.

Skrevet

Du beskriver det vel akkurat som det er :) Har ikke så mye å tilføye. Og jo vanskeligere de er å få tak i, jo mer attraktive. 

Skrevet

Jeg er ikke enig i at usikkerhet ved mannens interesse betyr at han ikke er interessert. Noen trenger tid på å utvikle interesse, og det kan være grunnen til at han er litt av og på i starten. Om jenter bare tør å stå i usikkerheten og tør å ta initiativ så kanskje mannen får mer interesse med tiden. Snakker av erfaring :P

Anonymkode: b42da...507

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Snappa skrev:

Du beskriver det vel akkurat som det er :) Har ikke så mye å tilføye. Og jo vanskeligere de er å få tak i, jo mer attraktive. 

Skriver under her. 

Gjest canacas
Skrevet

Trådens emne er korrekt. Er en mann interessert VET du det. 

Skrevet
16 minutter siden, canacas skrev:

Trådens emne er korrekt. Er en mann interessert VET du det. 

Er så uenig.. Hjelpes. Er ikke alltid mannen VET om han er interessert enda selv og trenger litt tid på å utvikle følelser/interesse for dama. De har ikke bare en av-og-på knapp som er enten eller, de heller. 

• Liker 5
Gjest canacas
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er så uenig.. Hjelpes. Er ikke alltid mannen VET om han er interessert enda selv og trenger litt tid på å utvikle følelser/interesse for dama. De har ikke bare en av-og-på knapp som er enten eller, de heller. 

Fortsett å fortell deg selv det, en dag kanskje det skjer b

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. :) Jeg har vært borti flere typer menn. De er jo unike individer de også og ingen tenker likt. Noen har vært veldig tydelige, andre SVÆRT utydelige. Og det kan være mange grunner til det. Noen ganger liker man jo dama skikkelig godt, men så er det saker og ting ellers i livet som ikke er helt på plass og som gjør det vanskelig. 
Kjæresten min var en sånn type som trengte lang tid på å finne ut av følelsene sine. Mye fordi det skjedde så mye ellers i livet hans da han møtte meg. Litt slitsomt for meg for jeg ble jo usikker. Men ting er ikke alltid lett. :) Vi ble jo i lag til slutt. ;)

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, canacas skrev:

Fortsett å fortell deg selv det, en dag kanskje det skjer b

Fortsette å fortelle hva - hva kan skje en dag? Jeg hadde is i magen med en fyr som ga veldig miksa signaler. Jeg var svært nær å gi han opp etter hundre råd om at han "he is not that into you", men holdt motet oppe. Nå dater vi og jeg vet han er interessert :) Som sagt over her så er menn unike individer de også.. 

• Liker 2
Skrevet

Stemmer ikke for meg. 

Anonymkode: f9fac...d1b

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fortsette å fortelle hva - hva kan skje en dag? Jeg hadde is i magen med en fyr som ga veldig miksa signaler. Jeg var svært nær å gi han opp etter hundre råd om at han "he is not that into you", men holdt motet oppe. Nå dater vi og jeg vet han er interessert :) Som sagt over her så er menn unike individer de også.. 

Hvordan hadde du "is" i magen? Var det du som tok alt initiativ? hvordan drev du det fremover?

Gjest Lovecraft
Skrevet (endret)

Det er et godt spørsmål som samtlige her inne svarer på forskjellig. Finnes absolutt ingen riktige svar på dette og det er mer touch & go for hver person. Synes det er særlig vanskelig når personen sier at de liker deg, men personen i seg selv ikke virker interessert og sender disse "mixed signals". Eneste jeg kan tilføye er å vente, ikke hver for kjapp med å trekke på avtrekkeren og se hvordan det utvikler seg. Ting tar tid og vi mennesker er veldig ulike hverandre :)

Endret av Lovecraft
Skrevet

Jeg er litt usikker på om han jeg holder på med nå er interessert eller om det bare er tull og tidsfordriv. Mener du at det er riktig? At når man har den følelsen- er det noe i det? 

Anonymkode: 82404...51a

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt usikker på om han jeg holder på med nå er interessert eller om det bare er tull og tidsfordriv. Mener du at det er riktig? At når man har den følelsen- er det noe i det? 

Anonymkode: 82404...51a

Jeg mener det. Det er ingen fasitsvar, men jeg vet med meg selv at hvis jeg er interessert har jeg alltid en kveld i løpet av en uke eller ihvertfall mulighet til å planlegge fremover så jeg får sett personen, jeg har tid til å sende en melding og er keen på å vite om personens liv. er man mye usikker på om den andre egentlig er interessert er min erfaring at det er en magefølelse som stemmer. Håper ikke det er tilfelle hos deg og at du uansett finner en som verdsetter deg :)

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og nettopp der har du svaret. Hvis mannen ikke vet om han er interessert eller trenger tid til å utvikle interesse for dama, så er han faktisk ikke interessert nok her og nå. Hvis en mann er interessert så merker man det. 

