Gå til innhold

Vårt Lille Land sesong 5

Anbefalte innlegg

Gjest Jacklost
Skrevet

Vårt Lille Land har sesongpremiere i kveld 22:15

Skal dere se på? Jeg liker denne serien, synes de forteller mange interessante og rørendes historier :) Synd dette kanskje blir aller siste sesong :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gleder meg :) Fantastisk serie!

Anonymkode: 743a4...306

• Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gleder meg :) Fantastisk serie!

Anonymkode: 743a4...306

Husker den de hadde om han som hadde den hunden i over 10 år han ble hans beste venn og etter han døde åå 80 tallet feirer han fortsatt bursdagen til hunden vært år, mange rørendes historier :daane:

Gjest Jacklost
Skrevet

Noen som ser på? Litt av en heavy historie

Skrevet
6 timer siden, Jacklost skrev:

Noen som ser på? Litt av en heavy historie

Kjøpte ikke helt den historien der gitt.

Anonymkode: 54def...4af

Gjest Jacklost
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte ikke helt den historien der gitt.

Hva mener du? Dette er en dokumentarserie, det er ikke noe skuespill

Skrevet
4 timer siden, Jacklost skrev:

Hva mener du? Dette er en dokumentarserie, det er ikke noe skuespill

Hvem som helst kan fortelle en historie, den blir ikke sann bare fordi det er på TV den fortelles. Jeg syntes det hørtes ut som en skikkelig røverhistorie.

Guttungen står i klasserommet og tenker at nå er det nok. Senere går han en annen vei hjem, og på veien møter han et medlem fra en lokal motorsykkelbande eller noe. Og denne motorsykkelfyren er såpass empatisk at han ikke bare ser på guttungen at noe er galt, han får i tillegg en samtale i gang der guttungen forteller at han har lyst til å skyte læreren og fire medelever. Den empatiske motorsykkelfyren forsvinner, og kommer etterhvert tilbake med en pistol og en pakke patroner. Altså, samme dag som guttungen står i klasserommet og tenker at han skal skyte læreren og medelevene, får han en pistol aldeles gratis i nevene. Dagen etter går han til skolen med pistolen i sekken. Men så går han av særdeles diffuse grunner ikke til skolen likevel. Og pistolen? Den "kvitter han seg med". Og det var historien om guttungen som planla norges første skoleskyting.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst kan fortelle en historie, den blir ikke sann bare fordi det er på TV den fortelles. Jeg syntes det hørtes ut som en skikkelig røverhistorie.

Guttungen står i klasserommet og tenker at nå er det nok. Senere går han en annen vei hjem, og på veien møter han et medlem fra en lokal motorsykkelbande eller noe. Og denne motorsykkelfyren er såpass empatisk at han ikke bare ser på guttungen at noe er galt, han får i tillegg en samtale i gang der guttungen forteller at han har lyst til å skyte læreren og fire medelever. Den empatiske motorsykkelfyren forsvinner, og kommer etterhvert tilbake med en pistol og en pakke patroner. Altså, samme dag som guttungen står i klasserommet og tenker at han skal skyte læreren og medelevene, får han en pistol aldeles gratis i nevene. Dagen etter går han til skolen med pistolen i sekken. Men så går han av særdeles diffuse grunner ikke til skolen likevel. Og pistolen? Den "kvitter han seg med". Og det var historien om guttungen som planla norges første skoleskyting.

Tenkte akkurat som deg. Litt vanskelig for å skille fantasi og virkelighet han karen der, og det hele ble bare vondt å se på- jeg tenkte at han løy/ikke var helt i vater. I tillegg kom det påfallende få av de gamle klassekameratene...?

Anonymkode: 80982...afb

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte akkurat som deg. Litt vanskelig for å skille fantasi og virkelighet han karen der, og det hele ble bare vondt å se på- jeg tenkte at han løy/ikke var helt i vater. I tillegg kom det påfallende få av de gamle klassekameratene...?

Anonymkode: 80982...afb

Helt enig med dere to, jeg syntes også hele historien virket komplett usannsynlig. Jeg mener at tv2 strengt tatt burde ha beskyttet han der fyren mot seg selv!

Anonymkode: e45e1...dba

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med dere to, jeg syntes også hele historien virket komplett usannsynlig. Jeg mener at tv2 strengt tatt burde ha beskyttet han der fyren mot seg selv!

Anonymkode: e45e1...dba

Kjenner du han? 

Skrevet

Noen andre som ble en smule skuffet over reaksjonene til de tidligere medelevene hans?

Sa han ikke selv at flere av hans tidligere plageånder var tilstede der nå? Hvorfor kom det ikke noen langt tydeligere beklagelser? Etter så mange år, burde vel folk være voksen nok til å ta ansvar for sine egne handlinger. Kanskje det var på grunn av TV-kameraene, og at dem ikke hadde lyst til å si sine egne meninger?

Anonymkode: ed9d3...682

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ser på :) 

Anonymkode: 86c65...c08

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på :) 

Meg altså, aner ikke hvorfor jeg ble ab 

Skrevet

Nei, det var meg.. :P 

Gjest Jacklost
Skrevet

For en forferdelig trist historie :( Den lille jenta og så klarer bestefaren å kjøre henne ned med et uhell og moren blir vitne, det er like før jeg gråter :cry3:

Skrevet

Helt forferdelig.. får vondt av dem begge to, tenk og måtte leve med noe sånn.. 

Anonymkode: cb899...bcf

• Liker 1
Skrevet

Står respekt av datteren som har taklet det så godt. Ikke utenkelig at hun har reddet faren sitt liv.

Anonymkode: c0297...36d

• Liker 1
Skrevet

Jeg får helt vondt av begge to. Stakkars stakkars mennesker.

Anonymkode: 23cff...0fe

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...