Gjest made4u Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Her sitter jeg, dønn alene en lørdags kveld, og tenker for meg selv at fy fader for en herlig kveld dette har vært. Avslappende og behagelig rett og slett... Har sett fotball på TV før det ble en film, etter det har jeg bare surfet på nettet og deriblant ramlet inn her for å skrive noen innlegg, gjort akkurat hva som har falt meg inn uten å møte andres forventninger, få klage eller høre noe mas. Det er rett og slett en deilig og fredfull stund, livet mitt har i alt for stor grad bestått av samvær med andre mennesker, venner, familie og samboere jeg har hatt - men i kveld har jeg sittet her alene og kjent freden har senket seg. Det er nær sagt en egen stemning av å sitte inne en kald høstkveld, nesten synd det ikke blåser og regner ute i tillegg. Har slått av lysene, tent levende lys og snart har jeg tømt en vinflaske også. Jeg åpner for sjelden en vinflaske alene for meg selv, men tro meg når jeg sier at i neste uke så skal jeg handle inn mer vin for flere lørdagskvelder ut over høsten. Neste gang skal jeg jammen bestille meg middag fremfor å lage den selv, det å måtte stelle i stand middag for meg selv er i grunn det kjipeste jeg kan si om denne herlige dag - men man kan ikke flisespikke for en slik bagatell heller. Familien forventer at jeg kommer hjem i julen, noe som vil si en tur over fjellet, hvis jeg ikke kommer så blir nok skuffelsen stor. Men nå sitter jeg her og tenker over hvor fint ville ikke det ha vært, å sittet hjemme dønn alene både julaften og de deilige og fredfulle dagene som følger i romjulen. Nei, jeg har ikke blitt helt gal selv om mange vil se det slik, det er bare så mye mer fredfult og fritt enn å forholde seg til andre noe man stort sett har gjort ett helt liv. Jeg tror jeg har levd litt for lite alene, jeg trives med dette her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå