Gå til innhold

Er det greit å gå uten BH?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en kvinne som aldri har hatt pupper. Om jeg går inn i en undersøysavdeling, vil selv A-cup være for stort for meg. Jeg brukte BH da jeg ammet, på grunn av lekkasje. Men altså, til hverdags, og utenom ammeperiodene, har jeg aldri følt behov for dette. Jeg bruker alltid en hvit undertrøye under skjorter og lignende. Min voksne datter har implisert at man kan se brystvortene mine, og at jeg burde ta plasterlapper på. Har det blitt slik nå, at man må dekke seg til med plasterlapper, over brystvortene, for å være akseptabelt kledd?

Hva mener dere, bør jeg gjøre det til en hverdagslig aktivitet å dekke meg til med plasterlapper over brystvortene?

Endret av Olaug Olsen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke greit, hvis du er en lærer på ungdomsskolen. Stakkars gutter i så fall...

Anonymkode: f38e0...f33

Skrevet

Takk for svar. jeg skal operere bort brystvortene. det blir bedre for guttene. BH er uansett uaktuelt, på grunn av de store størrelsene på A-cup.

Skrevet
12 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Takk for svar. jeg skal operere bort brystvortene. det blir bedre for guttene. BH er uansett uaktuelt, på grunn av de store størrelsene på A-cup.

Nå har jeg ett problem som er stikk motsatt av deg. Jeg skulle ønske jeg hadde mindre pupper.

Men må du gå med skjorter på skolen hvor brystvortene synes!? Hjemme er det jo greit.

Hva med å bruke en type sportstopp fremfor bh?

Anonymkode: 00218...808

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ett problem som er stikk motsatt av deg. Jeg skulle ønske jeg hadde mindre pupper.

Men må du gå med skjorter på skolen hvor brystvortene synes!? Hjemme er det jo greit.

Hva med å bruke en type sportstopp fremfor bh?

Anonymkode: 00218...808

Det er fordi jeg er ikke vant med å gå med slike klær, og det føles veldig trangt rundt overkroppen. I tillegg til dette, er det pinlig å gå inn i en undertøysavdeling, siden jeg på forhånd vet at alle BHene der er for store. Mange BHer i denne størrelsen har puter og spiler, som sikter seg inn på å skjule sannheten. Det blir rart om jeg etter mange år, plutselig dukker opp på jobben med "pupper", og dette er heller ikke aktuelt. Jeg kjemper en frigjøringskamp for de flatbrystede.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke greit, hvis du er en lærer på ungdomsskolen. Stakkars gutter i så fall...

Gutter har da også brystvorter. 

Anonymkode: 9e2d9...025

• Liker 3
Skrevet

Helt greit :) Det er ingen grunn til å dekke til brystvorter slik du beskriver.

Anonymkode: b683b...03c

• Liker 3
Skrevet

Hvis brystvortene synes igjennom synes jeg ikke det greit. Hvis de ikke synes, så bryr jeg meg ingenting.

Anonymkode: a3ee8...bed

Skrevet
5 timer siden, Olaug Olsen skrev:

Det er fordi jeg er ikke vant med å gå med slike klær, og det føles veldig trangt rundt overkroppen. I tillegg til dette, er det pinlig å gå inn i en undertøysavdeling, siden jeg på forhånd vet at alle BHene der er for store. Mange BHer i denne størrelsen har puter og spiler, som sikter seg inn på å skjule sannheten. Det blir rart om jeg etter mange år, plutselig dukker opp på jobben med "pupper", og dette er heller ikke aktuelt. Jeg kjemper en frigjøringskamp for de flatbrystede.

Hva med myke bh'er? Noe slikt

http://www.hm.com/no/products/ladies/lingerie/bra/soft

Anonymkode: 46dc2...2a2

• Liker 3
Skrevet

Man burde bare bruke BH om man har store pupper, så du kan nok gå naken under klærne med god samvittighet.

Jeg har selv små nok bryster til at jeg ikke trenger BH, men siden det er så fint, velger jeg å bruke det. Dessuten ser det ut som om jeg har større pupper enn jeg har ;);) Hehe

Og brystvorter som synes under klær (på damer) er jo sexy, er det ikke? Jeg synes i hvert fall at det er veldig fint!

• Liker 3
Skrevet

Går ofte uten BH og ser ikke problemet. Det hele er en trendsak. På 80-tallet var det helt vanlig å gå uten. Da de polstra BHene kom tok de helt av, og nå er ikke folk vandt til å se brystvorter. Bh er skapt for å gi støtte, ikke for å få kvinner til å skjems over kroppen sin.

• Liker 5
Skrevet

Gå som du vil. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Tibbie skrev:

Man burde bare bruke BH om man har store pupper, så du kan nok gå naken under klærne med god samvittighet.

Jeg har selv små nok bryster til at jeg ikke trenger BH, men siden det er så fint, velger jeg å bruke det. Dessuten ser det ut som om jeg har større pupper enn jeg har ;);) Hehe

Og brystvorter som synes under klær (på damer) er jo sexy, er det ikke? Jeg synes i hvert fall at det er veldig fint!

Takk, det var noe slikt jeg var ute etter med denne tråden. Du er snill!

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er et problem at du går uten BH. 

Anonymkode: 2ddf3...bad

Skrevet
11 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Går ofte uten BH og ser ikke problemet. Det hele er en trendsak. På 80-tallet var det helt vanlig å gå uten. Da de polstra BHene kom tok de helt av, og nå er ikke folk vandt til å se brystvorter. Bh er skapt for å gi støtte, ikke for å få kvinner til å skjems over kroppen sin.

Dette er et godt poeng. Jeg synes den yngre generasjonen er veldig opptatt av skam, og å dekke seg til. Jeg forstår jo at de som har bryster, har behov for å støtte opp. BH er et praktisk og nødvendig plagg for mange. Men dette med at brystvorter skal skjules for enhver pris, er en litt fremmed tanke for meg også.

Skrevet

Hvis man ser episoder av friends, så ser man at Rachel kjempet en sak for synlige brystvorter. Kan ikke huske at det ble noe oppstyr rundt det :tongue:

Anonymkode: b683b...03c

Skrevet
16 minutter siden, Marie90 skrev:

Gå som du vil. 

Bare ikke topless.

Gjest canacas
Skrevet

Bruker en del Calvin Klein topper selv om jeg har store nok pupper til bh. De er behagelige og ingen nipples som løper løpsk. Fine er de og :) Kanskje det kan være noe? 

Foretrekker denne modellen (ikke dama altså) 

image.jpeg

Skrevet (endret)

Gå uten bh du, TS. Selv bruker jeg ytterst sjelden bh. Mine bryster sitter fremdeles høyt, brystvortene peker rett frem. Dagens unge jenter er en underlig rase. De kan gjerne gå på byen nesten nakne, med svært generøs utringning og ultrakort skjørt/kjole. Men skimten av en brystvorte utløser ramaskrik. For ikke så forskrekkelig mange år siden var det helt vanlig å sole seg toppløs på vanlige strender uten å vekke anstøt.

Endret av Arabella
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...