AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Er for tiden sykemeldt, brekt bein, hvert borte fra jobb i 3 uker nå, så på fredag fikk jeg tlf av sjefen hvor han står utenfor huset mitt å lurer på om jeg er langt unna... Jeg er en privat person, mitt hjem er der jeg slapper av osv, på jobb er jeg sosial og skravlete hjemme er jeg alene. I mit hus er det 2-3 personer som er velkommne, sjefen er ikke en av de... Ikke for å være frekk, menn jeg liker det slik, så hvordan forklare det til sjefen uten og ødelegge forholdet på jobb? Anonymkode: 99086...fff
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Noen ganger må man bare bite tennene sammen og være imøtekommende enten man vil eller ei. Og dette var nok en sånn situasjon. Anonymkode: 31ed9...92c 25
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger må man bare bite tennene sammen og være imøtekommende enten man vil eller ei. Og dette var nok en sånn situasjon. Anonymkode: 31ed9...92c Er det normalt at sjefen kommer på døra hjemme hos en når man er sykemeldt? Hva ville sjefen med dette? Anonymkode: 5d8cd...059 12
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er for tiden sykemeldt, brekt bein, hvert borte fra jobb i 3 uker nå, så på fredag fikk jeg tlf av sjefen hvor 1) han står utenfor huset mitt å lurer på om jeg er langt unna... Jeg er en privat person, mitt hjem er der jeg slapper av osv, på jobb er jeg sosial og skravlete hjemme er jeg alene. I mit hus er det 2-3 personer som er velkommne, sjefen er ikke en av de... Ikke for å være frekk, menn jeg liker det slik, så 2) hvordan forklare det til sjefen uten og ødelegge forholdet på jobb? Anonymkode: 99086...fff 1) Hva sa du til sjefen da? 2) Si at det ikke passet grunnet (fyll in det som passer). Anonymkode: 5d8cd...059
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det normalt at sjefen kommer på døra hjemme hos en når man er sykemeldt? Hva ville sjefen med dette? Anonymkode: 5d8cd...059 Om det er normalt varierer vel litt fra arbeidsplass til arbeidsplass. Men tanken er vel muligens å vise litt interesse og omsorg. Jeg var utsatt for en bilulykke for et par år siden og ble sykemeldt en god stund pga brudd i bekken og ankel, samt høyre armen og sjefen min var innom flere ganger med blomster, gavekurv med mye velværeprodukter, bøker og noe godis og for å bare vise at arbeidsgiveren tenkte på meg. Flere andre kollegaer var også innom. Syns det hadde vært verre hvis jeg ikke hørte et pip. Anonymkode: 31ed9...92c 11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 1, Var heldigvis langt unna. 2. Tenker mere på hva neste gang? Sjefen tenkte vel han skulle være kul å ta en kaffe, snill omtenksom kar som bruker tid og resurser på arbeiderene sinne. Anonymkode: 99086...fff
PhilosopherSe7en Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Neste gang slipper du ham inn, byr på en kopp kaffe og sier fint at det var snilt av ham å stoppe innom, men videre kan han bare ta en telefon eller epost om han lurer på noe. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg synes ikke noe om at sjef eller kolleger kommer innom uanmeldt når jeg er syk. Hvis en mener det hyggelig, synes jeg at man kan avtale et tidspunkt for den kaffe'n. Hvis en mistenker misbruk av sykemeldingsordningen kan en selvsagt føle behov for uanmeldte besøk, men hva beviser det at man ikke er på hjemmeadressen?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg liker ikke at folk kommer uanmeldt på besøk i det hele tatt, hadde sjefen kommet hadde jeg ikke lukket opp. Min unnskyldning pleier å være at jeg sover eller er i dusjen, og derfor dessverre ikke så meldingen/svarte tlf/lukket opp. Noen ganger må man bare late som det er kjekt med besøk, spesielt om du bor sånn at det avsløres om du er hjemme eller ikke når folk står utenfor. Men jeg syns ikke det er greit av en sjef å dukke opp uanmeldt, syns det er helt greit å be han om å ringe dersom dere skal ha kontakt. Anonymkode: 10d7c...a41 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Haha! Nei, det er ikke normalt at sjefen plutselig dukker opp på dæra. Det virker ikke som om denne sjefen er helt i vater. Jeg jobber i DNB. Det hadde tatt seg ut om Rune Bjerke plutselig sto på døra mi og lurte på om jeg var lungt unna. Anonymkode: a5728...e0e 6
Gjest canacas Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Jeg hadde ikke følt det ubehagelig. Med noen av sjefene jeg har hatt opp gjennom årene. Endret 10. oktober 2016 av canacas Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg slipper ikke menn inn i boligen min alene. De fleste voldtekter skjer i hjemmet Anonymkode: ec87e...a78 1
Gjest Marillia Skrevet 10. oktober 2016 #13 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg har erfart at sjefer kommer gjerne på besøk på sykehus/hjemme en og annen sjelden gang, mens det er veldig vanlig å sende blomster. Synes det er hyggelig når sjef/kollegaer viser omtanke på denne måten. Om man er så privat som ts tydeligvis er, så kan jeg på sett og vis skjønne at hun/han ikke føler dette er ok. Tror likevel jeg hadde valgt å sleppe inn sjef/kollegaer som kom på døra, selv om de kom uanmeldt.