Skrevet
13 timer siden, Tutte skrev:

Og nettopp der har du svaret. Hvis mannen ikke vet om han er interessert eller trenger tid til å utvikle interesse for dama, så er han faktisk ikke interessert nok her og nå. Hvis en mann er interessert så merker man det. 

Helt riktig! Jada, selvfølgelig kan følelser komme over tid. Men der og da så er han ikke interessert. Og selvfølgelig kan man klamre seg til halmstrået, bli, stå på pinne, bli enda mer følelsesmessig involvert, for så å (mest sannsynlig) bli dumpet etter hvert. Eller man kan forholde seg til det faktum at han ikke er interessert der og da, trekke på skuldrene og gå videre i livet. Blir han interessert så få han komme tilbake da, og vise at han er det. (forutsetter at han vet at du er/har vært interessert da. Ellers kommer jo ingen noen vei)

Anonymkode: 53b64...c16

• Liker 1
Skrevet

Tidligere var jeg enig i dette, men så møtte jeg en fyr som var veldig PÅ, veldig interesset og det hele tiden. Tenkte at dette var en mann som virkelig likte meg, det var ingen tvil om det i det hele tatt.

Lang historie kort, etter jeg var hektet begynte han plutselig  å si ting til meg som fikk meg til å stusse, var han ikke så interssert likevel? men... ord og handling ellers viste jo det.. fikk plutselig en urolig magefølelse-begynte å sette grenser. Jo mer grenser jeg satte-desto mer slem/unnvikende ble han. En jeg plutselig ikke kjente lenger.

Jeg ble forelsket i en mann som var en illusjon, en løgner og en narssisist. Vær oppmerksom på mennesker som smigrer, lar det få vite at de ser en framtid med deg ( før det har gått 2 uker ) og som virkelig er PÅ- kan også være en som er ute etter å skade deg.

Det som er normalt er en rolig start, med en som respekterer deg og dine grenser, gjør de ikke det- så la de gå med en gang- ikke se på intensivitet og hjerter 24.7 som et tegn på at de virkelig liker deg, det kan være en stor feil.

Anonymkode: 0b593...8f4

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere var jeg enig i dette, men så møtte jeg en fyr som var veldig PÅ, veldig interesset og det hele tiden. Tenkte at dette var en mann som virkelig likte meg, det var ingen tvil om det i det hele tatt.

Lang historie kort, etter jeg var hektet begynte han plutselig  å si ting til meg som fikk meg til å stusse, var han ikke så interssert likevel? men... ord og handling ellers viste jo det.. fikk plutselig en urolig magefølelse-begynte å sette grenser. Jo mer grenser jeg satte-desto mer slem/unnvikende ble han. En jeg plutselig ikke kjente lenger.

Jeg ble forelsket i en mann som var en illusjon, en løgner og en narssisist. Vær oppmerksom på mennesker som smigrer, lar det få vite at de ser en framtid med deg ( før det har gått 2 uker ) og som virkelig er PÅ- kan også være en som er ute etter å skade deg.

Det som er normalt er en rolig start, med en som respekterer deg og dine grenser, gjør de ikke det- så la de gå med en gang- ikke se på intensivitet og hjerter 24.7 som et tegn på at de virkelig liker deg, det kan være en stor feil.

Nå når dette er sagt, så har jeg begynt å stille slike spørsmål til meg selv i stedet:

" Er jeg interessert i denne mannen, virker dette som en vanlig ressursterk fyr som hører på det jeg har å si, som respekterer meg og mine personlige grenser, en jeg ønsker å bruke tid på?

Så gir jeg det TID. Mennesker må fortjene min respekt og tillt, slik burde det være for alle mennesker. Det er veldig mange falske mennesker der ute, ikke søren om jeg noengang lar de skade meg igjen.

Gjest canacas
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere dater, så dere er ikke kjærester. Hva mener du egentlig dating er? Er man forelska (og da har følelser) så er man kjærester. Dating gir deg ingen enerett på en person, så det er sagt. 

Det er samtidig stor forskjell på følelser og interesse. Svarte du egentlig meg basert på interesse? Eller på følelser? Er en mann interessert betyr det ikke at han har følelser, han er nysgjerrig og vil vite mer. Og det merker man. Må man stadig pushe for tilbakemeldinger så er han ikke så keen. Da er du bare veldig grei å ha. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...