Gå til innhold

Er det galskap å bruke 1700 kr på en kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en fin kjole som koster 1700 kroner. Men er det ikke litt galskap å bruke så mye penger på en kjole? den er ganske enkel og svart.. Til bursdager ol. 

Har jo råd til det, men samtidig burde jeg vel heller bruke nesten to tusen kroner på noe mer fornuftig enn en kjole? Men samtidig er jo ikke 1700 SÅ mye penger heller. Det er bare veldig sjelden jeg handler klær, og i hvertfall ikke noe dyrt :sjenert: 

Anonymkode: 899cd...a9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs vel på den økonomiske situasjonen din det.

Anonymkode: af1d6...3d0

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har funnet en fin kjole som koster 1700 kroner. Men er det ikke litt galskap å bruke så mye penger på en kjole? den er ganske enkel og svart.. Til bursdager ol. 

Har jo råd til det, men samtidig burde jeg vel heller bruke nesten to tusen kroner på noe mer fornuftig enn en kjole? Men samtidig er jo ikke 1700 SÅ mye penger heller. Det er bare veldig sjelden jeg handler klær, og i hvertfall ikke noe dyrt :sjenert: 

Det synes jeg at du skal unne deg, ettersom du har råd til det og ikke bruker mye penger på klær ellers.

Heller en flott kjole av god kvalitet som du har mye glede av til 1700 enn flere billige av dårligere kvalitet som du får mindre glede av :)

Anonymkode: 681ed...5f4

• Liker 9
Skrevet

Hvis du har råd til det, synes jeg du skal kjøpe den. En enkel og svart kjole er veldig anvendelig, du kan bruke den til mange anledninger og den er lett å style på ulike måter.

Gjest morhjertegod
Skrevet

Nei har du råd, er det ikke galskap. En slik svart kjole kan brukes ofte og i mange år, bedre å kjøpe en dyr kjole du liker, en en kjole du bare er sån passe fornøyd med.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er sikker på at du kommer til å bruke den mye, kan dette være ok. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flere kjoler rundt den prisklassen og de er definitivt verdt det! Enkle kjoler i godt stoff med kledelig snitt som passer til "alt" er vinnere. 

• Liker 5
Skrevet

Har nettopp betalt 2800.- for en kjole jeg + 1400.- for ett par sko som matcher.

Jeg kjøper sjelden noe til meg selv, så derfor unner jeg meg noe innimellom

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, det syns jeg ikke. En enkel, svart kjole kan jo brukes til det meste. Jeg kjøpte en hvit kjole til 2200 i våres. Det er mer galskap syns jeg siden den er veldig sommerlig og passer best å bruke til konfirmasjoner, 17.mai og typiske vår/sommersituasjoner. En svart kjole kan jo brukes hele året! Så ønsker du deg den og kommer til å bruke den, så løp og kjøp! Den lille sorte er aldri feil! :) Har du bilde av den? Er nysgjerrig siden jeg elsker enkle, svarte kjoler! :)  

Endret av Salka
  • Liker 2
Skrevet

Enig med de andre - så lenge du har råd er ikke dette galskap. En relativt enkel, svart kjole av god kvalitet kan brukes i til mange forskjellige anledninger med forskjellig tilbehør, og vil sannsynligvis også kunne brukes i flere år fremover. Dette høres ut som et godt kjøp, synes jeg. Og spesielt når du handler sjelden.

Unn deg denne kjolen du! :) 

Anonymkode: ac775...756

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke 1700,- er "galskap" å bruke for et klesplagg. Selv kjøpte jeg nylig en Bergans ytterjakke til sønnen min på 16 for 1800,- kr. Og jeg kjøpte et par nye jeans til meg selv for 1100,- for et par uker siden.

Har du råd til det og ikke vil bli blakk resten av måneden om du kjøper kjolen, så kjøp den! En svart kjole er klassisk og kan gjerne brukes i mange år.

Anonymkode: b4bdb...3f1

• Liker 2
Gjest Sokrates Alopeke
Skrevet

Ja jeg synes det er galskap. 

Skrevet

Ja, dette er definitivt galskap!

Uansett om du har råd til dette, eller ikke.

Har du virkelig ikke noe bedre å bruke pengene dine på? :ohmy:

Anonymkode: 24385...7c0

Skrevet

Er du gal, det som er galskap er å gå med noe billigere.

• Liker 1
Skrevet

Til Dere som mener det er galskap:

Til sammenligning: Hva koster en fin dressbukse og skjorte i god kvalitet, tilsammen?

• Liker 8
Skrevet

Har du råd til det, er det ikke galskap. I allfall ikke så lenge den er enkel og kan brukes til mange forskjellige anledninger. Litt mer galskap er det jo om den kan brukes bare til en type anledninger, men selv da står og faller det på om du faktisk har råd til å kjøpe den uten at det går utover noe som er nødvendig. 

Og siden du skriver at du har råd til den, så er min "dom": Ikke galskap, løp og  kjøp. :ler: 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Til sammenligning: Hva koster en fin dressbukse og skjorte i god kvalitet, tilsammen?

For ikke å snakke om en dress (altså bukse og jakke) av normalt god kvalitet og passform. 

Anonymkode: ac775...756

• Liker 1
Skrevet

Det er bare galskap hvis du ikke har råd til det og må kjøpe kjolen på kreditt. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig få skjorter og dressbukse og jakke som er billig. Hvilken butikk kan få dette billig?  Man MÅ ikke kjøpe kjole til nesten 2000 for at det skal være god kvalitet. Kan få en til 500 med god kvalitet. 

Anonymkode: a44d8...db3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...