Gjest Raiu Skrevet 10. oktober 2016 #14 Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Spørs litt hvorfor han kom på besøk. Om sjefen hadde kommet på uanmeldt besøk for å ta en kaffe og høre hvordan det går så hadde jeg tenkt det var koselig men skulle gjerne hatt ett varsel først. Om han tviler på sykemeldingen så burde han ta det opp på en ordentlig måte istedet for å "ta deg på fersken". Endret 10. oktober 2016 av Raiu
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #15 Skrevet 10. oktober 2016 Ts her. Sitter med gips og har hvert på jobb-besøk med gips, så trur ikke sjefen tviler. Var vel bare for å være hyggelig. jeg får ta en prat med sjefen ang besøk, håpe at det ikke blir tatt personlig.. Anonymkode: 99086...fff
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Sitter med gips og har hvert på jobb-besøk med gips, så trur ikke sjefen tviler. Var vel bare for å være hyggelig. jeg får ta en prat med sjefen ang besøk, håpe at det ikke blir tatt personlig.. Anonymkode: 99086...fff Vet du, du gjør ikke klokt I å ta opp dette! Viser dårlig dømmekraft å lage et tema og styr ut av at han overraskende nok kom for å være hyggelig! Noen ganger må man klare å bryte sine rigide rutiner og vaner - som i tilfeller som dette. Livet er ikke ment å ha 100%kontroll over , det er ikke lov o å lage sirkus ut av noe slikt . Kan hende sjefen mistenker at TS sliter psykisk I tillegg om så. Anonymkode: f41d4...5a6 14
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #17 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg syntes det er veldig sært av en sjef å komme uanmeldt på besøk når en ansatt er sykmeldt. Kanskje den ansatte sover, huset er rotete siden vedkommende ikke får ryddet pga. sykdommen osv. Det er heller ikke bare-bare å komme seg opp av senga for å åpne døren når man er syk, og jeg vil helst ikke at sjefen skal se meg i morgenkåpe og med håret i en bustete grorudpalme. Dersom det er noe sjefen ønsker å ta opp kan han avtale et møte. Ønsker han å vise omsorg kan han ta en telefon og høre hvordan det står til, og evt. sende en blomsterkvast eller gavekurv på døra. Men stikke innom uanmeldt? Nei takk! Anonymkode: 79d2b...789 9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #18 Skrevet 10. oktober 2016 Hadde ikke reagert. Hadde synes det var hyggelig. Det er jo sikkert ment som en hyggelig gest fra sjefens side, så hadde hvertfall ikke brakt det opp om jeg ikke synes det hadde vært ok. Hadde vel bare svelgt den kamelen. Når jeg hadde et dødsfall i nærmeste familie, kom sjefen med blomster til meg fra alle kollegene. Synes det var hyggelig med personlig levering istedenfor et bud. Men det kommer gjerne an på hva slags forhold man har til sjefen også. Anonymkode: 78f2e...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #19 Skrevet 10. oktober 2016 På 9.10.2016 den 12.45, AnonymBruker skrev: Jeg slipper ikke menn inn i boligen min alene. De fleste voldtekter skjer i hjemmet Anonymkode: ec87e...a78 Noen menn MÅ man ha tillit til her i verden, uansett hva man har opplevd, og SJEFEN ens er en av de!! Anonymkode: 96988...c52 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #20 Skrevet 10. oktober 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes det er veldig sært av en sjef å komme uanmeldt på besøk når en ansatt er sykmeldt. Kanskje den ansatte sover, huset er rotete siden vedkommende ikke får ryddet pga. sykdommen osv. Det er heller ikke bare-bare å komme seg opp av senga for å åpne døren når man er syk, og jeg vil helst ikke at sjefen skal se meg i morgenkåpe og med håret i en bustete grorudpalme. Dersom det er noe sjefen ønsker å ta opp kan han avtale et møte. Ønsker han å vise omsorg kan han ta en telefon og høre hvordan det står til, og evt. sende en blomsterkvast eller gavekurv på døra. Men stikke innom uanmeldt? Nei takk! Anonymkode: 79d2b...789 Javel, så du anbefaler TS ta opp dette at sjefen, av de beste intensjoner kom på døren , lage et spetakkel ut av det? Jeg hadde personlig tenkt at personen er gæren om så. Jeg hadde selv absolutt foretrukket en tlf på forhånd men jeg hadde da for pokker tatt meg sammen og fokusert på at sjefen ønsket å være hyggelig. Det fins faktisk måte på hvor lite fleksibel man kan være. Om man ønsker å fremstå som en usosial rigid tulling- lag et sirkus og "ta det opp med sjefen". Anonymkode: f41d4...5a6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå